ISTRAŽIVANJE: Bolji par guma – napred ili pozadi?

Brojni su pokazatelji da nam je praksa menjanja guma pogrešna

33

Mnogi vozači, ne samo u Srbiji, imaju praksu kupovine jednog para guma, koji se montira na pogonske, obično prednje, točkove. Postojeći pneumatici zatim idu na zadnje felne i "svi srećni".

Međutim, stručnjaci kažu da ovakva praksa nije baš najbolja.

Na osnovu istraživanja koje su zasebno sproveli proizvođač guma "Mišelin" i auto-moto savezi Nemačke, Austrije i Švajcarske, bolji par guma treba postaviti na zadnju osovinu, bez obzira da li automobil ima prednji ili zadnji pogon.

To će rezultovati sveukupnom većom stabilnošću vozila, posebno pri iznenadnim promena pravca na vlažnim putevima. Auto će se bolje ponašati prilikom skretanja, a naročito ako volite da dodate gas na izlasku iz krivine.

Negativne strane tako raspoređenih guma su lošije prijanjanje točkova pri polasku, slabije kočenje, ali samo na kraćim distancama, kao i već uticaj "akvaplaninga" (efekat koji se stvara pri vožnja na veoma mokrim putevima) na ravnom. Ali u krivinama "akvaplaning" će se manje osećati ako vam je bolji par nazad.

Naravno, sve ovo "pada u vodu" ako je jedan par isuviše istrošen, jer tada ne pomaže ni sistem elektronske stabilnosti (ESP).

Takođe, ako je razlika u dubini šare manja od jednog milimetra, svejedno je gde se nalazi bolji par guma.

"Švajcarci" predlažu da se gume menjaju kada pređu između 7.500 i 10.000 kilometara.

Da li i vi kupujete po jedan par guma koji ide napred? Na koliko ih menjete? Pišite nam u komentarima…

Mnogi vozači, ne samo u Srbiji, imaju praksu kupovine jednog para guma, koji se montira na pogonske, obično prednje, točkove. Postojeći pneumatici zatim idu na zadnje felne i "svi srećni".

Međutim, stručnjaci kažu da ovakva praksa nije baš najbolja.

Na osnovu istraživanja koje su zasebno sproveli proizvođač guma "Mišelin" i auto-moto savezi Nemačke, Austrije i Švajcarske, bolji par guma treba postaviti na zadnju osovinu, bez obzira da li automobil ima prednji ili zadnji pogon.

To će rezultovati sveukupnom većom stabilnošću vozila, posebno pri iznenadnim promena pravca na vlažnim putevima. Auto će se bolje ponašati prilikom skretanja, a naročito ako volite da dodate gas na izlasku iz krivine.

Negativne strane tako raspoređenih guma su lošije prijanjanje točkova pri polasku, slabije kočenje, ali samo na kraćim distancama, kao i već uticaj "akvaplaninga" (efekat koji se stvara pri vožnja na veoma mokrim putevima) na ravnom. Ali u krivinama "akvaplaning" će se manje osećati ako vam je bolji par nazad.

Naravno, sve ovo "pada u vodu" ako je jedan par isuviše istrošen, jer tada ne pomaže ni sistem elektronske stabilnosti (ESP).

Takođe, ako je razlika u dubini šare manja od jednog milimetra, svejedno je gde se nalazi bolji par guma.

"Švajcarci" predlažu da se gume menjaju kada pređu između 7.500 i 10.000 kilometara.

Da li i vi kupujete po jedan par guma koji ide napred? Na koliko ih menjete? Pišite nam u komentarima…

Mnogi vozači, ne samo u Srbiji, imaju praksu kupovine jednog para guma, koji se montira na pogonske, obično prednje, točkove. Postojeći pneumatici zatim idu na zadnje felne i "svi srećni".

Međutim, stručnjaci kažu da ovakva praksa nije baš najbolja.

Na osnovu istraživanja koje su zasebno sproveli proizvođač guma "Mišelin" i auto-moto savezi Nemačke, Austrije i Švajcarske, bolji par guma treba postaviti na zadnju osovinu, bez obzira da li automobil ima prednji ili zadnji pogon.

To će rezultovati sveukupnom većom stabilnošću vozila, posebno pri iznenadnim promena pravca na vlažnim putevima. Auto će se bolje ponašati prilikom skretanja, a naročito ako volite da dodate gas na izlasku iz krivine.

Negativne strane tako raspoređenih guma su lošije prijanjanje točkova pri polasku, slabije kočenje, ali samo na kraćim distancama, kao i već uticaj "akvaplaninga" (efekat koji se stvara pri vožnja na veoma mokrim putevima) na ravnom. Ali u krivinama "akvaplaning" će se manje osećati ako vam je bolji par nazad.

Naravno, sve ovo "pada u vodu" ako je jedan par isuviše istrošen, jer tada ne pomaže ni sistem elektronske stabilnosti (ESP).

Takođe, ako je razlika u dubini šare manja od jednog milimetra, svejedno je gde se nalazi bolji par guma.

"Švajcarci" predlažu da se gume menjaju kada pređu između 7.500 i 10.000 kilometara.

Da li i vi kupujete po jedan par guma koji ide napred? Na koliko ih menjete? Pišite nam u komentarima…

Komentari(33)
Dr
Dragan24.11.2017
Naravno na zadnju. Eventualno proklizavanje prednjih točkova može da se ispravi volanom, a na proklizavanje zadnjih nema uticaja.
Dr
Dragan23.11.2017
Za vreme stare Yuge kad smo imali para i nismo pravili pitanje odrzavanja auta stavljale su se samo dve zimske gume na pogonske tockove i nije bilo agencija da nas lazu, a udesa bar 10 puta manje. Danas agencija kojom upravljanu trgkvacki lobini kaze mora prva pomoc, mora prsluk, mora decije sediste, mora pojas i pored svega tog deset puta vise nastradalih. Nije u tim stvarima bezbednost vec u glavama i vaspitanju koje nosis iz kuce ali toga danas nema.
Ra
Radnja24.11.2017
Yugo je imao 700kg i 45 do 55ks, danas prosecan auto a 1300kg i 120ks, ne lupetaj.