Na ulicama sve više novih automobila, ali i krševa

U prva tri meseca uvezeno više polovnjaka starijih od 17 godina nego što je kupljeno novih automobila

8

U martu u Srbiji su registrovana 2.952 nova putnička i laka komercijalna vozila, što predstavlja rast od neverovatnih 75 odsto u odnosu na februar kada ih je prodato 1.685.

Ovi podaci idu u korist organizatora nedavno završenog "BG kar šoua", kao očiglednog okidača za kupovinu novih automobila u Srbiji. Međutim, prodaja prošlog meseca je bolja i od marta prošle godine kada je održan Međunarodni salon automobila u Beogradu, manifestacije koja traje vikend duže. Tada je kupljeno 2.611 novih vozila, što znači da je ovogodišnji rast čak 11 odsto.

Skok prodaje novih modela u 2017.

Pravi rezultat uticaja ovogodišnjeg sajma automobila, na kome je prodato oko 3.000 automobila, biće poznat nakon brojki iz aprila i maja, jer sajamske akcije traju i nekoliko nedelja nakon završetka sajma.

Sajamske akcije su ove godine bile brojne, poput značajnih popusta, povoljnih kredita, kao i "poklona" u vidu dodatnog seta točkova, produžene garancije i drugih pogodnosti.

Inače, kvartal za nama je najuspešniji još od 2011. godine.

Prema podacima analitičarske kuće "Cube Team", u prva tri meseca ove godine je prvi put registrovano 6.306 novih vozila, što je rast u odnosu na isti period 2017. od čak 14 odsto!

Prošlogodišnji šampion Škoda je i dalje najpopularniji brend u Srbiji u kategoriji putničkih vozila. Od početka godine prodato je skoro hiljadu novih modela češkog proizvođača – tačno 956. Slede "fijat" sa 543 i "folksvagen" sa 420 jedinica.

Sve više i (starih) polovnjaka

Koliko god da su ove brojke dobar pokazatelj, treba pogledati i "drugu stranu medalje", a to su polovni automobili.

Trošimo stotine miliona evra na polovnjake

Prema podacima Asocijacije uvoznika vozila i delova, koja prati tržišta i novih i polovnih automobila, raste uvoz i ove kategorije. Za prva tri meseca zabeležen je rast od 17 odsto u poređenju sa prvim kvartalom prošle godine. Ukupno je 31.309 polovnih vozila po prvi put registrovano u Srbiji.

Ono što je alarmantno jeste uvoz modela sa EURO 3 motorima. Ovih modela je od početka godine uvezeno preko 17 hiljada, od čega starijih od 17 godina ima više nego novih kupljenih u Srbiji – 3.136 naspram 2.952!

Ova asocijacija podseća da modeli sa EURO 3 motorima, koji čine preko 50 odsto svih uvezenih polovnjaka, imaju jako veliku emisiju štetnih izduvnih gasova, kao i da su nebezbedni. Njihov radni vek je na samom kraju i umesto da budu reciklirana u zemljama porekla ona se bez bilo kakvog opterećenja uvoze u Srbiju.

Testovi sigurnosti polovnjaka

U Asocijaciji se nadaju da će se stvari pokrenuti sa mrtve tačke nakon obećanja koje je dao ministar zaštite životne sredine Goran Trivan, otvarajući protekli Sajam automobila u Beogradu, da će država na razne načine ograničiti uvoz tih vozila i od svih, bez razlike, naplatiti ekološku taksu.

U ovom trenutku eko taksu, koja se naplaćuje po toni vozila, ne plaćaju fizička lica koja samostalno uvoze polovne automobile. Zbog tog propisa, država nije prihodovala više od 8 miliona evra prošle godine.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

U martu u Srbiji su registrovana 2.952 nova putnička i laka komercijalna vozila, što predstavlja rast od neverovatnih 75 odsto u odnosu na februar kada ih je prodato 1.685.

