Kompanija GM Daewoo Auto & Technology, osnovana 2002. godine, svoje automobile na evropskom tržištu, počevši od 2004, prodaje pod markom Chevrolet. U početku se promena naziva dotadašnjih modela marke Daewoo, odnosila isključivo na tržišta Centralne i Istočne Evrope, da bi od 2005. godine svi evropski Daewoo modeli bili ”prekršteni” u Chevrolet.
U poslednje dve godine, modeli marke Chevrolet postižu veliki prodajni uspeh na evropskom tržištu. Tokom 2005, prodato je 240.000 vozila, što je čak za 26% više nego prošle godine. Značajnu ulogu u nastavku povoljnog trenda prodaje, treba da, uz limuzinu Epica, ”odigra” potpuno novi kompaktni SUV nazvan Captiva. Svetska premijera Chevrolet Captive, održana je na martovskom Salonu automobila u Ženevi, godinu i po dana nakon predstavljanja ”generalne probe” u vidu koncepta S3X.
Dizajn karoserije se nadovezuje na aktuelne trendove u segmentu kompaktnih SUV-ova, što znači da Captiva objedinjuje dinamiku savremenog kompaktnog vozila i robusnost jednog ”terenca”. Dinamičan izgled karoseriji pružaju izdignuta prednja hauba, prošireni blatobrani, istaknuta maska hladnjaka i sportski profil. S druge strane, terenski ”karakter” nagoveštavaju tipični široki pragovi crne boje koji se prostiru po donjem delu karoserije, kao i veliki pneumatici čije dimenzije, u zavisnosti od odabrane verzije, iznose od 215/70 R16 do 235/60 R17.
Za oblaganje unutrašnjosti su upotrebljeni veoma kvalitetni materijali, uz istaknutu pažnju prema detaljima. Stoga, može se konstatovati da je Captiva adekvatan primer napretka koji automobili proizvedeni u Južnoj Koreji, u poslednje vreme, ostvaruju na polju izrade enterijera.
Chevrolet Captiva je moguće dobiti u verzijama sa pet i sedam sedišta, a dimenzije karoserije su: 4639x1849x1726 mm (dužina x širina x visina). Verzija sa pet sedišta nudi prtljažni prostor od 405 litara. Sva sedišta, uključujući i suvozačko, mogu se preklopiti i oboriti, čime se stvara potpuno ravna površina poda.
Premijera u pravom trenutku
Na početku prodaje, model Captiva će biti dostupan sa ukupno tri pogonska agregata. Dizel agregat zapremine 1,9 litara, koji ostvaruje maksimalnu snagu od 110 kW (150 KS), je opcija na koju Chevrolet najviše ”računa”, bar kada se radi o evropskim kupcima. Ovaj šesnaestoventilski agregat, opremljen common-rail sistemom ubrizgavanja poslednje generacije, poznat je iz široke lepeze modela grupacije General Motors. Međutim, on upravo u Captivi ima svoju ”premijeru” vezanu za marku Chevrolet. Maksimalni obrtni moment iznosi 310 Nm pri 2000 o/min, a prosečna potrošnja goriva je 7,6 litara na 100 km.Osnova benzinskog dela ponude je četvorocilindarski agregat zapremine 2,4 litra, sa maksimalnom snagom od 104 kW (142 KS). Top verzija Captive, V6 agregat od 3,2 litra, ostvaruje najveću snagu od 165 kW (225 KS) pri 6000 o/min, uz maksimalni obrtni moment od 302 Nm pri 3500 o/min.
Kupci su u mogućnosti da biraju između pogona na prednje točkove ili na sva četiri točka.
Druga pomenuta verzija Captive, zapravo, poseduje aktivni integralni pogon, koji se uključuje prema potrebi.
Kada uslovi vožnje postanu zahtevni, uključuje se zadnja osovina putem elektronski pokretane elektromagnetne veze koja osigurava maksimalnu kontrolu proklizavanja. Delovanje ovog sistema, u kombinaciji sa ABS-om i ESP-om, poboljšava upravljivost automobila i povećava sigurnost vožnje.
ESP uređaj poseduje dodatne funkcije, kao što su HBA (hidraulika za pomoć pri naglom kočenju), HDC (kontrola za vožnju na nizbrdici) i ARP (aktivna zaštita od prevrtanja). Na sva četiri točka se, kao deo standardne opreme, nalaze samoventilirajuće disk kočnice.
U sastav elemenata pasivne bezbednosti, uz već uobičajenu sigurnosnu opremu, ulazi kompletan ”paket” vazdušnih jastuka i vazdušnih zavesa. Chevrolet je najuspešniji brend kompanije General Motors na globalnom tržištu, pa sposobnost automobila ove marke da se prilagode ukusu kupaca u različitim delovima planete, ne bi trebalo dovoditi u pitanje. Klasa kompaktnih SUV automobila, osim u SAD-u, svoj procvat polako, ali sigurno ”nagoveštava” i u Evropi. Ako se to uzme u obzir, logičan zaključak je da se model Captiva pojavio u pravom trenutku.
(Vrele gume/MONDO)