"Zeleni" Norvežani rekorderi

Zahvaljujući subvencijama države, Norvežani sve više kupuju hibridne i potpuno električne modele

Više od polovine novoregistrovanih automobila prošle godine u Norveškoj činili su električni i hibridni automobili, pokazali su objavljeni podaci.

Električni automobili samo za bogate?

Potpuno električna kao i hibridna vozila, u kojima se kombinuju električni sa klasičnim motorima, imali su udeo od 52 posto u prodaji novih automobila u godini za nama, što je povećanje od 12 odsto u odnosu na 2016. godinu.

Agencija Rojters prenosi da su ovom svojevrsnom svetskom rekordu najviše doprinele državne subvencije koje se mere u hiljadama evra. Norveška je izuzela električne automobile iz mnogih poreskih kategorija, a njihovi vlasnici često dobijaju besplatan parking i punjenje baterija, kao i mogućnost vožnje "žutom trakom".

"Nijedna druga država nije ni blizu ovom procentu, a prvi put imamo situaciju da je udeo automobila na fosilna goriva ispod 50 odsto", rekao je šef Saveza norveških puteva, Oejvind Solberg Torsen.

Norveška planira da posle 2025. prestane sa prodajom vozila na fosilna goriva.

Međunarodna agencija za energiju (IEA) saopštila je prošle godine da je Norveška u udelu električnih vozila u ukupnoj prodaji značajno ispred ostalih zemalja, poput Islanda, Holandije, Švedske, Velike Britanije, kao i Kine, koja je svetski lider u količini prodatih elektromobila.

Norveška - surova ali pravična

Inače, Norveška dobija skoro celokupnu električnu energiju iz čistih izbora. Više od 96 odsto iz hidroelektrana, a ostatak iz energije sunca i vetra. Samo dva odsto energije ova skandinavska zemlja dobija sagorevanjem fosilnih goriva.

Za razliku od Norveške, energija iz hidroelektrana i drugih obnovljivih izvora u Srbiji čini tek trećinu ukupne proizvodnje.

Više od polovine novoregistrovanih automobila prošle godine u Norveškoj činili su električni i hibridni automobili, pokazali su objavljeni podaci.

Električni automobili samo za bogate?

Potpuno električna kao i hibridna vozila, u kojima se kombinuju električni sa klasičnim motorima, imali su udeo od 52 posto u prodaji novih automobila u godini za nama, što je povećanje od 12 odsto u odnosu na 2016. godinu.

Agencija Rojters prenosi da su ovom svojevrsnom svetskom rekordu najviše doprinele državne subvencije koje se mere u hiljadama evra. Norveška je izuzela električne automobile iz mnogih poreskih kategorija, a njihovi vlasnici često dobijaju besplatan parking i punjenje baterija, kao i mogućnost vožnje "žutom trakom".

"Nijedna druga država nije ni blizu ovom procentu, a prvi put imamo situaciju da je udeo automobila na fosilna goriva ispod 50 odsto", rekao je šef Saveza norveških puteva, Oejvind Solberg Torsen.

Norveška planira da posle 2025. prestane sa prodajom vozila na fosilna goriva.

Međunarodna agencija za energiju (IEA) saopštila je prošle godine da je Norveška u udelu električnih vozila u ukupnoj prodaji značajno ispred ostalih zemalja, poput Islanda, Holandije, Švedske, Velike Britanije, kao i Kine, koja je svetski lider u količini prodatih elektromobila.

Norveška - surova ali pravična

Inače, Norveška dobija skoro celokupnu električnu energiju iz čistih izbora. Više od 96 odsto iz hidroelektrana, a ostatak iz energije sunca i vetra. Samo dva odsto energije ova skandinavska zemlja dobija sagorevanjem fosilnih goriva.

Za razliku od Norveške, energija iz hidroelektrana i drugih obnovljivih izvora u Srbiji čini tek trećinu ukupne proizvodnje.

Više od polovine novoregistrovanih automobila prošle godine u Norveškoj činili su električni i hibridni automobili, pokazali su objavljeni podaci.

Električni automobili samo za bogate?

Potpuno električna kao i hibridna vozila, u kojima se kombinuju električni sa klasičnim motorima, imali su udeo od 52 posto u prodaji novih automobila u godini za nama, što je povećanje od 12 odsto u odnosu na 2016. godinu.

Agencija Rojters prenosi da su ovom svojevrsnom svetskom rekordu najviše doprinele državne subvencije koje se mere u hiljadama evra. Norveška je izuzela električne automobile iz mnogih poreskih kategorija, a njihovi vlasnici često dobijaju besplatan parking i punjenje baterija, kao i mogućnost vožnje "žutom trakom".

"Nijedna druga država nije ni blizu ovom procentu, a prvi put imamo situaciju da je udeo automobila na fosilna goriva ispod 50 odsto", rekao je šef Saveza norveških puteva, Oejvind Solberg Torsen.

Norveška planira da posle 2025. prestane sa prodajom vozila na fosilna goriva.

Međunarodna agencija za energiju (IEA) saopštila je prošle godine da je Norveška u udelu električnih vozila u ukupnoj prodaji značajno ispred ostalih zemalja, poput Islanda, Holandije, Švedske, Velike Britanije, kao i Kine, koja je svetski lider u količini prodatih elektromobila.

Norveška - surova ali pravična

Inače, Norveška dobija skoro celokupnu električnu energiju iz čistih izbora. Više od 96 odsto iz hidroelektrana, a ostatak iz energije sunca i vetra. Samo dva odsto energije ova skandinavska zemlja dobija sagorevanjem fosilnih goriva.

Za razliku od Norveške, energija iz hidroelektrana i drugih obnovljivih izvora u Srbiji čini tek trećinu ukupne proizvodnje.