Nekako kada primimo platu, brže bolje posegnemo u kupovinu. Odjednom nam je sve potrebno... Impulsivna kupovina, onda kada smo nazdovoljni ili nervozni te pokušavamo da se utešimo dobrom krpicom, zna da bude pogubna za naš novčanik.
Ne treba zaboraviti i na psihološke trikove kojim se služe prodavci i kompanije kako bi naterali kupce da što više kupuju. Nakon par sati u tržnom centru i ne osetimo koliko smo novca potrošili, tek onda nam bude jasno kada saberemo dva i dva, a tada često bude kasno. Kako stati na put tome i nositite se sa psihološkim trikovima kojim nas obasipaju po radnjama? Odgovor na to pitanje imaju psiholozi. Jedno zanimljivo istraživanje dolazi sa Američkog Univerziteta Brigem. Naime, oni su otkrili, kada su žene u pitanju, kako da "prevare" mozak u šopingu i uštede novac. Verovali ili ne, caka je u štiklama!
"Kada žene nose visoke potpetice, ulažu toliko truda u balansiranje da postaju pažljivije i o tome kako troše novac", objašnjavaju istraživači.
Studija za "Journal of Marketing Research" otkrila je da je povećana koncentracija učinila da se žene više fokusiraju na svoj stav i kako će drugima da izgledaju, nego da impulsivno stavljaju stvari u korpu. Drugi savet tiče se konzumiranja kafe. O čemu je ovde reč? Istraživači sa Univerziteta Južna Florida otkrili su da potrošači koji prvo popiju kafu troše oko 50 odsto više, bilo da idu u prodavnice fizički ili kupuju onlajn.
Vođa studije, profesor Dipajan Bisvas, objasnio je da kofein oslobađa dopamin u mozgu, koji uzbuđuje um i telo. Kao rezultat toga, unos kofeina dovodi do impulsivne kupovine u smislu većeg broja kupljenih artikala i veće potrošnje. Treći savet odnosi se na konverzaciju sa prodavcima. Oni su jednostavno obučeni da ubede kupce da kupe određeni proizvod. Zato ukoliko želite da uštedite "držite jezik za zube".
BONUS VIDEO:
(MONDO)