"U decembru 2012. godine Verica Kalanović, tadašnja ministarka regionalnog razvoja i lokalne samouprave, izjavljuje da će kineska banka dati kredit za finansiranje ovih 110 kilometara auto-puta koji spaja koridore 10 i 11 po ceni od 4,7 miliona evra po kilometru - to je oko 500 miliona evra, a da će projekat realizovati CRBCC (China Road and Bridge Construction Company), uz 45 odsto uključenosti domaćih izvođača", rekao je tokom rasprave u republičkom parlamentu poslanik Vladimir Đurić (Stranka moderne Srbije, SMS).
Prema njegovim rečima, u junu 2017. godine ministarka Mihajlović je izjavila da će gradnja Moravskog koridora početi 2018. godine, da se razgovori vode sa američkom kompanijom Behtel i da je tender za projektovanje već raspisan.
Đurić je rekao da je u oktobru 2018. godine potpisan Memorandum sa Behtelom, a objavljeno je da je procenjena vrednost projekta 800 miliona evra.
On je naveo i da se donošenjem posebnog zakona za Moravski koridor suspenduje Zakon o javnim nabavkama, "što znači da će skoro milijardu evra javnog novca biti potrošeno bez procedura javnih nabavki".
"Po ovom posebnom zakonu za Moravski koridor propisuje se da Vlada definiše kriterijume za izbor strateškog partnera, formira radnu grupu koja predlaže po Vladinim kriterijumima strateškog partnera i sa njim Vlada potpisuje ugovor i po slovu ovog posebnog zakona Vlada samu sebe kontroliše u sprovođenju ovog zakona, sve to bez primene Zakona o javnim nabavkama na celokupnom projektu, a partner je na neki način već viđen i sa njim je već potpisan Memorandum o saradnji, a to je američka kompanija Behtel", objasnio je Đurić.
On je rekao da su nesporni proklamovani ciljevi tog projekta - regionalna i međuopštinska povezanost, stvaranje potencijala za privredni rast regiona koji su na trasi auto-puta, rešavanje plavnosti sliva Morave, nadogradnja i razvoj telekomunikacione intrafrastrukture, nesporni.
Đurić sumnja da će projekat biti relizovan za dve i po godine i da će zaista koštati ne mnogo više od 800 miliona evra. On je naveo da je eksproprijacija već počela po Zakonu o eksproprijaciji i pitao da li će deo eksproprijacije biti sproveden po važećim zakonima, a deo po ovom posebnom zakonu.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je da će pri eksproprijaciji vlasnici nepokretnosti dobiti naknadu koja je u visini tržišne vrednosti.
Ona je rekla da se tu ništa ne menja, već da žele da ubrzaju ceo proces.
"Sve što je zakonima predloženo primeniće se, ali se neće zaustavljati proces u realizaciji velikog projekta što nam se često dešavalo", istakla je Mihajlović.
Ona je dodala da samo u Kruševcu ima nekoliko hiljada katastarskih parcela, a da će duž celog Moravskog koridora biti desetine hiljada katastarskih parcela koje će proći proces eksproprijacije.
"Ne možemo da dozvolimo da izgubimo mesece i godine zbog toga što u nekom delu možemo da imamo probleme", rekla je Mihajlović.
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte