• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ZAVRŠEN 53. BITEF: Grand pri BITEFA predstavi - "Ali: strah jede dušu"

Izvor MONDO/Tanjug

Trostruki pobednik je Sebastijan Horvat!

Dodelom nagrada završen je BITEF festival, a Grand pri pripao je predstavi "Ali: strah jede dušu" u režiji Sebastijana Horvata, u izvođenju slovenačkog Narodnog pozorišta.

Specijalnom nagradom "Jovan Chirilov" nagrađena je predstava "Nemoralne priče - 1. deo: Kuća majka", autorke Fie Menar i Žann-Lik Božola.

Nagrada "Politike" za najbollju režiju otišla je u ruke Sebastijana Horvata, reditelja predstave "Ali: strah jedne duše".

Publika je na ovogodišnejm BITEF festivalu bila saglasna sa ocenom žirija i za najbolju predstavu proglasila komad "Ali: strah jedne duše" sa prosečnom ocenom 4,67.

Proglašenju pobednika prethodilo je izvođenje predstava "Pozvani" i "Retke ptice", a nakon proglašenja usledio je koncert Beti Ðorđević, kada je publika čula veliki hit "Počnimo ljubav iz početka", koji je bio i slogan ovogodišnjeg BITEFA.

Sebastijan Horvat, reditelj predstave nagrađene Grand prijem, "Ali: strah jede dušu", izjavio je za Tanjug da za njega nema dileme da će najvažnije teme u svetu danas, kao što su ekologija ili politički populizam, migrantske krize i dalje nalaziti mesto u pozorištu budućnosti.

"Budućnost Evrope je totalirazam koji će pod plaštom demokratije dopuštati sve. Političari će sve dopuštati osim upliva u tokove novca. Umetnička kritika nikada nigde nije ugrozila tržište i to je trend koji će bojim se trajno biti prisutan u Evropi sve dok je kapitalizam prisutan kao oblik društvenog uređenja", rekao je Horvat.

U pobedničkoj predstavi Horvat u scenskoj adaptaciji klasičnog teksta Rajnera Vernera Fazbindera, zadržava izvorni društveni milje i radnju. Sedamdesete godine 20. veka u Zapadnoj Nemačkoj, slučajni susret i neočekivana ljubav između starije nemačke čistačice, udovice, i mladog marokanskog gastarbajtera, predrasude i neprihvatanje njihove okoline.

Horvat  je istakao da pozorište i dalje ima javni uticaj koji se događa na svesnom i nesvesnom planu.

"Svaka delatnost koja se bavi javnim diskursom ima priliku da nešto napravi...Nešto dobro za društvo. Pozorište je dobro mesto da se putem emocija publici predstave važna i opterećujuća društvena pitanja. To nisu okolnosti u kojima čovek pročita nešto u novinama, malo se naljuti na sebe i na druge i krene na spavanje. Dobro pozorište ohrabruje ljude da misle. Zato uprkos svemu verujem da ima smisla ovo što radim", rekao je Horvat.

Povezane vesti

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

SERIJE