Tojotina vozila kreću da komuniciraju međusobno

Do polovine naredne decenije, "tojote" će jedna drugoj javljati o stanju na putevima, ali i slati informacije okolnoj infrastrukturi

Tojota je u Japanu prodaje vozila sa tehnologijom koja omogućava komunikaciju vozila sa drugim vozilima (V2V), ali i sa obližnjom infrastrukturom (V2I). U naredne dve godine će ove sisteme dobiti i Tojotina vozila u SAD, a do polovine naredne decenije većina njihovih modela širom sveta će ih imati kao deo osnovne opreme.

Inače, reč je o sistemu koji treba da smanji saobraćajne nesreće, poboljša saobraćaj, kao i poboljša autonomiju vozila, a koristi "dodeljenu komunikaciju kratkog dometa" (DSRC), koja radi na 5,9 Ghz, i namenjena je "inteligentnim transportnim sistemima". Na taj način, vozila neće morati da koriste infrastrukturu neke druge tehnologije, poput one namenjene mobilnoj telefoniji koja radi na dosta nižim frekvencijama.

Prednosti su brojne. Vozila će moći jedna druge da upozore na gužvu, rupe na putevima, udese, loše vremenske uslove i druge saobraćajne probleme. Na ovaj način, automobili će moći da "jave" aktuelnosti i lokalnoj infrastrukturi. Pa će, na primer, putari brže dobijati informacije o stanju na putevima.

Prema rečima predstavnika japanske kompanije, ova tehnologija može doprineti da u budućnosti ne bude više fatalnih nesreća, a poboljšaće i protok saobraćaja.

U Japanu više od 100.000 Tojotinih vozila koristi DSRC, a prošle godine slične pilot projekte su pokrenuli i Jaguar Lend Rover, Folksvagen i Ford.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Tojota je u Japanu prodaje vozila sa tehnologijom koja omogućava komunikaciju vozila sa drugim vozilima (V2V), ali i sa obližnjom infrastrukturom (V2I). U naredne dve godine će ove sisteme dobiti i Tojotina vozila u SAD, a do polovine naredne decenije većina njihovih modela širom sveta će ih imati kao deo osnovne opreme.

Inače, reč je o sistemu koji treba da smanji saobraćajne nesreće, poboljša saobraćaj, kao i poboljša autonomiju vozila, a koristi "dodeljenu komunikaciju kratkog dometa" (DSRC), koja radi na 5,9 Ghz, i namenjena je "inteligentnim transportnim sistemima". Na taj način, vozila neće morati da koriste infrastrukturu neke druge tehnologije, poput one namenjene mobilnoj telefoniji koja radi na dosta nižim frekvencijama.

Prednosti su brojne. Vozila će moći jedna druge da upozore na gužvu, rupe na putevima, udese, loše vremenske uslove i druge saobraćajne probleme. Na ovaj način, automobili će moći da "jave" aktuelnosti i lokalnoj infrastrukturi. Pa će, na primer, putari brže dobijati informacije o stanju na putevima.

Prema rečima predstavnika japanske kompanije, ova tehnologija može doprineti da u budućnosti ne bude više fatalnih nesreća, a poboljšaće i protok saobraćaja.

U Japanu više od 100.000 Tojotinih vozila koristi DSRC, a prošle godine slične pilot projekte su pokrenuli i Jaguar Lend Rover, Folksvagen i Ford.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Tojota je u Japanu prodaje vozila sa tehnologijom koja omogućava komunikaciju vozila sa drugim vozilima (V2V), ali i sa obližnjom infrastrukturom (V2I). U naredne dve godine će ove sisteme dobiti i Tojotina vozila u SAD, a do polovine naredne decenije većina njihovih modela širom sveta će ih imati kao deo osnovne opreme.

Inače, reč je o sistemu koji treba da smanji saobraćajne nesreće, poboljša saobraćaj, kao i poboljša autonomiju vozila, a koristi "dodeljenu komunikaciju kratkog dometa" (DSRC), koja radi na 5,9 Ghz, i namenjena je "inteligentnim transportnim sistemima". Na taj način, vozila neće morati da koriste infrastrukturu neke druge tehnologije, poput one namenjene mobilnoj telefoniji koja radi na dosta nižim frekvencijama.

Prednosti su brojne. Vozila će moći jedna druge da upozore na gužvu, rupe na putevima, udese, loše vremenske uslove i druge saobraćajne probleme. Na ovaj način, automobili će moći da "jave" aktuelnosti i lokalnoj infrastrukturi. Pa će, na primer, putari brže dobijati informacije o stanju na putevima.

Prema rečima predstavnika japanske kompanije, ova tehnologija može doprineti da u budućnosti ne bude više fatalnih nesreća, a poboljšaće i protok saobraćaja.

U Japanu više od 100.000 Tojotinih vozila koristi DSRC, a prošle godine slične pilot projekte su pokrenuli i Jaguar Lend Rover, Folksvagen i Ford.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.