Ovi podaci idu u korist organizatora nedavno završenog "BG kar šoua", kao očiglednog okidača za kupovinu novih automobila u Srbiji. Međutim, prodaja prošlog meseca je bolja i od marta prošle godine kada je održan Međunarodni salon automobila u Beogradu, manifestacije koja traje vikend duže. Tada je kupljeno 2.611 novih vozila, što znači da je ovogodišnji rast čak 11 odsto.

Skok prodaje novih modela u 2017.

Pravi rezultat uticaja ovogodišnjeg sajma automobila, na kome je prodato oko 3.000 automobila, biće poznat nakon brojki iz aprila i maja, jer sajamske akcije traju i nekoliko nedelja nakon završetka sajma.

Sajamske akcije su ove godine bile brojne, poput značajnih popusta, povoljnih kredita, kao i "poklona" u vidu dodatnog seta točkova, produžene garancije i drugih pogodnosti.

Inače, kvartal za nama je najuspešniji još od 2011. godine.

Prema podacima analitičarske kuće "Cube Team", u prva tri meseca ove godine je prvi put registrovano 6.306 novih vozila, što je rast u odnosu na isti period 2017. od čak 14 odsto!

Prošlogodišnji šampion Škoda je i dalje najpopularniji brend u Srbiji u kategoriji putničkih vozila. Od početka godine prodato je skoro hiljadu novih modela češkog proizvođača – tačno 956. Slede "fijat" sa 543 i "folksvagen" sa 420 jedinica.

Sve više i (starih) polovnjaka

Koliko god da su ove brojke dobar pokazatelj, treba pogledati i "drugu stranu medalje", a to su polovni automobili.

Trošimo stotine miliona evra na polovnjake

Prema podacima Asocijacije uvoznika vozila i delova, koja prati tržišta i novih i polovnih automobila, raste uvoz i ove kategorije. Za prva tri meseca zabeležen je rast od 17 odsto u poređenju sa prvim kvartalom prošle godine. Ukupno je 31.309 polovnih vozila po prvi put registrovano u Srbiji.

Ono što je alarmantno jeste uvoz modela sa EURO 3 motorima. Ovih modela je od početka godine uvezeno preko 17 hiljada, od čega starijih od 17 godina ima više nego novih kupljenih u Srbiji – 3.136 naspram 2.952!

Ova asocijacija podseća da modeli sa EURO 3 motorima, koji čine preko 50 odsto svih uvezenih polovnjaka, imaju jako veliku emisiju štetnih izduvnih gasova, kao i da su nebezbedni. Njihov radni vek je na samom kraju i umesto da budu reciklirana u zemljama porekla ona se bez bilo kakvog opterećenja uvoze u Srbiju.

Testovi sigurnosti polovnjaka

U Asocijaciji se nadaju da će se stvari pokrenuti sa mrtve tačke nakon obećanja koje je dao ministar zaštite životne sredine Goran Trivan, otvarajući protekli Sajam automobila u Beogradu, da će država na razne načine ograničiti uvoz tih vozila i od svih, bez razlike, naplatiti ekološku taksu.

U ovom trenutku eko taksu, koja se naplaćuje po toni vozila, ne plaćaju fizička lica koja samostalno uvoze polovne automobile. Zbog tog propisa, država nije prihodovala više od 8 miliona evra prošle godine.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

U martu u Srbiji su registrovana 2.952 nova putnička i laka komercijalna vozila, što predstavlja rast od neverovatnih 75 odsto u odnosu na februar kada ih je prodato 1.685.

Ovi podaci idu u korist organizatora nedavno završenog "BG kar šoua", kao očiglednog okidača za kupovinu novih automobila u Srbiji. Međutim, prodaja prošlog meseca je bolja i od marta prošle godine kada je održan Međunarodni salon automobila u Beogradu, manifestacije koja traje vikend duže. Tada je kupljeno 2.611 novih vozila, što znači da je ovogodišnji rast čak 11 odsto.

Skok prodaje novih modela u 2017.

Pravi rezultat uticaja ovogodišnjeg sajma automobila, na kome je prodato oko 3.000 automobila, biće poznat nakon brojki iz aprila i maja, jer sajamske akcije traju i nekoliko nedelja nakon završetka sajma.

