"Dizel ne treba 'ubiti' već ovako transformisati"

Nakon Boša, još jedna kompanija misli da dizelu treba dati još jednu šansu.

Cele ove godine Nemačka je u centru pažnje automobilskog sveta, posebno onog fokusiranog na dizelaše.

Prvo je, kao posledica "dizelgejta" i sve oštrijih EU propisa, savezni sud u Lajpcigu doneo odluku da nemački gradovi smeju da uvedu zabranu za ulazak dizelaša u svoje centre. Zatim je prodaja dizelaša doživela sunovrat, a onda su krenule i prve zabrane – Hamburg, Frankfurt, Berlin

"Ekipi" će se pridružiti Bon i Keln. Od sledećeg aprila u centre ovih gradove neće moći da uđu vozila sa EURO 4 motorima, a od septembra ni oni sa EURO 5 standardom (proizvodili se do 2014).

Ovo proširenje će svakako dodatno uticati na prodaju dizelaša, koji će do kraja godine jedva zadržati trećinu tržišta. Zbog svega toga mnogi proizvođači polako, ali sigurno izbacuju dizel opcije iz ponude.

Ipak, ima glasova u "tami".

Kompanija Boš je u aprilu predstavila revolucionarnu tehnologiju koja softverskom nadgradnjom smanjuje emisiju azotnih oksida (NOx) za čak više 90 odsto u odnosu na postojeće stanje. Bošova "laboratorijska" vozila su postigla rezultat od samo 13 miligrama NOx po kilometru i to mereno u RDE ciklusu. Ceo koncept je u potpunosti kompatibilan sa Euro 6d standardom, što znači da vozila moraju imati SCR AdBlue sistem.

Još jedna nemačka kompanija "SEG Automotiv" (nekad Bošova podružnica, sada deo kineskog koncerna ZMJ) negira potrebu za eliminacijom dizelaša. Po njihovom mišljenju, njih treba transformisati, a idealno rešenje je 48-voltni blagi hibridni dizelski pogon, koji SEG i proizvodi.

U pitanju je relativno mlada tehnologija kod koje se istovremeno pokreće vozilo i proizvodi energija. Ta tehnologija sve je omiljenija kod proizvođača širom sveta – zbog svoje energetske efikasnosti i sve strožih zakonskih odredaba, piše Dojče Vele.

Ovakav pogon može da smanji potrošnju goriva i emisiju ugljen dioksida do 15 odsto i predstavlja odlično rešenje za tržišta u kojima se ne proizvodi dovoljno "zelene" električne energije, poput kineskog.

Ovo rešenje podržava i magazin "Edison", koji se bavi e-mobilnošću, i naglašava da električni automobili, da bi bili isplativi, moraju godišnje prelaziti veliku kilometražu.

Električni automobil se isplati nakon 85.000 km

"Uopšte 'nema smisla' zameniti neki e-auto nakon trogodišnjeg lizinga i godišnjom kilometražom od 15.000 kilometara, nekim novim modelom. To je saznanje za koje nam u stvari i ne treba nikakva računica, već samo malo razuma utemeljenog na održivosti", zaključak je "Edisona".

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Cele ove godine Nemačka je u centru pažnje automobilskog sveta, posebno onog fokusiranog na dizelaše.

Prvo je, kao posledica "dizelgejta" i sve oštrijih EU propisa, savezni sud u Lajpcigu doneo odluku da nemački gradovi smeju da uvedu zabranu za ulazak dizelaša u svoje centre. Zatim je prodaja dizelaša doživela sunovrat, a onda su krenule i prve zabrane – Hamburg, Frankfurt, Berlin

"Ekipi" će se pridružiti Bon i Keln. Od sledećeg aprila u centre ovih gradove neće moći da uđu vozila sa EURO 4 motorima, a od septembra ni oni sa EURO 5 standardom (proizvodili se do 2014).

Ovo proširenje će svakako dodatno uticati na prodaju dizelaša, koji će do kraja godine jedva zadržati trećinu tržišta. Zbog svega toga mnogi proizvođači polako, ali sigurno izbacuju dizel opcije iz ponude.

Ipak, ima glasova u "tami".

Kompanija Boš je u aprilu predstavila revolucionarnu tehnologiju koja softverskom nadgradnjom smanjuje emisiju azotnih oksida (NOx) za čak više 90 odsto u odnosu na postojeće stanje. Bošova "laboratorijska" vozila su postigla rezultat od samo 13 miligrama NOx po kilometru i to mereno u RDE ciklusu. Ceo koncept je u potpunosti kompatibilan sa Euro 6d standardom, što znači da vozila moraju imati SCR AdBlue sistem.

