Gradski čelnici su još pre dve godine najavili da će Stari savski most most biti rekonstruisan, da bi se, u međuvremenu, pojavila priča da će ova saobraćajnica preko Save biti potpuno srušena i da će na njenom mestu biti izgrađena nova. Nedoumica ima i u vezi sa budućim izgledom konstrukcije mosta, odnosno da li će biti očuvana metalna lučna konstrukcija, kao njegov prepoznatljiv vizuelni element.
Kakva je sudbina Starog savskog mosta pitali smo gradskog urbanistu Milutina Folića, ali decidiran odgovor da li će most biti porušen ili samo renoviran, nismo dobili, jer se, kaže, čekaju rezultati konkursa koji se završava danas.
"Zavisi od toga šta ćemo dobiti na konkursu. Stigla su rešenja koja čuvaju staru konstrukciju mosta, ali i rešenja koja nude potpuno novu konstrukciju. Zavisi od rešenja koje bude izabrala Komisija, u kojoj sede i ljudi iz Zavoda za zaštitu spomenika. Važnije od pitanja da li će most da se ruši ili ne, jeste da građani dobiju kvalitetniji život, a to će svakako omogućiti most koji ima tri puta veći kapacitet nego ovaj danas", kaže za MONDO gradski urbanista.
Na pitanje da li će se prilikom izbora idejnog rešenja prednost ipak dati onim radovima koji čuvaju prepoznatljivi luk Tramvajskog mosta, Folić, koji je i predsednik žirija, tvrdi da će se sigurno voditi računa da Beograd zadrži prepoznatljiv identitet.
"Ukoliko bi mogao da se zadrži istorijski element i panorama, svakako da će to biti zadržano. Ipak, rešenje mora da bude ne samo lepo nego i funkcionalno i da u neophodnoj meri donese bolji i kvalitetniji život građanima. Most je deo šire saobraćajne mreže, u njegovom nastavku planira se izgradnja tunela od Kameničke ulice kod Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana. Most mora da ima pešačku i biciklističku stazu, po dve saobraćajne trake u oba smera i po traku za tramvaje. Njegovom izgradnjom tranzitni saobraćaj u centru grada biće smanjen za 11 odsto, a značajno će rasteretiti i Brankov most i Gazelu", objašnjava Folić.
Na primedbe kritičara da treba izgraditi potpuno novi most 50 metara uzvodno u nastavku Nemanjine ulice odgovara:
"Pravljenje bilo kakvog novog mosta značilo bi da se na tom mestu gradsko jezgro potpuno dezintegriše, odnosno poruši. Zato je bolje da se na mestu gde most ulazi u grad poveća njegov kapacitet".
Gradski urbanista ima argument i na primedbe da Stari savski most treba sačuvati zbog ogromne istorijske vrednosti:
"To je vojni nemački most kojih je bilo na desetine po Evropi. Nemamo informaciju da je igde, gde je bio postavljen, i dalje u funkciji. Verovatno zbog toga što je rađen na drvenim šipovima kao privremeno rešenje", rekao je Folić.
Kako će stari-novi most ubuduće izgledati saznaćemo uskoro. Žiri u roku od mesec dana mora da odluči koje je najbolje rešenje za budući izgled Tramvajskog mosta, a rezultati konkursa treba da budu saopšteni do 15. juna.
----------------------------------
Aplikacija MONDA ponovo na Google Play Store! PREUZMITE JE!
Zvezdan Terzić tražio da ga pitaju sve: Zaradili smo 420 miliona evra, neću da pričam o dugu!
"Ostanite kod kuće, izbegavajte putovanja": RHMZ izdao hitno upozorenje, prvi put se pokreće ovaj sistem
Fenerbahče otpustio Bobana Marjanovića? Povratak u Evropu pretvara se u katastrofu!
Mondo ukrštenica za 23. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Sve što treba da znate o Crvena zvezda - Partizan: Prvi derbi u ABA ligi, a već se odlučuje cela sezona!