Pronadjen fosil najstarije pčele na svetu

Američki naučnici su otkrili do sada najstariju pčelu, potpuno očuvanu u ćilibaru i staru sto miliona godina.

Taj primerak predstavlja važnu kariku u objašnjavanju evolucije biljaka i cveća u tom periodu kao i uloge insekata, navodi se u studiji objavljenoj u najnovijem broju američkog časopisa "Sajens" (Science).

Pronadjeni fosil pčele je najmanje 35 do 45 miliona godina stariji od svih do sada pronadjenih fosila tog insekta.

Pčele u to doba su imale karakteristike uobičajene za pčele i ose, navodi se u studiji i dodaje da je taj pristup u suprotnosti sa teorijom da su savremene pčele, zavisne od polena biljaka da bi opstale, evoluirale i da su drugačije od svojih predaka.

"Reč je o najstarijoj pčeli i ima odredjene karakteristike ose", rekao je profesor zoologije Džordž Pojnar sa univerziteta u Orgenu.

"Ovaj primerak je sličniji pčeli nego osi i daje nam podatke o epohi u kojem su se te dve vrste insekata razdvojile u stablu evolucije", rekao je Pojnar, koji je medjunarodni stručnjak za istraživanje očuvanih vrsta.

Prema njegovim rečima, ovo otkriće objašnjava da su pčele omogućile brzo širenje biljaka i cveća pre sto miliona godina.

(MONDO/agencije)