Sad su i benzinci "prljavi"

A šef VW najavljuje "renesansu dizela", ali pre toga biće potrebno da se reše novi problemi kod "sređenih" dizelaša

MONDO/Stefan Stojanović ilustracija
Folksvagen povratak čistih dizelaša
MONDO/Stefan Stojanović ilustracija

Prodaja automobila sa dizel motorima je u strmoglavom padu u poslednjih nekoliko godina. Na ovo nije uticao samo "dizelgejt" iz 2015. godine, već i brojna istraživanja koja su pokazala da azotni oksidi koje ispuštaju dizelaši u vazduh predstavljaju opasnost po okolinu. Prema poslednjim istraživanjima, samo u Nemačkoj više hiljada ljudi godišnje prevremeno umre zbog ovih gasova.

Prema kompaniji "IHS Market", u EU dizeli će ove godine pasti za dodatnih 9,3 odsto. Ova analitičarska kuća predviđa da će udeo dizelaša na tržištu Evropske Unije do 2020. godine iznositi manje od 35 odsto, a do 2025. činiće samo 28 odsto ukupnog broja automobila.

Zbog ovih negativnih činjenica, mnogi su počeli sa izostavljanjem dizel motora. Tako novi "folksvagen polo" i "tojota auris" nemaju dizel opciju, a takav je i Renoov plan za novu generaciju "klia" koja stiže krajem ove ili početkom sledeće godine. I Fijat je najavio da gasi svoje poznate dizel motore.

Međutim, ima i suprotnih glasova u automobilskom svetu.

Tako baš u Folksvagenu veruju da u povratak dizela.

"U ne tako dalekoj budućnosti desiće se dizel renesansa jer će ljudi koji voze dizele shvatiti da je to jedan veoma komotan vozački koncept", izjavio je na Salonu automobila u Ženevi šef VW-a Matias Miler, koji veruje da će se uskoro videti da su dizel motori ekološki prihvatljivi i da će kupci ponovo početi da ih traže.

Činjenica je da sadašnji dizel motori troše i do 30 odsto manje goriva u odnosu na slične benzinske agregate, pa samim tim i izbacuju daleko manje ugljen-dioksida (CO2) u atmosferu.

Međutim prema najnovijim informacijama, "golf" sa dizel motorom, koji je dorađen kako bi ispunio nove rigorozne zahteve, troši i do 14 odsto više goriva, posebno pri visokim brzinama.

Kako prenosi britanski Auto Ekspres, i taj "popravljeni" dizelaš izbacuje čak četiri puta više azotnih oksida nego što je dozvoljeno po najnovijim pravilima, a više od 40 odsto vlasnika se žalilo da im "novi" automobil ima manje snage i sporije ubrzava.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

MONDO/Stefan Stojanović ilustracija
Folksvagen povratak čistih dizelaša
MONDO/Stefan Stojanović ilustracija

Prodaja automobila sa dizel motorima je u strmoglavom padu u poslednjih nekoliko godina. Na ovo nije uticao samo "dizelgejt" iz 2015. godine, već i brojna istraživanja koja su pokazala da azotni oksidi koje ispuštaju dizelaši u vazduh predstavljaju opasnost po okolinu. Prema poslednjim istraživanjima, samo u Nemačkoj više hiljada ljudi godišnje prevremeno umre zbog ovih gasova.

Prema kompaniji "IHS Market", u EU dizeli će ove godine pasti za dodatnih 9,3 odsto. Ova analitičarska kuća predviđa da će udeo dizelaša na tržištu Evropske Unije do 2020. godine iznositi manje od 35 odsto, a do 2025. činiće samo 28 odsto ukupnog broja automobila.

Zbog ovih negativnih činjenica, mnogi su počeli sa izostavljanjem dizel motora. Tako novi "folksvagen polo" i "tojota auris" nemaju dizel opciju, a takav je i Renoov plan za novu generaciju "klia" koja stiže krajem ove ili početkom sledeće godine. I Fijat je najavio da gasi svoje poznate dizel motore.

