Firma "Menekes" iz Kirhundema, u nemačkoj pokrajini Zauerland, već sedamdeset godina vodeći je svetski proizvođač specijalnih vrsta elektro-utičnica. U njihovim magacinima nalazi se više stotina različitih vrsta utičnica proizvedenih po narudžbinama kupaca.
Valter Menekes je šef firme. Već tri godine, zajedno sa svojim timom, uključen je u rad na proizvodnji jedne nove vrste utičnica - za elektro-automobile. To je posao budućnosti vredan milijarde, i u Evropi i širom sveta.
"Svako ko je bio u inostranstvu i tamo imao posla sa fenom ili aparatom za brijanje, zna kako je teško povezati ih na struju preko adaptera. A šta se sada radi u vezi sa punjenjem mobilnih telefona - traži se način za jedinstven sistem za punjenje, jedinstveni sistem utičnica. Smatram da je to jednostavnije za sve korisnike, pa tako i za sve vozače elektro-automobila u budućnosti", kaže Valter Menekes.
Utičnica firme "Menekes" mogla bi da postane evropski standard za elektro-automobile. Ranije su proizvođači takvih automobila imali različite sisteme, ali u budućnosti trebalo bi da se sa jednom i jedinstvenom utičnicom elektro-automobil puni na bilo kojoj stanici u Evropi.
"Svi evropski proizvođači automobila odlučili su se za utičnice firme ’Manekes’. Takođe i elektro-snabdevači poput francuske firme 'Enerži', nemačkih 'RWE' i 'E.on', ali i Italijani - svi oni hoće ovu utičnicu. Oni smatraju da je ovo najbolje što se na tržištu može naći", ukazuje Valter Menekes.
Firma "Menekes" susreće se brojnim tehničkim problemima koji se javljaju prilikom izgradnji stanica za punjenje električnih automobila u svim elektro-mrežama u Evropi. Tu je na primer problem različitih napona. Dugogodišnja borba među birokrata iz Evropske unije po tom pitanju i dalje traje. Političari, na primer oni iz Francuske, zalažu se za jedinstven sistem, piše "Dojče vele".
"Važno je da sistem bude međunarodno priznat. Zatim, nije u pitanju samo tehnički razvoj već i komunikacija sa korisnicima koji bi u budućnosti trebalo da se za odluče za određeni sistem. Paralelno moramo da se nosima sa standardima, proizvođačima vozila, proizvođačima i distributerima električne energije i sve to će malo da produži rokove", kaže Folker Lacaro, šef razvoja u "Menekesu".
Sistem koji nudi firma "Menekes" biće isproban i u praksi i to ne samo od strane proizvođača automobila već i od strane proizvođača energije i to na više od 600 lokacija u čitavoj Evropi. Za sada su korisnici u potpunosti zadovoljni nemačkim sistemom.
(MONDO)
Valter Menekes je šef firme. Već tri godine, zajedno sa svojim timom, uključen je u rad na proizvodnji jedne nove vrste utičnica - za elektro-automobile. To je posao budućnosti vredan milijarde, i u Evropi i širom sveta.
"Svako ko je bio u inostranstvu i tamo imao posla sa fenom ili aparatom za brijanje, zna kako je teško povezati ih na struju preko adaptera. A šta se sada radi u vezi sa punjenjem mobilnih telefona - traži se način za jedinstven sistem za punjenje, jedinstveni sistem utičnica. Smatram da je to jednostavnije za sve korisnike, pa tako i za sve vozače elektro-automobila u budućnosti", kaže Valter Menekes.
Utičnica firme "Menekes" mogla bi da postane evropski standard za elektro-automobile. Ranije su proizvođači takvih automobila imali različite sisteme, ali u budućnosti trebalo bi da se sa jednom i jedinstvenom utičnicom elektro-automobil puni na bilo kojoj stanici u Evropi.
"Svi evropski proizvođači automobila odlučili su se za utičnice firme ’Manekes’. Takođe i elektro-snabdevači poput francuske firme 'Enerži', nemačkih 'RWE' i 'E.on', ali i Italijani - svi oni hoće ovu utičnicu. Oni smatraju da je ovo najbolje što se na tržištu može naći", ukazuje Valter Menekes.
Firma "Menekes" susreće se brojnim tehničkim problemima koji se javljaju prilikom izgradnji stanica za punjenje električnih automobila u svim elektro-mrežama u Evropi. Tu je na primer problem različitih napona. Dugogodišnja borba među birokrata iz Evropske unije po tom pitanju i dalje traje. Političari, na primer oni iz Francuske, zalažu se za jedinstven sistem, piše "Dojče vele".
"Važno je da sistem bude međunarodno priznat. Zatim, nije u pitanju samo tehnički razvoj već i komunikacija sa korisnicima koji bi u budućnosti trebalo da se za odluče za određeni sistem. Paralelno moramo da se nosima sa standardima, proizvođačima vozila, proizvođačima i distributerima električne energije i sve to će malo da produži rokove", kaže Folker Lacaro, šef razvoja u "Menekesu".
Sistem koji nudi firma "Menekes" biće isproban i u praksi i to ne samo od strane proizvođača automobila već i od strane proizvođača energije i to na više od 600 lokacija u čitavoj Evropi. Za sada su korisnici u potpunosti zadovoljni nemačkim sistemom.
(MONDO)
Crvena zvezda promenila grb: "Ovo je jedinstven slučaj u Srbiji i regionu!"
Srbija u nemilosti, UEFA dozvolila "namešten" žreb za SP: Hrvatska i drugi biraju da li će igrati s nama!
Sveštenik Slaviša tražio 1.500 RSD za osvećenje vodice: Milan mu dao 500, pa nastao skandal u crkvi
Mondo ukrštenica za 20. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
"Pričali da sam lud, ali oni nisu čuli Željka!": Panter otkrio, evo zašto je izabrao Partizan, a ne Evroligu!