Istraživanje je sprovedeno u 50 evropskih turističkih mesta u 10 zemalja - Bugarskoj, Turskoj, Grčkoj, Španiji, Hrvatskoj, Nemačkoj, Holandiji, Francuskoj, Italiji i Danskoj.

Upoređivale su se cene vanpansionskih troškova jedne porodice sa dvoje dece na godišnjem odmoru.

Cene su podeljene u četiri kategorije - jelo i piće (testenina, koka-kola...), šoping (sunčane naočare, japanke...), informacije i slobodno vreme (ležaljke na plaži, novine, baterije), te zdravlje i lična higijena (mleko za sunčanje, pasta za zube...).
Potrošačka korpa se sastojala se od 34 proizvoda, a u proseku je iznosila 174,74 evra.

Hrvatska, u kojoj su ADAC-ovi inspektori obišli Lopar, Omiš, Bol na Braču, Bašku i Umag, uspela se ''ugurati'' u pet zemalja sa troškovima ispod te granice.

Naime, potrošačka korpa u Hrvatskoj iznosila je 164, u Španiji 159, Grčkoj 150, Turskoj 147, a u Bugarskoj samo 122 evra.

Sa druge strane, najskupljom turističkom zemljom pokazala se Danska, sa ukupnim troškom korpe od čak 223 evra, odnosno oko 100 evra više nego u najjeftinijoj Bugarskoj i oko 60 evra skupljom od Hrvatske.

Slede Italija sa 208 evra troškova, pa Francuska (200 evra), Holandija (192 evra) i Nemačka (185 evra).

Za Hrvatsku su naveli da je povoljna, kao i Grčka i Španija, s time da su naglasili da se u Hrvatskoj može jesti i piti za vrlo malo novca.

Čak su i proizvodi za zdravlje i ličnu higijenu bili povoljni. U Loparu, Omišu i Bolu na Braču ispitivači su nailazili na povoljne cene, dok su u Baški na Krku, kao i u Umagu bile prosečne.

Ipak, poredeći najjeftinije i najskuplje destinacije po pojedinim proizvodima, najjeftinije pivo Nemci su našli upravo u Baški.

U ovom turističkom mestu na ostrvu Krku, pivo su kupili za 1,07 evra, za šta su na francuskoj rivijeri platili neverovatnih 6,06 evra, ili šest puta više.