Međutim, ima i suprotnih glasova u automobilskom svetu.

Tako baš u Folksvagenu veruju da u povratak dizela.

"U ne tako dalekoj budućnosti desiće se dizel renesansa jer će ljudi koji voze dizele shvatiti da je to jedan veoma komotan vozački koncept", izjavio je na Salonu automobila u Ženevi šef VW-a Matias Miler, koji veruje da će se uskoro videti da su dizel motori ekološki prihvatljivi i da će kupci ponovo početi da ih traže.

Činjenica je da sadašnji dizel motori troše i do 30 odsto manje goriva u odnosu na slične benzinske agregate, pa samim tim i izbacuju daleko manje ugljen-dioksida (CO2) u atmosferu.

Međutim prema najnovijim informacijama, "golf" sa dizel motorom, koji je dorađen kako bi ispunio nove rigorozne zahteve, troši i do 14 odsto više goriva, posebno pri visokim brzinama.

Kako prenosi britanski Auto Ekspres, i taj "popravljeni" dizelaš izbacuje čak četiri puta više azotnih oksida nego što je dozvoljeno po najnovijim pravilima, a više od 40 odsto vlasnika se žalilo da im "novi" automobil ima manje snage i sporije ubrzava.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

MONDO/Stefan Stojanović ilustracija
Folksvagen povratak čistih dizelaša
MONDO/Stefan Stojanović ilustracija

Prodaja automobila sa dizel motorima je u strmoglavom padu u poslednjih nekoliko godina. Na ovo nije uticao samo "dizelgejt" iz 2015. godine, već i brojna istraživanja koja su pokazala da azotni oksidi koje ispuštaju dizelaši u vazduh predstavljaju opasnost po okolinu. Prema poslednjim istraživanjima, samo u Nemačkoj više hiljada ljudi godišnje prevremeno umre zbog ovih gasova.

Prema kompaniji "IHS Market", u EU dizeli će ove godine pasti za dodatnih 9,3 odsto. Ova analitičarska kuća predviđa da će udeo dizelaša na tržištu Evropske Unije do 2020. godine iznositi manje od 35 odsto, a do 2025. činiće samo 28 odsto ukupnog broja automobila.

Zbog ovih negativnih činjenica, mnogi su počeli sa izostavljanjem dizel motora. Tako novi "folksvagen polo" i "tojota auris" nemaju dizel opciju, a takav je i Renoov plan za novu generaciju "klia" koja stiže krajem ove ili početkom sledeće godine. I Fijat je najavio da gasi svoje poznate dizel motore.

Međutim, ima i suprotnih glasova u automobilskom svetu.

Tako baš u Folksvagenu veruju da u povratak dizela.

"U ne tako dalekoj budućnosti desiće se dizel renesansa jer će ljudi koji voze dizele shvatiti da je to jedan veoma komotan vozački koncept", izjavio je na Salonu automobila u Ženevi šef VW-a Matias Miler, koji veruje da će se uskoro videti da su dizel motori ekološki prihvatljivi i da će kupci ponovo početi da ih traže.

Činjenica je da sadašnji dizel motori troše i do 30 odsto manje goriva u odnosu na slične benzinske agregate, pa samim tim i izbacuju daleko manje ugljen-dioksida (CO2) u atmosferu.

Međutim prema najnovijim informacijama, "golf" sa dizel motorom, koji je dorađen kako bi ispunio nove rigorozne zahteve, troši i do 14 odsto više goriva, posebno pri visokim brzinama.

Kako prenosi britanski Auto Ekspres, i taj "popravljeni" dizelaš izbacuje čak četiri puta više azotnih oksida nego što je dozvoljeno po najnovijim pravilima, a više od 40 odsto vlasnika se žalilo da im "novi" automobil ima manje snage i sporije ubrzava.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.