Prodavci znaju da se služe različitim trikovima kako bi namamili kupce i povećali prodaju. U svemu tome psihologija igra važnu ulogu! Pa tako, supermarketi nemaju dnevno svetlo, već su zatvoreni kao kutije, a kupcima se danas meri svaki korak u radnji. Tačno znaju čega se prvo dohvatimo na rafu, a šta nam treba poslednje.

Naš poznati psihijatar, dr Vladimir Diligenski, gostujući na RTS-u objasnio je kakvim se sve trikovima služe prodavci i kako da smanjimo impulsivnu kupovinu.

"To je čitava nauka koja se zove psihologija kupovine. Vrlo je važno da vi procenite, sa nekoliko rečenica ili nekoliko pitanja, o kakvom se kupcu radi. Ako želite da prodate svoj proizvod, vi unapred već znate šta taj kupac želi, i na koji način da mu se približite, i da li je dobro i koliko pričati sa njim. To je psihologija prodavca“, rekao je psihijatar.

Mirisi su važni

Dodaje da su mesta za kupovinu biološki fenomeni gde se vi osećate prijatno. Takođe, mirisi su čudo, jer su povezani sa svim delovima mozga. Prodavci u pekarama to vrlo dobro znaju, pa često dodaju i aromatične sastojke koji nas dodatno mame...

Trik sa rafovima

"Prvo što ugledate, za to se zakačite i još ako je dobro spakovano, sa jarkim bojama, to kupujete. Mada postoje ljudi koji kupuju kompulzivno, što im ne treba, to su moji pacijenti. To je bolest. Na primer, manični pacijenti su poznati da kupuju sve što im treba i ne treba. Posle se kaju, ali je trenutno zadovoljstvo mnogo jače", rekao je prof. dr Vladimir Diligenski, psihijatar i objasnio kako možemo da se odupremo impulsivnim porivima kupovine:

"Treba da budete racionalani, važni su princip racionalnosti i princip zadovoljstva. Princip relanosti je uvek ono što treba da bude jače kod zrelog čoveka, kod dece ne", objasnio je psihijatar za kraj.

(MONDO)