• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Protest kombi prevoznika na ulicama Beograda FOTO

Izvor mondo.rs

Udruženje prevoznika putnika kombijima Srbije održalo protestnu vožnju u Beogradu zbog novog zakona koji im, kako kažu, uskraćuje pravo na rad. Evo šta im je odgovorila država.


Članovi udruženja kombi prevoznika u Srbiji održali su danas protestnu vožnju ulicama Beograda kojom traže odlaganje primene Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćjaju.

Član udruženja kombi prevoza putnika Predrag Marić rekao je da su svi okupljeni privrednici kojima preti obustava poslovanja.

On je ukazao da je narod koji putuje kombijima prepoznao taj vid prevoza, te da i Srbiji kao maloj zemlji odgovara ova vrsta usluge koju nude kombi prevoznici.

"Kombi prevoz postoji već 20 godina u Srbiji i ne vidimo nijedan razlog zašto ne bi nastavio i dalje kao takav da postoji", naveo je Marić ukazujući da su sva vozila visoke kategorije, bezbedna, te da sva sedišta u njima imaju pojaseve i da će staviti tahografe.

Želimo da se izborimo za prava i da dobijemo šansu od države da se usaglasimo sa zakonom, da zajedno napravimo taj zakon, rekao je on.

Stvar je u tome što ima dosta destinacija gde autobuski prevoz ne može da vozi, ili ide sa malim brojem putnika, dodao je Marić i ukazao da treba naći zajednički interes i sve resiti "na pravi način".

Zabranjuje se vožnja kombijem od vrata do vrata?

Uz poruku "Mi poštujemo zakone - vi poštujte naše ustavno pravo na rad", kombi prevoznici traže od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije odlaganje primene tog zakona i njegovo usklađivanje sa propisima i standardima EU.

A ŠTA KAŽU NADLEŽNI


Obavljanje međumesnog i međunarodnog prevoza putničkim vozilima, u šta spadaju i kombiji, nije dozvoljeno ni po postojećim propisima, rekao je pomoćnik ministra građevinarstva Saša Stojanović.

On je naglasio da novi zakon o drumskom saobraćaju, koji će početi da se primenjuje 12. februara, nije restriiktivniji, niti uvodi bilo kakvu novinu u odnosu na postojeće propise.

Vanlinijski prevoz, pojasnio je on, zloupotrebljavan je prethodnih godina i počeo je da predstavlja ozbiljan generator sive ekonomije, te je godišnja šteta u drumskom saobraćaju oko 55 miliona evra.

Upitan da li će ministarstvo uslišiti zatev kombi prevoznika i stopirati primenu zakona, Stojanović je rekao da nisu dobili nikakav zvaničan zahtev, ali i da su dobili ne bi stopirali primenu zakona.

"Zakon usvojen pre 18 meseci u paralamentu, usklađen je sa svim evropskim direktivama koje se bave prevozom putnika i tereta u međunarodnom prevozu", rekao je on i dodao da je bila javna rasprava, a da je udruženje koje danas protestuje formirano je jula 2016. godine i nije postojalo u vreme izrade zakona.

Većina preduzeća koja obavljaju kombi prevoz putnika, kako kaže, registrovana su za druge delatnosti, te se prethodnih godina protivzakonito bave prevozom putnika u unutrašnjem i međunarodnom prevozu, što je krivično delo.

"Ne možemo govoriti ovde o biznisu, već o nelegalnom prevozu koji oni vrše. Odredbe koje sankcionišu ovakvu vrstu protivzakonitog ponašanja putnika su na snazi godinu dana i oni nisu reagovali pre godinu dana", rekao je Stojanović novinarima u Beogradu.

Jedini način da kombi prevoznici legalizuju posao kojim se bave, kako kaže, je da kupe odgovarajuća vozila za to - minibuseve sa 12 i više sedišta, a zatim uspostave redovne linije u međumesnom i međunarodnom saobraćaju.

"Oni su sada našli modus kako da voze putnike do Budimpešte, Beča, Zagreba, na taj način što niko neće kontrolisati radno vreme, što vozač može da vozi sa B kategorijom, što neće čekati na prelazu u redu na carinu", rekao je Stojanović.

Kombi je putničko vozilo, pojašnjava on, a tim vozilima ni po postojevćim zakonima do sada nije bilo dozvoljeno obavljanje javnog linijskog, međumesnog i međunarodnog prevoza.

Komentari 16

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Милан

Какви су ово разлози - "не може да се обавља зато што смо ми забранили". Па зашто сте забранили? Зна се, нечији интереси су у питању. Значи не може главни разлог за забрану да буде "сива економија" - твоје је да се бориш против сиве економије а не да спречаваш обављање делатности. Па онда треба укинути пола делатности у Србији. Ево, 30% трговаца не издаје фискалне рачуне - укините трговину.

Misko

Lasta,kao najveci auto prevoznik,je dovedena do rasula i spremna je za prodaju. To ce se vrlo brzo desiti. Novi vlasnik je trazio da se u segmentu prevoza putnika zavede red,zato su i navalili na kombi prevoznike. Resili su da ih uniste i to je gotova stvar. A neko ce od prodaje Laste da gurne debelu proviziju u dzep,a vecina zaposlenih ce dobiti odkaze.

Whicher-Undertaker

Niko nikome ne moze da zabrani da u kombiju koji je redovno registrovan (drzava uzela pare) da vozi putnike napise za prevoz za sopstvene potrebe i kraj price sta su ti oni drugari i gotovo! Podrska za prevoznike!!!

special image