Umesto progresa, slavni tim iz godine u godinu sve je sporiji i lošiji.

Korak unazad donela je i premijera u F1 2017 sezoni, koja je počela pobedom Ferarija i Sebastijana Fetela na Velikoj nagradi Australije, voženoj u nedelju ujutru po našem vremenu.

Pilot Meklaren Honde, bivši dvostruki prvak sveta Fernando Alonso, koji je i ranije kritikovao učinak svojih mehaničara od povratka u Meklaren, rekao je da su performanse bolida njegovog tima "najgore u Formuli 1", kao i da bi "u normalnim uslovima oni bili poslednji na početku trke".

Alonso je danas u Melburnu nadmašio očekivanja tako što je bio 13. na početku trke, a tokom većeg dela je bio u borbi za bodove, samo da bi pred kraj morao da odustane zbog problema sa vešanjem.

Njegov timski kolega Stofel Vandorn bio je poslednji od svih vozača, odnosno 13.

"Vozio sam jednu od svojih najboljih trka do sada i neočekivano smo bili u trci za bodovima sve vreme. Bilo smo najgori po performansama. Bili smo 10. jer je kvalifikacioni krug u subotu bio izuzetno dobar. Na početku sam osvojio jednu poziciju, a onda nam je povlačenje (Romena) Grožana dalo još jednu. U normalnim uslovima na normalnoj stazi, bili bismo poslednji i pretposlednji", rekao je Alonso za Skaj.

Meklaren je u trci uspeo da izbegne velike probleme koji su ga mučili tokom predsezonskog testiranja, ali su automobili bili spori. Vandorn je tokom kvalifikacija bio najsporiji na najbržem delu staze, dok je Alfonso bio treći od pozadi.

"Morali smo mnogo da čuvamo gorivo, što nam je prilično štetilo, ali smo uspeli da sačuvamo poziciju. Bio sam iznenađen što sam bio tako visoko, ali na kraju nismo uspeli da završimo, tako da moramo ubrzo da postanemo konkurentniji", rekao je Alonso.

Meklaren se 2015. godine ponovo ujedinio sa Hondom, ali nije uspeo da se vrati u prve redove, dok je njen motor imao problema sa vibracijama koje su dovodile do kvarova. Šef Hondinog odeljenja za F1, Jusuke Hasegava, rekao je da će tim imati novi motor za dva meseca.

Ekipa Meklarena osnovana je 1966. godine i, uz Ferari i Vilijams, jedna od tri najtrofejnije ekipe u istoriji ovog sporta. Vozači u Meklarenovim bolidima osvojili su 12 pojedinačnih i osam konstruktorskih titula, a o kakvom se gigantu radi najbolje svedoče imena asova koji su u bolidima dizajniranim u Vokingu stizali do naslova prvaka sveta u Formuli 1: Emerson Fitipaldi 1974, Džejms Hant 1976, Niki Lauda 1984, Alan Prost 1985, 1986, 1989, Ajrton Sena 1988, 1990, 1991, Mika Hakinen 1998, 1999. i Luis Hamilton 2008.

undefined Britanski Meklaren oduvek je bio sinonim za brze bolide i još brže pilote. To već dugo nije tako.



Meklaren je bio najbolji tim Formule 1 1974, 1984, 1985, 1988, 1989, 1990, 1991. i 1998. godine, a od razlaza sa Mercedesom, dugogodišnjim snabdevačem motora, slavni britanski tim ispao je iz konkurencije za podijum i počeo da pada sve "dublje" na tablici rezultata.

Iza svega stoji komplikovana vlasnička struktura ekipe, koja je delom u rukama legendarnog šefa Rona Denisa (25%), delom pripada kompaniji iza koje stoji kraljevska porodica Bahreina, "Mumtalakt" (50%), a delom u vlasništvu Denisovog nekadašnjeg bliskog poslovnog partnera, Mansura Odžeha (25%).

U međuvremenu, došlo je do raskola između Denisa sa jedne i "Mumtalakta" i Odžeha sa druge strane oko načina na koji Meklaren treba da bude vođen, što se sve jasno ogleda u rezultatima.

Postoji verzija prema kojoj Denis, jedini pravi stručnjak u automobilskoj industriji među suvlasnicima tima, odbija da izađe iz posla i proda svoju četvrtinu vlasništva, a da druga strana pokušava i da istisne i da obori cenu serijom očajnih sezona za standarde Meklarena.

Dokle su trenutno stigli? Do najsporijeg bolida u "oštroj" konkurenciji.