Sajamske akcije su ove godine bile brojne, poput značajnih popusta, povoljnih kredita, kao i "poklona" u vidu dodatnog seta točkova, produžene garancije i drugih pogodnosti.

Inače, kvartal za nama je najuspešniji još od 2011. godine.

Prema podacima analitičarske kuće "Cube Team", u prva tri meseca ove godine je prvi put registrovano 6.306 novih vozila, što je rast u odnosu na isti period 2017. od čak 14 odsto!

Prošlogodišnji šampion Škoda je i dalje najpopularniji brend u Srbiji u kategoriji putničkih vozila. Od početka godine prodato je skoro hiljadu novih modela češkog proizvođača – tačno 956. Slede "fijat" sa 543 i "folksvagen" sa 420 jedinica.

Sve više i (starih) polovnjaka

Koliko god da su ove brojke dobar pokazatelj, treba pogledati i "drugu stranu medalje", a to su polovni automobili.

Trošimo stotine miliona evra na polovnjake

Prema podacima Asocijacije uvoznika vozila i delova, koja prati tržišta i novih i polovnih automobila, raste uvoz i ove kategorije. Za prva tri meseca zabeležen je rast od 17 odsto u poređenju sa prvim kvartalom prošle godine. Ukupno je 31.309 polovnih vozila po prvi put registrovano u Srbiji.

Ono što je alarmantno jeste uvoz modela sa EURO 3 motorima. Ovih modela je od početka godine uvezeno preko 17 hiljada, od čega starijih od 17 godina ima više nego novih kupljenih u Srbiji – 3.136 naspram 2.952!

Ova asocijacija podseća da modeli sa EURO 3 motorima, koji čine preko 50 odsto svih uvezenih polovnjaka, imaju jako veliku emisiju štetnih izduvnih gasova, kao i da su nebezbedni. Njihov radni vek je na samom kraju i umesto da budu reciklirana u zemljama porekla ona se bez bilo kakvog opterećenja uvoze u Srbiju.

Testovi sigurnosti polovnjaka

U Asocijaciji se nadaju da će se stvari pokrenuti sa mrtve tačke nakon obećanja koje je dao ministar zaštite životne sredine Goran Trivan, otvarajući protekli Sajam automobila u Beogradu, da će država na razne načine ograničiti uvoz tih vozila i od svih, bez razlike, naplatiti ekološku taksu.

U ovom trenutku eko taksu, koja se naplaćuje po toni vozila, ne plaćaju fizička lica koja samostalno uvoze polovne automobile. Zbog tog propisa, država nije prihodovala više od 8 miliona evra prošle godine.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Komentari(8)
he
heisenberg27.4.2018
Znači kod nas se ne razmišlja o tome da se poveća standarad, da država subvencioniše kupovinu novih vozila, onda mogućnost nekih beskamatnih kredita, nego udri po džepu i naplati eko taksu.. jer ljudi voze automobile proizvedene 1998 godine iz besa, obesti, svi oni mogu da priušte nova kola, ali eto teraju inat i namerno zagađuju naš inače mnogo čist vazduh -.- I onda ti liku koji radi u fabrici za 300e, vozi Opel Corsu iz 1996e godine, hoćeš još dodatno da naplatiš eko taksu.. jer.. eto..
Pe
Pedja03427.4.2018
I ti "krševi" (Euro 3) su napredak u odnosu na krševe (nema Eura) koji se voze u Srbiji. Ne razumem pritisak prodavaca novih vozila, ne kupuje čovek u Srbiji polovan automobil, star 17 godina, što voli, nego što i to jedva može da priušti. Neće se prodati jedan jedini nov automobil više ukoliko se postrože kriterijumi, nema se para za to. U ovoj zemlji su najčešće reklame za kredite koji omogućavaju prosečnom građaninu da priušti osnovne stvari, hranu, školski pribor, odeću..., kakva kola?
Zv
Zvele26.4.2018
Koliko toliko vozimo nesto.Da nema slobonog uvoza polovnjaka vozili bi jos uvek lade jugice i razne krseve.Ama necu bre ceo zivot da vozim golfa dvojku.