Još jedna nemačka kompanija "SEG Automotiv" (nekad Bošova podružnica, sada deo kineskog koncerna ZMJ) negira potrebu za eliminacijom dizelaša. Po njihovom mišljenju, njih treba transformisati, a idealno rešenje je 48-voltni blagi hibridni dizelski pogon, koji SEG i proizvodi.

U pitanju je relativno mlada tehnologija kod koje se istovremeno pokreće vozilo i proizvodi energija. Ta tehnologija sve je omiljenija kod proizvođača širom sveta – zbog svoje energetske efikasnosti i sve strožih zakonskih odredaba, piše Dojče Vele.

Ovakav pogon može da smanji potrošnju goriva i emisiju ugljen dioksida do 15 odsto i predstavlja odlično rešenje za tržišta u kojima se ne proizvodi dovoljno "zelene" električne energije, poput kineskog.

Ovo rešenje podržava i magazin "Edison", koji se bavi e-mobilnošću, i naglašava da električni automobili, da bi bili isplativi, moraju godišnje prelaziti veliku kilometražu.

Električni automobil se isplati nakon 85.000 km

"Uopšte 'nema smisla' zameniti neki e-auto nakon trogodišnjeg lizinga i godišnjom kilometražom od 15.000 kilometara, nekim novim modelom. To je saznanje za koje nam u stvari i ne treba nikakva računica, već samo malo razuma utemeljenog na održivosti", zaključak je "Edisona".

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Cele ove godine Nemačka je u centru pažnje automobilskog sveta, posebno onog fokusiranog na dizelaše.

Prvo je, kao posledica "dizelgejta" i sve oštrijih EU propisa, savezni sud u Lajpcigu doneo odluku da nemački gradovi smeju da uvedu zabranu za ulazak dizelaša u svoje centre. Zatim je prodaja dizelaša doživela sunovrat, a onda su krenule i prve zabrane – Hamburg, Frankfurt, Berlin

"Ekipi" će se pridružiti Bon i Keln. Od sledećeg aprila u centre ovih gradove neće moći da uđu vozila sa EURO 4 motorima, a od septembra ni oni sa EURO 5 standardom (proizvodili se do 2014).

Ovo proširenje će svakako dodatno uticati na prodaju dizelaša, koji će do kraja godine jedva zadržati trećinu tržišta. Zbog svega toga mnogi proizvođači polako, ali sigurno izbacuju dizel opcije iz ponude.

Ipak, ima glasova u "tami".

Kompanija Boš je u aprilu predstavila revolucionarnu tehnologiju koja softverskom nadgradnjom smanjuje emisiju azotnih oksida (NOx) za čak više 90 odsto u odnosu na postojeće stanje. Bošova "laboratorijska" vozila su postigla rezultat od samo 13 miligrama NOx po kilometru i to mereno u RDE ciklusu. Ceo koncept je u potpunosti kompatibilan sa Euro 6d standardom, što znači da vozila moraju imati SCR AdBlue sistem.

Još jedna nemačka kompanija "SEG Automotiv" (nekad Bošova podružnica, sada deo kineskog koncerna ZMJ) negira potrebu za eliminacijom dizelaša. Po njihovom mišljenju, njih treba transformisati, a idealno rešenje je 48-voltni blagi hibridni dizelski pogon, koji SEG i proizvodi.

U pitanju je relativno mlada tehnologija kod koje se istovremeno pokreće vozilo i proizvodi energija. Ta tehnologija sve je omiljenija kod proizvođača širom sveta – zbog svoje energetske efikasnosti i sve strožih zakonskih odredaba, piše Dojče Vele.

Ovakav pogon može da smanji potrošnju goriva i emisiju ugljen dioksida do 15 odsto i predstavlja odlično rešenje za tržišta u kojima se ne proizvodi dovoljno "zelene" električne energije, poput kineskog.

Ovo rešenje podržava i magazin "Edison", koji se bavi e-mobilnošću, i naglašava da električni automobili, da bi bili isplativi, moraju godišnje prelaziti veliku kilometražu.

Električni automobil se isplati nakon 85.000 km

"Uopšte 'nema smisla' zameniti neki e-auto nakon trogodišnjeg lizinga i godišnjom kilometražom od 15.000 kilometara, nekim novim modelom. To je saznanje za koje nam u stvari i ne treba nikakva računica, već samo malo razuma utemeljenog na održivosti", zaključak je "Edisona".

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.