• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako je skoro duplirana cena Moravskog koridora

Izvor Fonet

Procenjena vrednost gradnje Moravskog koridora od 2012. godine porasla sa oko 500 na 800 miliona evra i ta procena nije konačna, jer nije gotova projektna dokumentacija za najtežu deonicu Kruševac – Adrani, čulo se u Skupštini danas.

 Kako je skoro duplirana cena Moravskog koridora Izvor: MONDO/Marko Tanasković
Ilustarcija
Izvor: MONDO/Marko Tanasković

"U decembru 2012. godine Verica Kalanović, tadašnja ministarka regionalnog razvoja i lokalne samouprave, izjavljuje da će kineska banka dati kredit za finansiranje ovih 110 kilometara auto-puta koji spaja koridore 10 i 11 po ceni od 4,7 miliona evra po kilometru - to je oko 500 miliona evra, a da će projekat realizovati CRBCC (China Road and Bridge Construction Company), uz 45 odsto uključenosti domaćih izvođača", rekao je tokom rasprave u republičkom parlamentu poslanik  Vladimir Đurić (Stranka moderne Srbije, SMS).

Radovi počinju na leto

Ministarka je istakla da će na leto početi radovi na Moravskom koridoru. "Iza ove Vlade Srbije stoji 300 kilometara urađenih autoputeva u prethodne četiri godine, 600 kilometara rehabilitovanih železničkih pruga i početak najvećih infrastrukturnih projekata", rekla je Mihajlović i navela da su građani pre 2012. godine od političara samo mogli da čuju da će nešto biti urađeno, ali nisu videli završene autoputeve.

Prema njegovim rečima, u junu 2017. godine ministarka Mihajlović je izjavila da će gradnja Moravskog koridora početi 2018. godine, da se razgovori vode sa američkom kompanijom Behtel i da je tender za projektovanje već raspisan.

Đurić je rekao da je u oktobru 2018. godine potpisan Memorandum sa Behtelom, a objavljeno je da je procenjena vrednost projekta 800 miliona evra.

On je naveo i da se donošenjem posebnog zakona za Moravski koridor suspenduje Zakon o javnim nabavkama, "što znači da će skoro milijardu evra javnog novca biti potrošeno bez procedura javnih nabavki".

"Po ovom posebnom zakonu za Moravski koridor propisuje se da Vlada definiše kriterijume za izbor strateškog partnera, formira radnu grupu koja predlaže po Vladinim kriterijumima strateškog partnera i sa njim Vlada potpisuje ugovor i po slovu ovog posebnog zakona Vlada samu sebe kontroliše u sprovođenju ovog zakona, sve to bez primene Zakona o javnim nabavkama na celokupnom projektu, a partner je na neki način već viđen i sa njim je već potpisan Memorandum o saradnji, a to je američka kompanija Behtel", objasnio je Đurić.

Varnice: Ko je američki agent u Srbiji

Raspravu o "zakonu o koridoru" obeležile su i varnice između poslanice Vjerice Radete (SRS) i resorne ministarke. Radeta je izjavila da je posao koji je ugovoren za izgradnju Moravskog koridora za 800 miliona evra, sa kineskom firmom mogao da se ugovori za 500 miliona, a da je 300 miliona evra "nestalo na putu od Vlade Srbije, preko ministarke građevinarstva Zorane Mihajlović i američkog ambasadora u Srbiji Kajla Skata i dalje do Behtela". Radeta je potom kazala da “bode oči” saradnja Mihajlović sa američkim ambasadorom i istakla da cela Srbija zna da je “ona agent američke ambasade u Vladi Srbije”. Mihajlović je odgovorila da ovo nije zakon o Behtelu, ni o bilo kojoj drugoj kompaniji, već zakon kojim će biti stvoreni posebni uslovi da se omogući da nadležni budu brži i efikasniji kada je u pitanju početak radova na projektu izgradnje infrastrukturnog koridora auto-puta E-761, na deonici Pojate-Preljina. Mihajlović je na to odgovorila da je ona , pre svega, građanka Srbije, da radi u interesu Srbije i da ju je njena stranka izabrala da vodi određene resore.

"Zašto poseban zakon za Moravski koridor?

On je rekao da su nesporni proklamovani ciljevi tog projekta - regionalna i međuopštinska povezanost, stvaranje potencijala za privredni rast regiona koji su na trasi auto-puta, rešavanje plavnosti sliva Morave, nadogradnja i razvoj telekomunikacione intrafrastrukture, nesporni.

Đurić sumnja da će projekat biti relizovan za dve i po godine i da će zaista koštati ne mnogo više od 800 miliona evra. On je naveo da je eksproprijacija već počela po Zakonu o eksproprijaciji i pitao da li će deo eksproprijacije biti sproveden po važećim zakonima, a deo po ovom posebnom zakonu.

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je da će pri eksproprijaciji vlasnici nepokretnosti dobiti naknadu koja je u visini tržišne vrednosti.

Ona je rekla da se tu ništa ne menja, već da žele da ubrzaju ceo proces.

SAD i UK zainteresovane za Moravski koridor

"Sve što je zakonima predloženo primeniće se, ali se neće zaustavljati proces u realizaciji velikog projekta što nam se često dešavalo", istakla je Mihajlović.

Ona je dodala da samo u Kruševcu ima nekoliko hiljada katastarskih parcela, a da će duž celog Moravskog koridora biti desetine hiljada katastarskih parcela koje će proći proces eksproprijacije.

"Ne možemo da dozvolimo da izgubimo mesece i godine zbog toga što u nekom delu možemo da imamo probleme", rekla je Mihajlović.

Komentari 43

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Garrosh

Raste broj koji se ugrađuju malo...

Подмукли лажов

Годину ипо смањених пензија, за лекове их трошили. А пензионери би дали још више, иако их нико и не пита, њихов син подиже земљу на ноге како они мисле.

TVRD

Uglavnom Važi IMT ( Ima li Mene Tu )

special image