Mercedes zadržao "krunu" na tržištu luksuznih automobila, dok je BMW najstabilniji
Mercedes-Benc je trecu godinu zaredom zadržao vodecu poziciju u svetu kada je rec o prodaji luksuznih automobila u 2018. godini, pretekavši najveceg konkurenta, kompaniju BMW, za skoro 200.000 vozila.
Prodaja Mercedesovih automobila porasla je za 0,9 odsto na 2,31 milion jedinica, podržana uvodenjem novog modela "A klase", koji je doprineo da prodaja kompaktnih automobila cini cetvrtinu godišnje prodaje ovog brenda.
Prvi test nove Mercedsove "A klase"
Glavni konkurent, BMW je porastao za 1,8 odsto na 2,12 miliona. Ovaj, može se reci, znacajan porast je najviše zasluga novih SUV modela koje je bavarski proizvodac predstavio tokom prošle godine. prenosi portal Automotive News Europe.
Treceplasirani Audi se, medutim, suocio sa padom prodaje od 3,5 odsto na 1,87 miliona.
Luksuzni brendovi i dalje ostvaruju korist od tražnje za premijum modelima u Kini, najvecem svetskom automobilskom tržištu, dok je u Evropi prodaja sve tri auto-kompanije pala.
Najveci pad na starom kontinentu je zabeležio Audi (za cak 14 odsto), dok je Mercedesova prodaja pala za 2,3 odsto, a BMW-a za 0,3 odsto.
U SAD, prodaja BMW-a je porasla za 0,5 posto, dok je druga dva brenda zabeležila pad prodaje – Audi za 1,4 odsto, a Mercedes za 6,3 odsto.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.