Istraživanje koje je obuhvatilo dve hiljade žena u Britaniji pokazalo je da su ova tri proizvoda najviše promenili kvalitet života žena širom sveta.

Kontraceptivna pilula se nalazi na prvom mestu, sa 65 odsto "glasova" koji se slažu da je imala ogroman uticaj na njihov život.

Interesantno je da je "puš up" brushalter zauzeo drugo mesto kao jedan od najboljih izuma, sa 34 odsto žena koje su ga proglasile revolucionarnim.

Ovaj magični brushalter kao važno otkriće radije su isticale mlađe pripadnice lepšeg pola što pokazuje koliko su se stavovi žena promenili tokom generacija, piše Dejli mejl.

Mašina za pranje veša je puštena na tržište 1937. godine i vremenom se uselila u gotovo sve domove razvijenih zemalja. Kao nerazdvojna pomoćnica u svakom domu, podelila je drugo mesto sa čudesnim brushalterom.

Istraživanje je pokazalo da je mašina za veš najpopularnija kod žena starijih od četrdeset godina.

Zanimljivo je da Internet i mobilni telefoni nisu upali u top deset najboljih izuma koji su ženama olakšali život.

Psihoterapeutkinja Kristin Veber je istakla da rezultati istraživanja jasno pokazuju razlike među generacijama.

"Za starije generacije neki izumi, kao što je mašina za pranje veša, zaista su napravili veliku promenu u svakodnevnom životu", kaže Kristin.

"Mnoge žene starijeg doba dobro se sećaju kako je izgledao 'dan za pranje veša' i koliko je to iskustvo moglo da bude teško. Ne verujem da bi žene mogle da budu ravnopravne sa muškarcima dok god su imale takav zadatak svake sedmice", istakla je Kristin Veber.

Mlađe devojke češće su isticale proizvode kao što je brushalter, ili pilula za kontracepciju, što je pokazalo da su one već bile naviknute na neke proizvode i prepoznavale su samo ono što se "u njihovo vreme" pojavilo i olakšalo im život.

"Kontraceptivna pilula je veoma važna, jer je pružila mogućnost ženama da odluče da li žele da rađaju i koliko dece bi volele da imaju", dodaje Kristin.

Sposobnost da napravi jednostavne izbore bez uticaja muškarca duboko je promenila život žene.
Otkrića poput ovih dali su ženama samopouzdanje koje ranije nisu imale.

Drugi revolucionarni proizvodi bez kojih žene više ne bi mogle da zamisle svoje dane su tamponi, dečije pelene za jednokratnu upotrebu i test za otkrivanje trudnoće.

Maskara je takođe ušla u krug najpopularnijih - jedna od deset žena je potvrdila da joj je promenila život, a društvo joj prave farmerke i kontaktna sočiva.

(MONDO)