Da li ste čuli za alkantaru? A da li ste imali prilike i da pipnete? Znate li da je to veštački materijal, koji je razvila istoimena italijanska kompanija pre više od 45 godina?
Reč je praktično o zameni za prevrnutu kožu, koja je nekad bila omiljeni materijal trkačkih automobila. Osim humanog karaktera, ovaj materijal je izdržljiviji na svakodnevno habanje, kojim su izloženi delovi enterijera automobila, najčešće presvučena sedišta, volan, ali i delovi unutrašnjosti vrata i drugih površina unutar vozila. Sve češće se ovim materijalom presvlači i krov automobila sa, naravno, unutrašnje strane.
Ipak, njene najbitnije karakteristike su što je lakša od kože (Lamborgini tvrdi tako "uštine" i do pet kilograma), kao i omogućava odličan "grip", kako ruku na volanu, tako i tela koje u sportskom sedištu presvučenom alkantarom, ne može da mrdne ni za milimetar.
Još jedna bitna karakteristika ove tkanine je što upija, odnosno ne reflektuje svetlost, pa su trkački četvotočkaši skoro u potpunosti obloženi njome.
Kako se ova tkanina sve više koristi i u "neautomobilske" svrhe, najviše pri izradi jahti i drugih luksuznih plovila, kompanija Alcantara SpA je objavila kako trenutno ne može zadovoljiti ni 20 odsto potražnje, prenosi Motor Trend.
Ona je u poslednjih deset godina utrostručila prihode, sa 64,3 na 187,2 miliona evra prošle godine. A samo u 2015. zabeležen je rast prodaje od 35 odsto.
Ali kako njihova godišnja proizvodnja iznosi samo osam miliona metara tkanine, Italijani će u narednih pet godina uložiti 300 miliona evra kako bi udvostručili kapacitete.
Dakle, ako nam u međuvremenu stigne neki "sportista" bez alkantare, znaćemo u čemu je problem.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.