Karijera

Više od 1.000 ljudi konkurisalo za jedno radno mesto: Šta mislite, koga je poslodavac prvo pozvao na razgovor?

Dejvid Rozenstajn, koji pomaže profesionalcima u karijeri, otkriva šta je presudno da poslodavac od hiljadu biografija, izabere baš vašu.
Foto: Shutterstock/Magic_woman_777

Dejvid Rozenstajn, stručnjak za lični brend i karijerni lider, savetuje hiljade profesionalaca širom SAD, od studenata do visokih rukovodilaca, kako da izgrade digitalni identitet koji otvara stvarne prilike. Sa više od 15 godina iskustva u karijernom koučingu i praktičnom radu, on deli savete koji su podjednako energični i korisni.

Njegov najbolji savet svima koji žele da unaprede svoju karijeru je da razviju lični brend zasnovan na poverenju i kredibilitetu.

"Pre nekoliko godina razgovarao sam sa regruterom u jednoj velikoj tehnološkoj kompaniji. Rekao mi je da je više od 1.000 ljudi konkurisalo za jedno radno mesto. Pedeset ljudi je bilo interno preporučeno od strane zaposlenih, dok je oko 10 njih imalo nekoga ko se lično obratio regruteru i rekao koliko je ta osoba sjajna i da bi bila odličan kandidat za tu poziciju.

Verovatno možete da pretpostavite sa kim je prvo razgovarao. Kada kreirate snažan lični brend zasnovan na kredibilitetu i poverenju, možete da postanete magnet za prilike. Evo kako", rekao je Dejvid.

Olakšajte ljudima da vam pomognu i učinite to privlačnim

Šta su tih 10 istaknutih kandidata uradili drugačije? Nisu samo poslali svoje biografije u prazno. Obratili su se svojoj zajednici, zatražili pomoć i učinili da je lako reći: "Naravno da želim da te preporučim".

Zapamtite, kada tražite uslugu u procesu zapošljavanja, osoba koja vam pomaže, povezuje svoj ugled sa vašim.

Ako primećujete da ljudi ne pomažu kada tražite, moguće je da vaš lični brend nije toliko pouzdan koliko mislite i ljudi se ne osećaju dovoljno komforno da se povežu s vama. Postoji nekoliko stvari koje možete da učinite da ojačate osećaj poverenja i sigurnosti.

Foto: fizkes/Shutterstock

Kada se sastajete uz kafu ili na poslovnim sastancima, pamtite detalje i postavljajte promišljena pitanja. Budite konkretni. Ljudi će primetiti da vam je stalo i zauzvrat će se osećati motivisano da se i oni brinu o vama. Kada radite zajedno, čak i na malim zadacima, ispunjavajte obaveze, poštujte rokove i budite prisutni.

I učinite da tim ljudima bude lako da vam pomognu kada zatražite. Ako je neko rekao da će vas povezati sa nekim, a još nije, umesto da se frustrirate, ocenjujete ga kao nepouzdanog ili šaljete uljudni podsetnik "Samo da proverim", zapitajte se šta možete da učinite da im olakšate da prihvate vaš zahtev.

Na primer, umesto da tražite da napišu uvodnu poruku nekome koga poznaju, ponudite da vi sami pripremite tekst tako da ga mogu brzo da ga kopiraju i pošalju.

Proširite krug ljudi koji će vas preporučiti

Istraživanja pokazuju da "slabi kontakti" značajno češće pomažu u traženju posla. Ove veze su korisne jer proširuju spektar prilika koje možete da vidite i uspešno iskoristite.

"Slabi kontakt" može da bude bivši kolega sa fakulteta, neko sa kim ste se povezali na nekom događaju, bivši saradnik sa kojim ste se sretali povremeno ili frilenser sa kojim ste radili nekoliko puta godišnje.

To su više neformalni odnosi, ali ako ste pokazali da ste pouzdani u interakcijama koje ste imali i ako su to čuli i zajednički prijatelji ili kolege, velika je šansa da će vas preporučiti s entuzijazmom.

Foto: Shutterstock/fizkes

Postoji nekoliko načina da počnete da gradite efikasne "slabe kontakte":

  • Idite na LinkedIn i filtrirajte ili pretražujte kontakte po kompanijama, poslovnim titulama ili ključnim rečima da se podsetite ko bi već mogao da bude "slab kontakt" ili ko bi mogao da postane.
  • Pitajte ljude u svom okruženju za inspiraciju. Jedan prijatelj sa fakulteta nedavno me je pitao: "Hej, poznajemo li nekoga u ovoj kompaniji? Želim da saznam više o toj industriji". Zajedno smo se setili nekoliko kolega.
  • Sadite seme za budućnost. Kada upoznajete nove ljude ili provodite vreme s prijateljima, spomenite svoju želju da naučite više o određenoj oblasti ili svetu. Bićete iznenađeni koliko će ljudi biti oduševljeni da vas povežu sa pravim osobama.

Nikad ne znate čije mišljenje može da napravi razliku

Pre nekoliko nedelja, imao sam neočekivanu priliku da preporučim "slab kontakt". Dobio sam poruku od menadžera za zapošljavanje u mojoj kompaniji: "Hej, Dejvide, izgleda da si povezan sa ovom osobom i razmišljamo da im ponudimo posao. Šta možeš da nam kažeš o njoj?".

Odmah je način na koji sam ja percipirao njihov brend, ušao u proces zapošljavanja. Za mene je bilo nekoliko razloga zbog kojih sam tu osobu video u pozitivnom svetlu.

Možda to ne primećujete, ali menadžeri za zapošljavanje proveravaju "neformalne reference", kontaktiraju ljude koje sami niste naveli kao zvanične reference, kako bi se uverili da kandidat može da se pokaže u poslu.

BONUS VIDEO:

This browser does not support the video element.

Interjvu za posao Izvor: TikTok/_melissaweaver