Dijetetski suplementi koji se prodaju na Internetu potpuno su nesigurni, u većini slučajeva čak su štetni po zdravlje korisnika i, sem što su potpuno kontaminirali tržište, oko milion evra Srbiji nije plaćeno za registraciju tih proizvoda, rekao je Igor Špadijer iz Udruženja proizvođača, uvoznika i distributera dijetetskih suplemenata Privredne komore Srbije.

"I sigurno da je višemilionski problem u budžetu zbog takvog šverca i sive ekonomije", dodao je on.

Kako je istakao, od 2010. uveden je zakon da dijetetski suplementi moraju proći veoma rigorozne kontrole, ispitivanja sadržaja, analize kvaliteta, ali i da sada na Internetu ima više od 3.000 oglasa iz oblasti dijetetske suplementacije, koji su, naglašava, potpuno neprovereni proizvodi, koji su u većini slučajeva čak štetni po zdravlje korisnika.

Prema njegovim saznanjima, ti proizvodi najviše se švercuju iz Mađarske, a sada je šverc počeo i iz Holandije, Slovačke, Nemačke, Hrvatske, Slovenije.

"Ministarstvo trgovine treba da uvede red u oglašavanje, ne mogu se šverceri oglašavati na Internet platformama, ne mogu ljudi koji čine krivična dela nezakonite trgovine, krijumčarenja, da budu prisutni na Internetu. Dalje, inspekcijske službe treba da rade svoj posao, jer oni ne samo da ugrožavaju zdravlje naših građana, već prave i ogromnu rupu u budžetu Srbije", naglašava Špadijer.

On smatra da treba kontaktirati kompanije Facebook i Google, da im se pošalje pismo iz Ministarstva trgovine, u kom bi se objasnio problem i da se onda, kako veruje, "uvede red u internet oglašavanje dijetetskih suplemenata".

"Ne možete nešto oglašavati, ako nemate dozvolu nadležnog ministarstva", jasan je Špadijer.

Osnivač udruženja "Umreži se" Nenad Marinković, koje je organizovalo okrugli sto "Zaštita prava ponuđača i korisnika u trgovini na Internetu" kaže da interes korisnika mora biti zaštićen, ali i da kontrola kvaliteta onoga šta se isporučuje, prodaje putem Interneta, praktično ne postoji i to je kao i u "oflajn svetu".

"Kao što možete da imate problem kada kupite nešto na ulici, recimo gorivo, umesto na benzinskoj pumpi, niko vam ne garantuje kvalitet. Kada menjate devize na ulici, niko ne zna da li ste dobili ispravne monete", kaže Marinković.

Naglašava da interes korisnika mora biti zaštićen i da je to posao zakonodavca, trgovaca i onih koji se bave Internetom.

Suplementi