Svetska proba flote ekoloških autobusa koji koriste sistem "gorivne ćelije" proširena je sa tri "Mercedesova" nova autobusa "Citaro", koji su se pojavili na ulicama kineske prestonice Pekinga.
Svetska proba flote ekoloških autobusa koji koriste sistem "gorivne ćelije" proširena je sa tri Mercedesova nova autobusa "Citaro", koji su se pojavili na ulicama kineske prestonice Pekinga.Autobusi, predati u novembru, deo su flote od 36 autobusa Dajmler-Krajslerove filijale Mercedes-Benc koji se koriste u Evropi, Australiji i Aziji, kako bi se stekla realna slika o njihovim mogućnostima.
U oktobru 2005, 36 autobusa sa sistemom "gorivne ćelije" prešlo je milion kilometara, što je do sada najbolji rezultat koji je nadmašio sva ranija očekivanja. Testovi su obavljeni u hladnim krajevima planete, u Rejkjaviku i Stokholmu, kao i u toplijim gradovima, kao što je Madrid. Sistem "gorivne ćelije" obezbedjuje energiju za pogon vozila reakcijom hidrogena i kiseonika i izbacuje samo čistu vodenu paru, tako da se smatra ekološki potpuno prilagodjenim automobilom.
Problem sa ćelijama jeste u tome što snaga motora opada posle dužeg rada. Dajmler-Klajsler je zahvaljujući najnovijim unapredjenjima dobio izvanredne rezultate - motor nije izgubio snagu ni posle 2.000 sati rada.
Od 2004. godine Dajmler-Krajsler je takodje isporučio 60 vozila sa hidrogenskim "gorivnim ćelijama", ugradjenih u modele "Mercedes-Benc" A-klase, kupcima u SAD, Japanu, Singapuru i Evropi.
(Tanjug)