Autokomanda
Mondo/ Stefan Stojanović Autokomanda

Neslaganje dva entiteta o pitanju trase puta ukazuje na to da od projekta, makar u dogledno vreme, nema ništa.

Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović izjavila je da u BiH mora da bude postignut dogovor o trasi autoputa Beograd-Sarajevo ili, u protivnom, ovog puta neće ni biti.

"Beograd može samo da apeluje na taj dogovor jer su interes građana i mogućnosti koje otvara izgradnja i novi autoput važniji od svega", rekla je Mihajlović.

Ona je za "Sputnjik" navela da je Srbija spremna da nastavi razgovore u vezi sa izgradnjom autoputa Beograd-Sarajevo, koji je strateški važan infrastrukturni projekat za koji već ima osnove projektne dokumentacije.

Zorana Mihajlović: Brzi put Beograd-Sarajevo

Prema ranijim procenama, izgradnja autoputa Sarajevo-Beograd koštala bi oko 850 miliona evra.

Za sada u BiH i između Republike Srpske i Federacije BiH ne postoji saglasnost u vezi sa trasom ovog puta. Republika Srpska daje prednost trasi preko Višegrada, a Federacija BiH preko Tuzle.

A sledeće godine...gradi se Moravski koridor

Autoput put bi trebalo da finansira Turska, najvjerovatnije kreditom koji će vraćati BiH i Srbija.

Posle burnih rasprava i u samoj Federaciji BiH, tamo su se konačno dogovorili da autoput Beograd - Sarajevo ide preko Tuzle. Tako je pre deset dana odlučio parlament Federacije BiH.

Reč je o trasi koja bi povezivala Bijeljinu, Brčko, Tuzlu i vezala se na Koridor 5C, ali i izlaskom na Kuzmin u Srbiji imala izlaz na auto-put Beograd—Zagreb. Tako je parlament Federacije promenio svoju prvobitnu odluku iz marta meseca da autoput neće ići preko Tuzlanskog kantona.

Problem je, međutim, što se sa ovom novom trasom ne slaže RS. Samo dva dana po odluci Sarajeva, ministar saobraćaja i veza Srpske Neđo Trninić je rekao da Vlada ima strategiju transporta i strateški definisane putne pravce na čijoj će izgradnji raditi narednih godina i da ne želi da se meša u planove Federacije BiH.