Prema podacima iz nedavnog istraživanja o potrošačkim navikama, najveći broj žena iz Srbije pere veš dva do tri puta nedeljno, a svaka treća žena potroši tri kilograma deterdženta za veš mesečno.
Prema rezultatima istraživanja, koje je sprovela agencija za istraživanje javnog mnjenja CeSID, skoro četvrtina ženske populacije u Srbiji tri puta nedeljno pere veš, dok svaka peta žena pere veš dva puta nedeljno.
Istraživanje je rađeno je na reprezentativnom uzorku od 800 građanki Srbije, starosti između 25 i 55 godina i realizovano je na teritoriji centralne Srbije, Beograda i Vojvodine.
Vrlo je mali broj žena koje veš peru više od sedam puta nedeljno. Svaka treća žena potroši tri kilograma deterdženta za veš mesečno, dok 31 odsto njih potroši šest kilograma ili više od toga. Stoga je i očekivano da se najčešće kupuje pakovanje od tri kilograma deterdženta.
Sudeći po navikama u pranju veša, rodna podela uloga je još uvek nepromenjena u Srbiji.
Podatak koji se mogao i očekivati jeste da kupovinu deterdženata za veš uglavnom obavljaju same žene. Skoro dve trećine žena ocenilo je kupovinu deterdženta kao "ženski posao" u domaćinstvu, odnosno same kupuju deterdžent i donose ga u domaćinstvo.
Zanimljivo je da, iako postoje detaljna uputstva o načinu korišćenja i doziranja deterdženta, žene uglavnom zanemaruju instrukcije proizvođača. Dve trećine ispitanih žena dozira deterdžent po sopstvenom iskustvu, dok je na drugoj strani 21 odsto ispitanica koje uvek prate uputstva i koriste deterdžent isključivo onoliko koliko je proizvođač preporučio.
Anketa je pokazala da više od jedne trećine žena ne obraća pažnju da li deterdžent koji kupuju ima štetan uticaj na životnu sredinu. Odnos žena koje prilikom kupovine deterdženata za veš ne vode računa o njegovom uticaju na životnu sredinu i onih koje na to obraćaju pažnju iznosi 2:1. Žene iz regiona centralne Srbije, sa niskim primanjima i nižim nivoom obrazovanja, najmanje su bile zainteresovane za problem zaštite životne sredine u ovom istraživanju.
Istraživanje o navikama potrošača u korišćenju deterdženata za veš je sprovedeno u sklopu projekta kompaktizacije deterdženata i promocije održivog razvoja Udruženja proizvođača i uvoznika deterdženata i kozmetike u Srbiji – Kozmodet.
Projekat kompaktizacije deterdženata predstavlja inicijativu usmerenu ka aktivnom angažovanju industrije deterdženata u zaštiti životne sredine, podizanju svesti i poboljšanju navika u pranju kod potrošača u Srbiji, uz efikasniju upotrebu resursa.