Modna i tekstilna industrija jedne su od najvećih zagađivača na svetu. Još jedna je i prehrambena. Odeća je svakom potrebna i nikada neće nestati potreba za njenom proizvodnjom, pogotovo imajući u vidu da smo potrošačko društvo.
Njeno neracionalno korišćenje i odlaganje umnogome utiče na naš život. Neprimetno, ali na duže staze i te kako je opasno. S obzirom da konzumerizam igra glavnu ulogu danas i da je na prvom mestu važan kvantitet, manje od kvaliteta, imamo sve više garderobe koja traje sezonu ili dve, a koja se sve više prozvodi od derivata nafte. Otpad i razlaganje ove odeće koja ispušta metan i ugljen-dioksid na prvom mestu utiče na našu životnu sredinu. Međutim, postoji nekoliko načina kako da živimo zdravije. Jedan od njih je kupovina polovne i jeftine odeće.
U poslednje vreme sve veći broj "second hand" radnji u Srbiji, kupovina polovne odeće i obuće, postaje popularnije. Samo prošle godine broj kupaca stare odeće porastao je za 32 odsto u odnosu na prethodnu, prenosi K1.
Prema podacima Centra za unapređenje životne sredine, jedan stanovnik Srbije prosečno kupi 12 kilograma odeće, a to je oko 80 hiljada tona godišnje. Najviše čarapa, hulahopki, donjeg veša i majica. Koliko tona završi na deponiji niko ne zna, govorio je ranije Vladan Šćekić iz Udruženja za unapređenje životne sredine za RTS.
Influenserka Katarina Vuksanović koja je na društvenim mrežama poznata po modnim savetima i jedna od najvećih kupaca u "second hand" radnjama za K1 rekla je da je u svetu to postalo sasvim normalno.
"Međutim, i dalje postoje predrasude. Ljudi najčešće kod nas kažu da ne kupuju jer je to zadržalo energiju nekog pokojnog čoveka. Ja se s druge strane pitam, zar nije gora energija nekog malog deteta u zemljama istoka koje proizvodi tu odeću u nehumanim uslovima", istakla je Katarina Vuksanović i otkrila kolika je ušteda.
Kako je istakla u radnjama polovne odeće može da se nađe dosta brendiranih stvari. Pa tako, Katarina je skoro kupila torbu poznate i skupocene marke za samo 1.000 dinara. A odeća uglavnom garderoba stiže iz Evrope, Španije, Francuske, Nemačke, kako se može i videti na etiketama.
(MONDO)