Na platou ispred Sekretarijata na saobraćaj grada Beograda okupilo se pedesetak taksista iz Ugovorne privredne taksi komore Srbije zbog, kako ističu, katastrofalnog stanja u gradskom taksi prevozu.
"Mi smo nezadovoljni sprovođenjem zakona, odnosno radom nadležnih organa, a pre svega saobraćajne inspekcije, koja apsolutno ne sprovodi Zakon (o prevozu putnika) na nelegalnim autoprevoznicima, već ga isključivo primenjuje na legalnim taksistima", rekao je, za MONDO, Boško Vukojević, predstavnik ovog udruženja taksista i dodao kako se ništa nije promenilo od njihovih prethodnih protesta koji su prošle godine nekoliko puta paralisali saobraćaj u Beogradu.
"Dali smo vremena državi i nadležnim organima da sprovedu zakon. Oni nisu uradili ništa, stanje je još gore. Mi zaista nemamo više vremena za čekanje. Ovo se sad mora rešiti. Ne vidim svrhu usvajanja i postojanja nekog zakona ako ga svako tumači kako hoće. Čak ga ni nadležni organi ne sprovode. Ili neka ga sprovode ili će da odgovaraju. Taksisti moraju da pokažu svoje nezadovoljstvo i da se bore za egzinstenciju svojih firmi i porodica", izjavio je Vukojević.
Na platou je postavljena i izložba "Samo legalno je bezbedno", na kojoj su prikazani slučajevi saobraćajnih nesreća u kojima su, prema autorima izložbe, učestvovali nelagalni prevoznici, a pokazani su i primeri automobila koji svakodnevno prevoze putnike od Beograda do susednih gradova, poput Pančeva i Rume.
Osim udruženja Cargo, taksisti su pomenuli i prevoznika Cammeo.
"Oni imaju samo nekoliko vozila sa TX tablicama, a čak i ta vozila ne voze legalni taksisti. Međutim, oni imaju, isto kao i CarGo, na desetine belih Rapida koji rade totalno van zakona. To je potpuno divlje prevozničko poslovanje. Zaista ne znam zašto nadležni organi neće da rade svoj posao", naglasio je Vukojević i istakao kako je država učinila svoje donošenjem zakona.
Vukojević je jedino istakao da je zadovoljan radom komunalne policije koja je "maltene iskorenila divlje taksiste u Beogradu", ali da očekuje da nadležne institucije ugase nelegalne autoprevoznike, pre svih Cargo i Cammeo, ali i ove ostale koji nemaju nikakve registrovane firme.
"To je sve podsticanje sive ekonomije, stotine miliona dinara odlazi van legalnih tokova. Ovde država treba i mora da reaguje. Ne mogu se kažnjavati taksi preduzetnici zato što ne plaćaju porez ili se pogrešno parkiraju, a da se ovako nešto ne sankcioniše", jasan je Vukojević koji želi da sva udruženja taksista sednu zajedno i dogovore o daljim koracima.
Taksi protesti na ulicama, CarGo protiv štrajka glađu
"Taksi komora se zalaže poslednjih godinu dana da sednemo svi zajedno, da prevaziđemo neke nesuglasice među taksistima, i da organizujemo zajedničku odbranu kako bismo pokazali koliko nas ima i koliko smo jaki, kada smo jedinstveni i da konačno reši i uredi ova naša taksi delatnost", zaključio je Vukojević za MONDO.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.