Od danas zimske gume obavezne. Šta s letnjim?

Jedna opcija je čuvanje guma u sopstvenoj režiji - terasa, podrum, vikendica...

Mondo/ Stefan Stojanović ilustracija

Od danas, 1. novembra pa sve do 1. aprila obavezno je imati zimske ili "all season" pneumatike na svim točkovima automobila u slučaju da se zbog vremenskih prilika na kolovozu pojave sneg, led ili poledica.

Kompletnu priču o zimskim gumama možete ovde pročitati, a sada ćemo vam otkriti šta raditi sa dodatnim setom pneumatika, za slučaj da imate dva kompleta – zimski i letnji.

Evo nekoliko majstorskih saveta kako čuvati gume koje nisu na kolima:

  • Prostorija gde će biti gume treba da je sa što manje vlage.

  • Gume ne smeju biti direktno na podu, posebno ako je dole beton, jer će onda upiti i najmanju vlagu. Treba ih postaviti na deblji karton ili, još bolje, priručnu policu od dasaka ili letvica.

  • Gume ne treba pokrivati plastikom, jer tada ne mogu da "dišu", a postoji i mogućnost kondenzacije, koja takođe im šteti.

"Ako su na felnama, treba da budu položene dve i dve ali nikako sve četiri jedna na drugoj, jer onda ona donja trpi i tada može, pod ukupnom težinom, doći do krivljena žičanog platna. Bez felni, treba da stoje uspravno, dve i dve s razmakom između od 15-20 centimetara. Ono što preporučujem jeste da se gume kod vulkanizera napumpaju na malo jače od norme, na 2-2,5 atmosfere. Ta napumpanost će držati gumu u svojoj kondiciji, svom izvornom obliku", rekao nam je Nuca Nuhanović iz auto-servisa "Meda" i dodao da gume treba obavezno rotirati jednom mesečno za 15 do 20 stepeni kako se ne bi deformisalo žičano platno od stajanja u jednom položaju.

Ako vam ovo zvuči isuviše komplikovano za čuvanje ekstra seta pneumatika, postoji takozvani "hoteli za gume".

"U pitanju su magacinski prostori s posebnom temperaturom i vlažnošću vazduha. Čuvamo gume od 13 inča pa naviše. Pri prijemu ih obeležavamo, kao i broj vozila. Ako su bez felne u unutrašnjost guma se ubacuje kartica sa imenom i prezimenom vlasnika. Naravno, svi podaci se ubacuju i u kompjuter", pojašnjava Nuhanović kako radi "hotel" i dodaje kako se sve gume pregledaju mesečno uz obaveznu rotaciju.

Brzom pretragom internetom pronašli smo nekoliko "hotela za gume" sa cenama od 400-500 dinara mesečno. Ako imate neke vrednije, kako gume tako i felne, ovaj izdatak se čini kako veoma prihvatljiv jer će neko drugi čuvati i održavati vaš dodatni set tokom cele godine.

Kako vi čuvate svoje gume kad nisu na automobilu - sopstvena režija ili u "hotelu"?

Mondo/ Stefan Stojanović ilustracija

Od danas, 1. novembra pa sve do 1. aprila obavezno je imati zimske ili "all season" pneumatike na svim točkovima automobila u slučaju da se zbog vremenskih prilika na kolovozu pojave sneg, led ili poledica.

Kompletnu priču o zimskim gumama možete ovde pročitati, a sada ćemo vam otkriti šta raditi sa dodatnim setom pneumatika, za slučaj da imate dva kompleta – zimski i letnji.

Evo nekoliko majstorskih saveta kako čuvati gume koje nisu na kolima:

  • Prostorija gde će biti gume treba da je sa što manje vlage.

  • Gume ne smeju biti direktno na podu, posebno ako je dole beton, jer će onda upiti i najmanju vlagu. Treba ih postaviti na deblji karton ili, još bolje, priručnu policu od dasaka ili letvica.

  • Gume ne treba pokrivati plastikom, jer tada ne mogu da "dišu", a postoji i mogućnost kondenzacije, koja takođe im šteti.

