Francuzi su na plakatima predstavljeni kao lame, kokoške, lenjivci i žabe, koje ne znaju za pravila ponašanja u javnom gradskom prevozu.

Na jednom od plakata lenjivac se isprečio ispred vrata i ne dozvoljava putnicima da uđu u vagon metroa.

Na drugom plakatu kokoška glasno priča preko mobilnog telefona, a lama pljuje žvaku na pod.

"Ezopovski jezik" na fotografijama veoma tačno pokazuje Francuze koji preziru pravila.

U javnosti je zaključeno da su Francuzi na taj način "priznali" da su grubi i bezobrazni.
Prema podacima nezavisnog istraživanja, Pariz je priznat za "glavni grad grubosti", a njegovi stanovnici za "najveće grubijane u Evropi".

Državna ideologija Francuske je tolerancija, koja omogućava svakom čoveku da bude onakakv kakav želi i to mu niko ne može da mu zabrani.
Ta tendencija je dovedena do krajnosti zato što ljudi više ne mogu da uzvrate kada se neko ponaša nepristojno.

Mnogi smatraju da se problem krije u činjenici da u Parizu živi mnogo emigranata ili njihovih potomaka iz zemalja Bliskog Istoka i Afrike. A oni, kao što je poznato, imaju svoj kodeks ponašanja, ne samo u javnom transportu.

Oni često brane svoja prava demolirajući pola grada i paleći automobile. Zato se, smatraju sociolozi, ne radi o grubosti i prostakluku, već o pravom ratu protiv normi evropskog morala.

Teško je poverovati da će ih opominjući plakati naterati da promene svoj odnos prema životu.

Ali, navode mediji, postoji i pozitivan momenat: kada sledeći put pljunu žvaku na pod mačo putnici će ugledati plakat lame i "uhvatiti" na sebi pogled nezadovoljnih putnika.

(SRNA)