
Proizvodjači konditorskih proizvoda sve više se okreću neuobičajenim aromama, kao što su nar, eukaliptus i goji (tibetansko bobičasto voće), kako bi pridobili što više mušterija za svoje proizvode na policama supermarketa.
S rastom troškova za sirovine koji umanjuju profitabilnost prehrambene industrije, proizvodjači ne mogu više da se oslanjaju na prodaju tradicionalnih čokoladnih i drugih konditorskih proizvoda.
Prodaja originalnih i jedinstvnih konditorskih aroma povećana je izmedju 2005. i 2007.godine, dok je većina vodećih 15 aroma koji se koriste u toj industriji, na primer, limuna i lešnika, istovremeno izgubila na popularnosti, objavljeno je na vebsajtu Confectionerynews.
"Konditori nastoje da uvedu egzotičnije i neuobičajenije sastojke kako bi razvili više novih proizvoda i približili se širem krugu potrošača", objasnila je Helen Luis, autor izveštaja vodeće svetske agencije za poslovne informacije i istraživanje tržišta "Global biznis insajts" (Global Business Insights).
Egzotično voće se sve više koristi u konditorskim proizvodima zato što potrošači često bivaju privučeni "ukusom nepoznatog" kad na omotu pročitaju sastojke, kao što je žen-šen.
"Neuobičajene osobine tih aroma se obično promovišu u Aziji, gde su potrošači naročito prijemčivi za nove eksperimentalne proizvode", rekla je Luis. U zapadnim zemljama se te egzotične arome koriste i za promociju svojstava čokoladnih i drugih konditorskih proizvoda koja pogoduju zdravlju.
"Supervoće s visokim nivoom antioksidanasa ili sadržaja hranljivih sastojaka pomoći će kompanijama da odagnaju uverenje da je čokolada nezdrav proizvod koji podstiče gojaznost", ukazala je Luis.
Ostali funkcionalni sastojci koji će se sve više koristiti uključuju zeleni čaj, za koji se tvrdi da sadrži visoke nivoe polifenola i flavonoida, te eukaliptus koji se često promoviše u borbi protiv raznih vrsta infekcije.
Ove godine je nekoliko kompanija počelo da uvodi 'supervoće' i funkcionalne arome u svoje proizvode.
U maju je Danisco Flavours objavio da je razvio aromu voćke asai (açai - brazilsko bobičasto voće, nešto izmedju groždja i borovnice) za korišćenje u mlečnim proizvodima, sladoledima, napicima i konditorskim produktima.
Francuski proizvodjač aroma "Aromatek" (Aromatech) je, u medjuvremenu, razvio novu lepezu aroma supervoća u kojima, kako je ukazao, kombinuje popularne ukuse s antioksidansima.
Čokolada, najpopularnija aroma u konditorskoj industriji od 2005. do 2007, postaće uobičajeni sastojak u proizvodima, kao što su žvakaće gume i slatkiši s niskim sadržajem kalorija, kojima će potrošači biti ohrabreni da razmišljaju o još većoj kupovini "zabranjenih" proizvoda.
Kompanije, medjutim, neće potpuno napustiti popularne voćne arome kao što su limun i višnje, već će ih promovisati kao sastojke "koji proizvodima daju element zdravog i čine ih prihvatljivijim".
Prema mišljenju "Biznis insajtsa", 10 vodećih aroma na koje treba računati su: nar, kafa, groždje, brusnica, zeleni čaj, čili, cimet, žen-šen, eukaliptus i goji.
Od 2005. do 2007. godine, najtraženije su bile arome čokolade, mlečne čokolade, jagode, tamne čokolade, pomorandže, mente, limuna, lešnika, karamela, badema, bele čokolade, višnje, jabuke i maline.
(Tanjug)
S rastom troškova za sirovine koji umanjuju profitabilnost prehrambene industrije, proizvodjači ne mogu više da se oslanjaju na prodaju tradicionalnih čokoladnih i drugih konditorskih proizvoda.
Prodaja originalnih i jedinstvnih konditorskih aroma povećana je izmedju 2005. i 2007.godine, dok je većina vodećih 15 aroma koji se koriste u toj industriji, na primer, limuna i lešnika, istovremeno izgubila na popularnosti, objavljeno je na vebsajtu Confectionerynews.
"Konditori nastoje da uvedu egzotičnije i neuobičajenije sastojke kako bi razvili više novih proizvoda i približili se širem krugu potrošača", objasnila je Helen Luis, autor izveštaja vodeće svetske agencije za poslovne informacije i istraživanje tržišta "Global biznis insajts" (Global Business Insights).
Egzotično voće se sve više koristi u konditorskim proizvodima zato što potrošači često bivaju privučeni "ukusom nepoznatog" kad na omotu pročitaju sastojke, kao što je žen-šen.
"Neuobičajene osobine tih aroma se obično promovišu u Aziji, gde su potrošači naročito prijemčivi za nove eksperimentalne proizvode", rekla je Luis. U zapadnim zemljama se te egzotične arome koriste i za promociju svojstava čokoladnih i drugih konditorskih proizvoda koja pogoduju zdravlju.
"Supervoće s visokim nivoom antioksidanasa ili sadržaja hranljivih sastojaka pomoći će kompanijama da odagnaju uverenje da je čokolada nezdrav proizvod koji podstiče gojaznost", ukazala je Luis.
Ostali funkcionalni sastojci koji će se sve više koristiti uključuju zeleni čaj, za koji se tvrdi da sadrži visoke nivoe polifenola i flavonoida, te eukaliptus koji se često promoviše u borbi protiv raznih vrsta infekcije.
Ove godine je nekoliko kompanija počelo da uvodi 'supervoće' i funkcionalne arome u svoje proizvode.
U maju je Danisco Flavours objavio da je razvio aromu voćke asai (açai - brazilsko bobičasto voće, nešto izmedju groždja i borovnice) za korišćenje u mlečnim proizvodima, sladoledima, napicima i konditorskim produktima.
Francuski proizvodjač aroma "Aromatek" (Aromatech) je, u medjuvremenu, razvio novu lepezu aroma supervoća u kojima, kako je ukazao, kombinuje popularne ukuse s antioksidansima.
Čokolada, najpopularnija aroma u konditorskoj industriji od 2005. do 2007, postaće uobičajeni sastojak u proizvodima, kao što su žvakaće gume i slatkiši s niskim sadržajem kalorija, kojima će potrošači biti ohrabreni da razmišljaju o još većoj kupovini "zabranjenih" proizvoda.
Kompanije, medjutim, neće potpuno napustiti popularne voćne arome kao što su limun i višnje, već će ih promovisati kao sastojke "koji proizvodima daju element zdravog i čine ih prihvatljivijim".
Prema mišljenju "Biznis insajtsa", 10 vodećih aroma na koje treba računati su: nar, kafa, groždje, brusnica, zeleni čaj, čili, cimet, žen-šen, eukaliptus i goji.
Od 2005. do 2007. godine, najtraženije su bile arome čokolade, mlečne čokolade, jagode, tamne čokolade, pomorandže, mente, limuna, lešnika, karamela, badema, bele čokolade, višnje, jabuke i maline.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.