Žene su deset dana uoči menstruacije sklonije nepotrebnom trošenju novca i tada teže kontrolišu svoje potrošačke navike.
Žene za svoje mahnito trošenje novca po prodavnicama slobodno mogu da okrive "one dane u mesecu". Naime, jedno istraživanje pokazalo je da su žene deset dana uoči menstruacije sklonije nepotrebnom "peglanju" kartica i tada teže kontrolišu svoje potrošačke navike.
Psiholozi veruju da šoping na žene u PMS-u ima upravo terapeutsko dejstvo jer se tako lakše nose s negativnim emocijama koje nastaju zbog hormonskih promena, piše "Press".
U sklopu istraživanja, britanska profesorka psihologije Karen Pine ispitivala je potrošačke navike 443 žene od 18 do 50 godina. Gotovo dve trećine od 153 žene koje su u to vreme bile u kasnoj fazi menstrualnog ciklusa, priznale su da su neplanirano nešto kupile, a više od polovine je raklo da su svoj potrošački limit tada premašile za više od 25 funti. Tek šačica njih rekla da su potrošile 250 funti više nego što su mogle. Mnoge su se nakon takvih avantura kajale.
"U kasnoj fazi menstruacije žene su manje kontrolisale trošenje, bile su impulsivnije. One su depresivne i pod stresom, pa su zato sklonije odlasku u šoping da bi se razveselile i tako regulisale emocije", objašnjava Profesorka Pine.
Ona dodaje da uz hormonske promene, impulsivna kupovina može da se objasni i time što žene u PMS-u kupuju stvari da bi se osećale privlačnijima jer su upravo oko dve nedelje uoči menstruacije najplodnije. Tada uglavnom kupuju stvari kojima mogu da se ukrase, poput nakita, šminke i cipela s visokim potpeticama.
Profesorka savetuje ženama koje žele da spreče neplanirane izdatke za stvari koje im zapravo ne trebaju, da nedelju dana uoči menstruacije apstiniraju od kupovine.
(MONDO)
Psiholozi veruju da šoping na žene u PMS-u ima upravo terapeutsko dejstvo jer se tako lakše nose s negativnim emocijama koje nastaju zbog hormonskih promena, piše "Press".
U sklopu istraživanja, britanska profesorka psihologije Karen Pine ispitivala je potrošačke navike 443 žene od 18 do 50 godina. Gotovo dve trećine od 153 žene koje su u to vreme bile u kasnoj fazi menstrualnog ciklusa, priznale su da su neplanirano nešto kupile, a više od polovine je raklo da su svoj potrošački limit tada premašile za više od 25 funti. Tek šačica njih rekla da su potrošile 250 funti više nego što su mogle. Mnoge su se nakon takvih avantura kajale.
"U kasnoj fazi menstruacije žene su manje kontrolisale trošenje, bile su impulsivnije. One su depresivne i pod stresom, pa su zato sklonije odlasku u šoping da bi se razveselile i tako regulisale emocije", objašnjava Profesorka Pine.
Ona dodaje da uz hormonske promene, impulsivna kupovina može da se objasni i time što žene u PMS-u kupuju stvari da bi se osećale privlačnijima jer su upravo oko dve nedelje uoči menstruacije najplodnije. Tada uglavnom kupuju stvari kojima mogu da se ukrase, poput nakita, šminke i cipela s visokim potpeticama.
Profesorka savetuje ženama koje žele da spreče neplanirane izdatke za stvari koje im zapravo ne trebaju, da nedelju dana uoči menstruacije apstiniraju od kupovine.
(MONDO)