"Takvi motori su se do 2001. godine proizvodili u ukrajinskoj fabrici Južmaš", izjavio je šef ukrajinske svemirske agencije Jurij Radčenko novinarima, a prenosi agencija Frans pres.

Motori RD-250 su, kako je dodao, korišćeni u raketama nosačima "ciklon-2" i "ciklon-3" koje su isporučivane Rusiji.

"I motori i rakete nosači su se proizvodili u Južmašu u interesu Rusije", kazao je Radčenko, dodajući da je ukupno proizvedeno 233 takvih raketa.

Prema informacijama Kijeva, Rusija danas poseduje između 7 i 20 raketa "ciklon" i može da uradi šta god poželi sa motorima i nacrtima. 

NA CRNO: Kim Džong-Un rakete kupio u Ukrajini?

"Imaju te motore, ali imaju i dokumentaciju. Mogu da snabdeju motorima koga god hoće", dodao je šef svemirske agencije.

Američki list "Njujork tajms" je, pozivajući se na jedan izveštaj eksperata, preneo da je brz napredak Severne Koreje u razvoju rakete dugog dometa usledio nakon što je Pjongjang kupio raketne motore od jedne ukrajinske fabrike.

"Rakete korišćene u nedavnim severnokorejskim testiranjima zasnovane se na motoru RD-250, koji se nekada proizvodio u ukrajinskom gradu Dnjepru", zaključak je istraživanja Majkla Elemana iz Međunarodnog instituta za strateške studije.

Ti motori su, kako se navodi u izveštaju eksperata, verovatno kupljeni od korumpiranih radnika, a kriminalnim putevima su prokrijumčareni do Severne Koreje, negde u trenutku između raspada Sovjetskog Saveza i aktuelne vojne krize u Ukrajini.

Zbog ovog se zakuvava oko Koreje?

Ukrajina je juče oštro reagovala na pisanje "Njujork tajmsa", navodeći da nikada nije Severnu Koreju snabdevala odbrambenim tehnologijama.

Frka na Guamu, oglasio se znak za uzbunu

Generalni konstruktor kompanije "Južno" Aleksandar Degzjarev smatra da je moguće da je Severna Korejauspela da kopira ukrajinske motore.

Potpremijer Rusije Dmitrij Rogozin kaže, komentarišući saopštenja o severnokorejskom "kopiranju" ukrajinskih raketnih motora, da je to nemoguće bez Kijeva.

"Šta znače 'kopije motora'? To nije slika ili skulptura. Da bi se izradila ’kopija‘ treba imati ili original motora ili detaljne crteže. A ne može se ni bez ukrajinskih stručnjaka sposobnih i spremnih da razviju proizvodnju na tuđoj tehnološkoj platformi. Na ovaj ili onaj način reč je o krijumčarenoj isporuci mimo svih odgovarajućih međunarodnih zabrana“, napisao je Rogozin na svom nalogu na Twitteru.