Novosađani i svi ostali građani i putnici kroz našu zemlju dobili su danas novi Žeželjev most, na mestu na kojem je stari srušen u bormbardovanju Srbije.
Most su otvorili predsednik Srbije Aleksandar Vučić i evropski komesar za pregovore o proširenju i susedsku politiku Johanesa Hana.
Vučić i Han su se rukovali pored info-table, nakon čega su na početku mosta uklonili plastične barijere i time simbolično otvorili drumsku saobraćajnicu i prošetali do polovine mosta.
"Nisam ni sanjao kakvu lepoticu gradimo, rekao je danas predsednik Srbije Aleksandar Vučić u obraćanju po otvaranju novog mosta.
"Nisam ni verovao da je to moguće. I zato hoću da se zahvalim našem gostu komešaru Hanu", rekao je Vučić obraćajući se evropskom komesaru Johanesu Hanu.
"Kada stanem ovde i pogledam ovaj predivni most, više nego ikada mi je jasno da se ceo posao svodi na građenje mostova. Mostovi su uvek tamo gde se ukrštaju ljudske potrebe. Oni su nam danas itekako potrebnu. Ka budućnosti, ka ciljevima, uspešnim i vrednim ljudima", rekao je Vučić.
Otvaranju mosta su prisustvovali i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, gradonačelnik Novog sada Miloš Vučević i predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović, kao i direktroi javnih preduzeća, uključujući Zorana Babića, direktora Koridora Srbije.
Veliki broj Novosađana se okupio na mostu koji je ukrašen zastavama Srbije i EU, kao i balonima u bojama srpske zastave. Građani nose zastavice Srbije.
Prvi vozovi su preko novog Žeželjegov mosta prešli krajem marta ove godine.
Most je deo železničkog Koridora 10 i biće deo brze pruge Beograd - Budimpešta.
Nakon puštanja u rad novog mosta, umesto starog koji je srušen u NATO bombardovanju 1999. godine, u narednom periodu se očekuje uklanjanje starog montažno-demontažno drumsko-železničkog mosta, koji je u funkciji od 2000. godine i železnickom prugom spaja dve obale Dunava kod Novog Sada, sremsku i bačku.
Izgradnja mosta je koštala 54 miliona evra, od čega je EU finansirala projekat sa 25 miliona evra, 25 miliona su dali pokrajina i grad i država je izdvojila četiri milona.
U okviru projekta su uređeni i kolovozi, trotoari i biciklističke staze.
Ponovo je uspostavljane dobra veza prema industrijskoj zoni, slobodnoj carinskoj zoni, izlasku na autoput i luci Novi Sad. Taj pravac za drumski saobraćaj je bio u prekidu od 2010. godine.
Novi Žeželjev most je čelično - lučni za železnički i drumski saobraćaj.
Dugačak je 474 metara, a 31,45 metara širok. Razmak između luka i zatege je oko 42 metra.
Sadrži dva železnička koloseka, koji omogićavaju brzinu od 160 km na sat za putničke i 120 kilometara na sat za teretne vozove.
Dve drumske trake su rađene tako da obe imaju širinu od 3,5 metra i odgovaraju standardima brzine vozila od 80 do 100 km na sat.
Takođe, tu su i dve pešačke staze širine 2,5 metra.
Most je čelične konstrukcije i nalazi se na pet stubova, od kojih je jedan preuzet sa starog mosta.
U klasi je železničih lučnih mostova sa zategom i ukrštenim vešaljkama i svetski je rekorder u rasponu sa 219 metara raspona.
Most je rađen prema evropskim standardima i tehničkim uslovima nemačkih železnica.
Projektovan vek trajanja je 100 godina, s tim što takvi mostovi traju mnogo duže.
Stari most srušen u NATO bombardovanju je izgrađen 1961. godine po projektu arhitekte Branka Žeželja, po kome je i dobio ime, iako je njegov zvanični naziv bio Most bratstva i jedinstva.
U NATO bombardovanju 1999. godine stari most je gađan 12 puta i 23. aprila je konačno srušen.
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!