"Ako su na felnama, treba da budu položene dve i dve ali nikako sve četiri jedna na drugoj, jer onda ona donja trpi i tada može, pod ukupnom težinom, doći do krivljena žičanog platna. Bez felni, treba da stoje uspravno, dve i dve s razmakom između od 15-20 centimetara. Ono što preporučujem jeste da se gume kod vulkanizera napumpaju na malo jače od norme, na 2-2,5 atmosfere. Ta napumpanost će držati gumu u svojoj kondiciji, svom izvornom obliku", rekao nam je Nuca Nuhanović iz auto-servisa "Meda" i dodao da gume treba obavezno rotirati jednom mesečno za 15 do 20 stepeni kako se ne bi deformisalo žičano platno od stajanja u jednom položaju.

Ako vam ovo zvuči isuviše komplikovano za čuvanje ekstra seta pneumatika, postoji takozvani "hoteli za gume".

"U pitanju su magacinski prostori s posebnom temperaturom i vlažnošću vazduha. Čuvamo gume od 13 inča pa naviše. Pri prijemu ih obeležavamo, kao i broj vozila. Ako su bez felne u unutrašnjost guma se ubacuje kartica sa imenom i prezimenom vlasnika. Naravno, svi podaci se ubacuju i u kompjuter", pojašnjava Nuhanović kako radi "hotel" i dodaje kako se sve gume pregledaju mesečno uz obaveznu rotaciju.

Brzom pretragom internetom pronašli smo nekoliko "hotela za gume" sa cenama od 400-500 dinara mesečno. Ako imate neke vrednije, kako gume tako i felne, ovaj izdatak se čini kako veoma prihvatljiv jer će neko drugi čuvati i održavati vaš dodatni set tokom cele godine.

Kako vi čuvate svoje gume kad nisu na automobilu - sopstvena režija ili u "hotelu"?

Mondo/ Stefan Stojanović ilustracija

Od danas, 1. novembra pa sve do 1. aprila obavezno je imati zimske ili "all season" pneumatike na svim točkovima automobila u slučaju da se zbog vremenskih prilika na kolovozu pojave sneg, led ili poledica.

Kompletnu priču o zimskim gumama možete ovde pročitati, a sada ćemo vam otkriti šta raditi sa dodatnim setom pneumatika, za slučaj da imate dva kompleta – zimski i letnji.

Evo nekoliko majstorskih saveta kako čuvati gume koje nisu na kolima:

  • Prostorija gde će biti gume treba da je sa što manje vlage.

  • Gume ne smeju biti direktno na podu, posebno ako je dole beton, jer će onda upiti i najmanju vlagu. Treba ih postaviti na deblji karton ili, još bolje, priručnu policu od dasaka ili letvica.

  • Gume ne treba pokrivati plastikom, jer tada ne mogu da "dišu", a postoji i mogućnost kondenzacije, koja takođe im šteti.

"Ako su na felnama, treba da budu položene dve i dve ali nikako sve četiri jedna na drugoj, jer onda ona donja trpi i tada može, pod ukupnom težinom, doći do krivljena žičanog platna. Bez felni, treba da stoje uspravno, dve i dve s razmakom između od 15-20 centimetara. Ono što preporučujem jeste da se gume kod vulkanizera napumpaju na malo jače od norme, na 2-2,5 atmosfere. Ta napumpanost će držati gumu u svojoj kondiciji, svom izvornom obliku", rekao nam je Nuca Nuhanović iz auto-servisa "Meda" i dodao da gume treba obavezno rotirati jednom mesečno za 15 do 20 stepeni kako se ne bi deformisalo žičano platno od stajanja u jednom položaju.

Ako vam ovo zvuči isuviše komplikovano za čuvanje ekstra seta pneumatika, postoji takozvani "hoteli za gume".

"U pitanju su magacinski prostori s posebnom temperaturom i vlažnošću vazduha. Čuvamo gume od 13 inča pa naviše. Pri prijemu ih obeležavamo, kao i broj vozila. Ako su bez felne u unutrašnjost guma se ubacuje kartica sa imenom i prezimenom vlasnika. Naravno, svi podaci se ubacuju i u kompjuter", pojašnjava Nuhanović kako radi "hotel" i dodaje kako se sve gume pregledaju mesečno uz obaveznu rotaciju.

Brzom pretragom internetom pronašli smo nekoliko "hotela za gume" sa cenama od 400-500 dinara mesečno. Ako imate neke vrednije, kako gume tako i felne, ovaj izdatak se čini kako veoma prihvatljiv jer će neko drugi čuvati i održavati vaš dodatni set tokom cele godine.

Kako vi čuvate svoje gume kad nisu na automobilu - sopstvena režija ili u "hotelu"?