Japanska "Tojota" lansirala je u utorak kompletno promenjenu verziju sportsko-terenskog vozila "lend kruzer" u nadi da će iduće godine u svetu prodati više od 100.000 takvih modela.
Japanska "Tojota" (Toyota) lansirala je u utorak kompletno promenjenu verziju sportsko-terenskog vozila "lend kruzer" u nadi da će iduće godine u svetu prodati više od 100.000 takvih modela.Kompanija je saopštila da će u oktobru započeti prodaju novog "lend kruzera", razvijenog pod sloganom "Kralj energije na četiri točka" (Four Wheel Drive-4WD) u SAD i na drugim tržištima u svetu.
Sistem pogona 4WD omogućava da sva četiri točka simultano primaju energiju motora u zavisnosti od opterećenja.
Predsednik kompanije Kacuaki Vatanabe izjavio je da će kompanija pokušati da poveća prodaju novog sportskog terenca u SAD, na Bliskom istoku, Kini i Rusiji.
Računa se da će mesečna prodaja na japanskom tržištu dostići oko 700 vozila gde će osnovna verzija koštati 4,7 miliona jena (dolar = 115,02 jena), a unaporedjena varzija, opremljen bezbednosnim sistemom upozorenja u slučaju opasnosti, moći će se nabaviti za 5,4 miliona jena.
"Lend kruzer", najstarija "Tojotina" robna marka od kada je lansiran njegov prototip 1951. godine, dostigao je ukupnu proizvodnju od 5,1 miliona vozila uklučujući varijantu "land kruzer prado."
(Tanjug)