• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nova pravila: RASPRODAJA, AKCIJE – više nema prevare?!

Izvor mondo.rs

U utorak stupa na snagu novi Zakon o trgovini. Prilagođen je potrebama tržišta i zameniće stari koji je važio devet godina. Neke od novina - sniženja najduže 60 dana, ako je sniženje 70 odsto onda mora 20 odsto robe biti toliko sniženo.

 Sniženja i akcije u prodavnicama u Srbiji - stupa na snagu novo zakon o trgovini Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

 Doneta su neka nova rešenja, precizira se značenje pojmova - rasprodaja, akcija i sezonsko sniženje, a obavezno je i novo označavanje proizvoda.

Akcijska prodaja može najduže trajati 31 dan. Mora se istaći prethodna i snižena cena, sem ako je akcija kraća od tri dana. Onda je dovoljno označiti samo procenat sniženja. Definisana su i sezonska sniženja.

Saga se nastavlja: Ovako nas varaju u marketima?

"Propisano je po prvi put u našem zakonodavstvu da ta sezonska sniženja mogu biti najduže 60 dana po sezoni i to - da letnje sezonsko sniženje može početi od 1. do 15. jula, a zimsko od 25. decembra do 10. januara", ukazao je Andrija Jovičić iz "Privrednog savetnika".

Rasprodaja se može pokrenuti ako trgovac prestaje da se bavi tom delatnošću, zatvara objekat, ili prestaje da prodaje određenu vrstu robe.

"Naslov do 70 odsto, do 80 odsto - uđete u prodavnicu i kupite nešto što niste obratili pažnju da je sniženo 15 ili 20 odsto. Sad ukoliko oglasite najviši procenat sniženja, onda morate imati u asortimanu minimum 20 odsto ili jednu petinu", objašnjava Željko Rakić iz Ministarstva trgovine.

Tržišni inspektor može da bude tajni kupac. Reaguje tek kada prikupi dovoljno dokaza da je bilo nepravilnosti na samom prodajnom mestu.

Žarko Malinović iz Privredne komore Srbije kaže da je novina da proizvodi imaju obavezno označavanje GTI, mašinski čitljivim kodovima što će umnogome unaprediti lanac snabdevanja između trgovine s jedne strane, a sa druge strane podići će i zaštitu potrošača kroz kvalitetnije poznavanje sledljivosti proizvoda.

"Omogućiće da u međusobnoj komunikaciji trgovci i proizvođači uvedu elektronske dokumente kao što su elektronska narudžbenica, elektronska faktura i drugo što će omogućiti efikasnije poslovanje trgovaca", ističe Malinović.

Paket novih zakona koji uređuju tržište uvode rešenja koja su postojala u životu.

"Međutim, kolizije koje postoje između određenih pojmova kao što je sam pojam zaštite potrošača definisan Zakonom o trgovini i Zakonom o zaštiti potrošača predstavlja određenu barijeru koja može da bude kamen spoticanja u ostvarivanju tih prava", rekao je Denis Perinčić iz Republičke unije potrošača.

Zakonom su uređeni i prodajni podsticaji poput upotrebe kartica lojalnosti i skupljanja bodova.

Komentari 25

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Kimi

Nema većih prevaranata sa popustima nego što je factcool, svaka im čast skidam im kapu.

Ipokojacigancicajoj

Haahhahahahahaha vazi

Kakarot

Pametno.

special image