Vožnja pod uticajem alkohola ne sme da bude pitanje lične odluke. Razmatra se uvođenje tehničkih ograničenja.
Trendovi ponašanja mladih ljudi u saobracaju takvi su da se razmišlja i o tehnickim ogranicenjima, poput "alkolok" uredaja, koji ne dozvoljava startovanje vozila, ukoliko je osoba pod dejstvom alkohola, izjavio je danas pomocnik ministra zadužen za drumski saobracaj Saša Stojanovic.
"U tom smislu, sa brojem žrtava koje imamo svake godine na putevima, bez obzira što imamo trend pada, necemo sigurno kao država dozvoliti da to bude individualna odluka vozaca, ucesnika u saobracaju, da li ce sesti u alkoholisanom stanju za volan, ili ne", rekao je Stojanovic Tanjugu.
Istakao je da je "ocigledno" da se kao društvo još uvek nalazimo u takvom stadijumu razvoja i trendovi ponašanja mladih ljudi su takvi da se mora pribeci i nekim tehnickim ogranicenjima koja postoje u nekim evropskim zemljama, poput "alkoloka".
Stojanovic tvrdi da se govori iskljucivo o efektima bezbednosti saobracaja, te da ce edukacija dece najmladih uzrasta, sa kojom se kroz akcioni plan krenulo, davati efekte tek kroz nekoliko godina.
"Deca ce sazrevati sa svešcu o nužnosti pristojnog saobracajnog ponašanja. Do tog perioda, mi moramo da pribegavamo i ovakvim razmišljanjima, koja ce zaista onemoguciti korišcenje vozila kada se vozac nalazi u stanju nebezbednom po ostale ucesnike u saobracaju", rekao je Stojanovic.
Prema njegovim recima, na osnovu studije izvodljivosti, dobice se parametri, a razmišlja se o spektru vozila na koje treba to ugraditi, ali kaže i da je teško izdvojiti grupu vozila koja bi imala obavezu da taj uredaj imaju ugraden.
"Radi se o uredaju koji košta i svaka tehnološka inovacija od strane korisnika vozila doživljava se kao namet i dodatno opterecenje na kucni budžet", rekao je Stojanovic, ali ponavlja da se tu radi iskljucivo o efektima bezbednosti saobracaja.
On je naveo primer tragicnog udesa od 6. avgusta, kada je oko cetiri sata ujutru, kod Ivanjice, mladic od 21 godine izgubio život i naglasio da su u toj nezgodi generisani svi definisani problemi - prisustvo više lica u vozilu, cetiri ujutro, neprilagodena brzina.
"To je jedan od razloga zašto smo insistirali da se ogranici upravljanje motornim vozilom u periodu ne od 00-06 sati, kao što je vec, nego 23-06 sati. Tako da, nužno je da izmene zakona o bezbednosti saobracaja što pre udu u skupštinsku proceduru", rekao je pomocnik ministra.
Kada se pogleda statistika od 2013. godine, kaže Stojanovic, postoji trend opadanja smrtno stradalih uzrasta 18-35 godina i naglašava da je upravo to ciljna grupa za koju se inace smatra da je najrizicnija i koja najviše smrtno strada.
"Ono što je zabrinjavajuce i što nije uvaženo kao preporuka radne grupe, jeste nulta tolerancija na alkohol, pogotovo ako imamo statisticke pokazatelje da alkohol predstavlja za cetvrtinu veci razlog smrtnih ishoda u saobracajnim nezgodama, onda je zaista taj naš predlog bio opravdan i mi cemo se kao ministarstvo i dalje zalagati za nultu toleranciju alkohola", smatra Stojanovic.
Dodaje da je ocigledno da kod mladih ljudi ne postoji svest o štetnosti alkohola i o povezanosti alkohola i saobracajnih nezgoda.
Iz tih razloga, podvlaci Stojanovic, još je u novembru 2014. kada je bila teška saobracajna nezgoda na Adi Huji, u kojoj je smrtno stradalo troje mladih, obrazovana radna grupa za brigu o mladim vozacima, na inicijativu potpredsednice vlade Zorane Mihajlovic, sa željom da se definišu problemi i da se predlože rešenja za izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobracaja.
"Rezultat rada te radne grupe bio je predlog koje je naše ministarstvo uputilo MUP-u. Dobar deo tih predloga je usvojen i zaista smo ocekivali da ce u periodu od proteklih godinu i po dana, od kada je formirana Radna grupa za bezbednost saobracaja, taj zakon uci u proceduru. Ocekujemo da ce obecanje ministra unutrašnjih poslova biti sprovedeno u delo nakon konstituisanja nove vlade", kaže Stojanovic.
Smatra da je to jako bitan zakon i da te izmene uvode neke novine u propise o bezbednosti saobracaja, sa kojima se nada da ce se uspeti u nameri da se trend nezgoda suzbije.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici - MONDO Zabava, kao i na Twitteru @Mondo_zabava.