Januar mnogima predugo traje, ali i važi za jedan od najskupljih meseci u godini. Novčanici znaju ubrzano da se prazne već u provoj polovini, a ponajviše zbog novogodišnji i božićnih praznika. Mladen Alfirović iz udruženje za zaštitu potrošača Vojvodine gostujući na K1 TV ukazao je na glavne greške kupaca i kakvi nas popusti očekuju u februaru.
"Kad krene novogodišnja euforija krajem decembra, ljudi toliko impulsivno kupuju, toliko troše da smo zabeležili da ljudi dizali i potrošačke krediti zbog toga. Mi uvek apelujemo na potrošače da budu racionalni i da koriste februar, jer to čuveno zimsko sniženje počinje krajem decembra i po zakonu o trgovini može da traje najduže 60 dana. I upravo je feburar mesec kada se beleže poslednji dani tog sezonskog sniženja i kada možemo da očekujemo najveće popuste - do 70 odsto", istakao je Alfirović.
Međutim, kako je on istakao, navike potrošača su drugačije. Oni odmah krajem decembra pohrle za sniženjima i pokupuju sve, te u poslednjim danima ne ostane dovoljno robe. Što se tiče trgovaca, Arfilović je rekao da oni na početku sezonskog sniženja prvo počnu sa manjim popustima, od 10, 20 ili 30 odsto i velika količina robe se nažalost tada rasproda. Upravo je u tome najveća greška potrošača koji nestrpljivi na samom početku sezonskog sniženja kupuju najviše.
Za kraj Alfirović je savetovao da mudro i racionalno obavljamo svaku kupovinu, da pratimo prodajne podsticaje, kao što su akcije i iskoristimo februar sa većim sniženjima.
(MONDO)