• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

JEZIVI PODACI: "Crno" leto na putevima u Srbiji

Izvor MONDO/Tanjug

U junu je život izgubilo 55, a u julu 63 ljudi što znači da je u julu, statistički gledano, svakog dana ginulo dvoje ljudi u saobraćaju.

 Poginuli na srpskim putevima jun jul 2019 Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Od pocetka godine do 5. avgusta u saobracajnim nesrecama u Srbiji poginulo je 292 ljudi, što je 19 više nego u istom periodu prošle godine, kažu u Agenciji za bezbednost saobracaja i isticu da od 25. juna raste broj poginulih na našim putevima.

Do 5. avgusta zabeleženo je oko 11.500 povredenih, a broj povredenih u saobracaju ove godine smanjen je za šest odsto u odnosu na lane.

V.d. direktora Agencije za bezbednost saobracaja Jasmina Miloševic rekla je za Tanjug da je do 25. juna ove godine zabeležen je najmanji broj poginulih i povredenih u saobracajnim nesrecama od kada se vodi statistika, ali je od 25. juna do 5. avgusta zabeležen porast broja poginulih na putevima.

Tokom leta se dogodi oko 40 odsto od ukupnog broja saobracajnih nezgoda u godini, a povecan rizik od nesreca u letnjim mesecima objasnila je vecim brojem vozila na putevima kroz Srbiju, posebno u tranzitnom saobracaju.

''U odnosu na 2016. godinu, na primer, u prethodnoj godini imali smo 28 odsto više vozila na našim putevima, što se može racunati u milionima vozila na kraju godine'', kazala je Miloševic.

Kako je objasnila, uzroci nepovoljne statistike tokom leta su i sve veci broj mladih za volanom, nepovoljne vremenske prilike poput padavina ili visokih temperatura, ali i povecan broj dvotockaša u saobracaju.

''U gradskim sredinama se sve više koriste i elektricni trotineti koji, takode, stvaraju jedan od rizika za saobracajne nezgode'', napomenula je Miloševic.

Miloševic je apelovala na vozace da odmorni sedaju za volan i da tokom vožnje prave pauze na svaka dva ili tri sata.

''Ispostavilo se da oko 30 odsto nesreca uzrokuje loše manevrisanje vozaca, što je posledica umora'', ukazala je Miloševic.

 Posebnu pažnju skrenula je roditeljima naglasivši da deca najcešce stradaju kao putnici i apelovala da se pravilno koriste decije sedište i sigurnosni pojasevi.

Povecan broj saobracajnih nesreca tokom leta direktor Komiteta za bezbednost saobracaja Damir Okanovic objašnjava i razlicitim vrstama vozila u saobracaju od kamiona, automobila, zaprega, motokultivatora, traktora do bicikala, motocikala i elektricnih trotineta.

Takode, istakao je da se leti najveci broj saobracajnih nesreca dešava na putevima sa najvecom frekvencijom saobracaja, pre svega na auto-putevima, Koridoru 10 kroz Srbiju i putnom pravcu kroz Crnu Goru.

Okanovic je apelovao na sve vozace da budu oprezni i da poštuju sve propisane mere za bezbednost u saobracaju.

"Važno je vezivati sigurnosne pojaseve ne samo na prednjem, vec i na zadnjem sedištu, kao i da je za dete obezbedeno decije sedište ili da mu, ako je više od 135 centimetara, vezujete sigurnosni pojas bez obzira da li ga vozite do vrtica udaljenog 100 metara ili 500 kilometara do mora", istakao je Okanovic.

Naveo je da su u letnjoj sezoni duža zadržavanja na granicnim prelazima i naplatnim rampama i upozorio vozace da vreme cekanja ne pokušavaju da nadoknade bržom vožnjom od dozvoljene ili preticanjem tamo gde je rizicno.

Okanovic je ukazao na važnost da promene svesti ucesnika u saobracaju što, kako je rekao, podrazumeva uvodenje saobracajnog obrazovanja i vaspitanja u predškolske ustanove, osnovne i srednje škole, ali i efektne medijske kampanje na nacionalnom nivou.

"Mi smo u saobracajnom smislu neobrazovan i nekulturan narod, ne našom greškom, vec zato što nemamo sistem koji bi nas doveo na željeni nivo saobracajne kulture. Ne shvatamo da vezivanje pojasa, poštovanje brzine, nošenje zaštitne kacige treba da primenjujemo ne da bismo izbegli kaznu, vec zato što to može da nam spase život", dodao je Okanovic.

Nacelnica opšte medicine u Domu zdravlja Stari grad Branka Lazic ukazuje da visoke temperature mogu da uticu na koncentraciju vozaca u saobracaju, narocito ako vozilo nema klima uredaj.

Ona je savetovala da se ne koriste prevozna sredstva koja nemaju klima uredaje, narocito ne u delu dana od 11 do 17 sati.

 "Ukoliko je auto stajao na suncu, cak i ako je klimatizovan, potrebno je pre vožnje otvoriti širom vrata i sacekati da se vazduh izmenja ili cak možda pustiti motor sa klimom da radi neko vreme jer se vozilo ugrejalo", dodala je ona.

Prema podacima Agencije za bezbednost saobracaja od 25. juna do 29. jula poginulo je 75 osoba u saobracajnim nezgodama.

U junu je život izgubilo 55, a u julu 63 ljudi što znaci da je u julu, statisticki gledano, svakog dana ginulo dvoje ljudi u saobracaju.

Komentari 26

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

VOJA

Nisam primetio da je bilo ko iz ministarstva policije i ministarstva za saobraćaj dao ostavku ili odgovarao za ovaj masakr na našim drumovima. SRAMNO!!!! Njima je najbitinije da sse povećavaku kazne i pridodaju nove iako je očigledno da to ne donosi doprinos, možda čak i ima suprotan efekat.

Istoričar

nije do zakona, do naroda je... džaba kazne, džaba sve.

Ika

Nije valjda, sve lopovske agencije za toboze bezbednost saobracaja pa poskupljenja registracija, enormno poskupljenje vozackih ispita i opet narod gine. Nebi me cudilo da opet nesto poskupi pod izgovorom da se smanje saobracajne nezgode.