Američki hoteli su shvatili da umorni i nenaspavani gosti predstavljaju pravi zlatni rudnik, posebno u sezoni praznika. "Postali smo nacija hodajućih zombija. Ne umemo da cenimo san. Smatramo ga luksuzom", rekao je dr Džejms Mas, psiholog i stručnjak za san.

Oko dve trećine Amerikanaca tvrdi da nemaju dovoljno sna tokom nedelje, dok većina ističe da im je potrebno najmanje 7,5 sati sna da bi se osećali odmorno, neki su od zaključaka istraživanja američke Nacionalne fondacije za san, prema kojoj je prekomerno korišćenje raznih elektronskih uređaja jedan od uzroka nesanice.

Hoteli u velikim gradovima priključili su se novom trendu: prigušuju svetla, sklanjaju digitalne časovnike iz soba, angažuju savetnike za san, nude meditaciju, širok izbor jastuka i relaksirajuće masaže, piše "Politika".

"Mnogi gosti nam dolaze pod stresom i neispavani. Pomažemo im da se opuste i dobro naspavaju", rekao je predstavnik hotela "Džoja" u Skotsdejlu u Arizoni.

Hotel nudi čitavu paletu aromaterapija i masaža, pa čak i intravenozni koktel vitamina i antioksidansa za koji tvrdi da pomaže u otklanjanju nesanice.

Ugostiteljski objekti posvećuju pažnju udobnosti kreveta i posteljine, posebno jastuka, ali i drugim faktorima koji mogu da utiču na san, kao što su osvetljenje i kvalitet vazduha.

"Naš cilj jeste da nastavimo sa inovativnim ponudama kako bismo gostima pružili priliku da se što bolje naspavaju", naveo je Rob Paleski predstavnik hotelskog lanca "Hilton" i dodao da je glavni problem ubediti goste da se, barem na kratko, odvoje od svojih digitalnih uređaja.