Kako se razlikuju premijum modeli od običnih automobila? Po završnoj obradi, udobnosti, ali i sitnim dodacima koji "život znače". Jedna od tih sitnica je i opcija automatskog "mekanog" zatvaranja vrata (Soft Closing Automatic Doors - SCAD).
Ovaj dodatak je već nekoliko godina prisutan u top modelima BMW-a, Audija, Leksusa, Mercedesa i drugih predstavnike automobilske "lige šampiona", a omogućava potpuno tiho zatvaranje vrata.
Međutim, ova tehnologija očigledno da ima i svoje nedostatke. Izvesni Godvin Boateng sa Long Ajlenda doživeo je tešku povredu šake kada je SCAD senzor njegovog BMW-a X5 aktivirao električni motor i zatvorio vrata u kojima je još uvek stajao vlasnikov palac, prenosi Njujork Post.
Povreda je takve prirode da su doktori odlučili da palac ne može biti vraćen na svoje mesto.
Prema tvrdnjama advokata Avija Koena, "kada su prednja vrata na približno 30 centimetara, senzor aktivira elektro-motor koji prilično jako privuče vrata ka bravi". Tako se desilo i u ovom slučaju, pa su vrata "uspela da probiju tkivo, nerve, krvne sudove, tetive, mišić i koštanu srž Boatengovog desnog palca". Da stvar bude gora advokati optužuju BMW da je znao za kvarove u svojim senzorima, ali da nije ništa učinio kako bi upozorio svoje mušterije.
Advokat je otišao toliko daleko da je ovaj sistem nazvao "giljotinom".
Boateng tvrdi da je njegov prst, i posle dve operacije, ostao otečen. Deo palca mu je ponovo izrastao, ali mora da da nosi "lažni palac" jer mu je vrh i dalje upaljen i veoma osetljiv.
"Ponekad mi se čini da mi neko zabada noževe u ranu. Bol je neverovatan", rekao je Boateng dodajući kako sad ima velikih problema prilikom zakopčavanja dugmadi na košulji, vezivanja cipela, kao i prilikom kucanja na tastaturi.
Pogledajte kako izgleda SCAD u praksi, kada radi kako treba:
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.