Počinje 31. maja: Hamburg prvi zabranjuje dizelaše

Koliko će ovaj potez dodatno oslabiti nemačku auto-industriju

Hamburg, drugi najveći nemački grad, uvešće 31. maja zabranu vožnje automobila sa EURO 5 i starijim dizel motorima u dve glavne gradske ulice, saopštile su gradske vlasti.

Time se, kako ocenjuje Rojters, pojačava pritisak na nemačke automobilske kompanije da urade prepravke na modelima koji prekomerno zagađuju životnu sredinu.

Najnoviji potez dolazi nakon što je vrhovni administrativni sud Nemačke početkom ovog meseca presudio da nivo zagađenja vazduha mora da se uskladi sa standardima EU o kvalitetu vazduha.

Auto-kuće sponzorisale eksperimente na ljudima

Cela lavina vezana za zagađenje vazduha od strane dizelaša pokrenuta je "dizelgejtom" i brojnim studijama o štetnosti azotnih oksida, koje ispuštaju dizelaši. Sve ovo je dovelo da sud u Lajpcigu početkom godine donese presudu kojom dozvoljava gradovima zabranu ulaska starijim dizelašima u centre.

Očekivalo se da će na sve ovo, u određenoj meri, reagovati i kupci. Međutim, vesti o martovskoj prodaju dizeleša u Nemačkoj su sve iznenadili. Prodaja novih dizel automobila na najrazvijenijem evropskom tržištu je pala tog meseca za čak 25 odsto. Njihovi kupci su okrenuli benzincima, ali sve više i električnim automobilima, pa je Nemačka pretekla Norvešku i postala najveće evropsko tržište električnih automobila.

Veliki pad prodaje dizela u celoj Evropi

Nemačka kancelarka Angela Merkel izjavila je prošle nedelje da u interesu Nemačke nije da svoju skandalom pogođenu auto-industriju oslabi toliko da ona više ne bude u stanju da investira u buduće tehnologije.

"Naša dužnost je da kažemo industriji – tvoja obaveza je da povratiš izgubljeno poverenje", rekla je Merkel u nemačkom parlamentu tokom debate o predstojećem nemačkom budžetu.

Ona se, međutim, usprotivila pozivima za dalje povećanje finansijskog tereta automobilskim kompanijama, u smislu ugradnje dodatne opreme u vozila koja proizvode prekomerne emisije štetnih gasova.

Nedavno je kompanija Boš predstavila tehnologiju koja softverskim putem može smanjiti i za 90 odsto emisiju štetnih gasova. Nažalost po starije dizele, ova bitna novost je moguće primeniti samo kod novih dizel pogonskih jedinica.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Hamburg, drugi najveći nemački grad, uvešće 31. maja zabranu vožnje automobila sa EURO 5 i starijim dizel motorima u dve glavne gradske ulice, saopštile su gradske vlasti.

Time se, kako ocenjuje Rojters, pojačava pritisak na nemačke automobilske kompanije da urade prepravke na modelima koji prekomerno zagađuju životnu sredinu.

Najnoviji potez dolazi nakon što je vrhovni administrativni sud Nemačke početkom ovog meseca presudio da nivo zagađenja vazduha mora da se uskladi sa standardima EU o kvalitetu vazduha.

Auto-kuće sponzorisale eksperimente na ljudima

Cela lavina vezana za zagađenje vazduha od strane dizelaša pokrenuta je "dizelgejtom" i brojnim studijama o štetnosti azotnih oksida, koje ispuštaju dizelaši. Sve ovo je dovelo da sud u Lajpcigu početkom godine donese presudu kojom dozvoljava gradovima zabranu ulaska starijim dizelašima u centre.

Očekivalo se da će na sve ovo, u određenoj meri, reagovati i kupci. Međutim, vesti o martovskoj prodaju dizeleša u Nemačkoj su sve iznenadili. Prodaja novih dizel automobila na najrazvijenijem evropskom tržištu je pala tog meseca za čak 25 odsto. Njihovi kupci su okrenuli benzincima, ali sve više i električnim automobilima, pa je Nemačka pretekla Norvešku i postala najveće evropsko tržište električnih automobila.

Veliki pad prodaje dizela u celoj Evropi

Nemačka kancelarka Angela Merkel izjavila je prošle nedelje da u interesu Nemačke nije da svoju skandalom pogođenu auto-industriju oslabi toliko da ona više ne bude u stanju da investira u buduće tehnologije.

"Naša dužnost je da kažemo industriji – tvoja obaveza je da povratiš izgubljeno poverenje", rekla je Merkel u nemačkom parlamentu tokom debate o predstojećem nemačkom budžetu.

Ona se, međutim, usprotivila pozivima za dalje povećanje finansijskog tereta automobilskim kompanijama, u smislu ugradnje dodatne opreme u vozila koja proizvode prekomerne emisije štetnih gasova.

Nedavno je kompanija Boš predstavila tehnologiju koja softverskim putem može smanjiti i za 90 odsto emisiju štetnih gasova. Nažalost po starije dizele, ova bitna novost je moguće primeniti samo kod novih dizel pogonskih jedinica.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Hamburg, drugi najveći nemački grad, uvešće 31. maja zabranu vožnje automobila sa EURO 5 i starijim dizel motorima u dve glavne gradske ulice, saopštile su gradske vlasti.

Time se, kako ocenjuje Rojters, pojačava pritisak na nemačke automobilske kompanije da urade prepravke na modelima koji prekomerno zagađuju životnu sredinu.

Najnoviji potez dolazi nakon što je vrhovni administrativni sud Nemačke početkom ovog meseca presudio da nivo zagađenja vazduha mora da se uskladi sa standardima EU o kvalitetu vazduha.

Auto-kuće sponzorisale eksperimente na ljudima

Cela lavina vezana za zagađenje vazduha od strane dizelaša pokrenuta je "dizelgejtom" i brojnim studijama o štetnosti azotnih oksida, koje ispuštaju dizelaši. Sve ovo je dovelo da sud u Lajpcigu početkom godine donese presudu kojom dozvoljava gradovima zabranu ulaska starijim dizelašima u centre.

Očekivalo se da će na sve ovo, u određenoj meri, reagovati i kupci. Međutim, vesti o martovskoj prodaju dizeleša u Nemačkoj su sve iznenadili. Prodaja novih dizel automobila na najrazvijenijem evropskom tržištu je pala tog meseca za čak 25 odsto. Njihovi kupci su okrenuli benzincima, ali sve više i električnim automobilima, pa je Nemačka pretekla Norvešku i postala najveće evropsko tržište električnih automobila.

Veliki pad prodaje dizela u celoj Evropi

Nemačka kancelarka Angela Merkel izjavila je prošle nedelje da u interesu Nemačke nije da svoju skandalom pogođenu auto-industriju oslabi toliko da ona više ne bude u stanju da investira u buduće tehnologije.

"Naša dužnost je da kažemo industriji – tvoja obaveza je da povratiš izgubljeno poverenje", rekla je Merkel u nemačkom parlamentu tokom debate o predstojećem nemačkom budžetu.

Ona se, međutim, usprotivila pozivima za dalje povećanje finansijskog tereta automobilskim kompanijama, u smislu ugradnje dodatne opreme u vozila koja proizvode prekomerne emisije štetnih gasova.

Nedavno je kompanija Boš predstavila tehnologiju koja softverskim putem može smanjiti i za 90 odsto emisiju štetnih gasova. Nažalost po starije dizele, ova bitna novost je moguće primeniti samo kod novih dizel pogonskih jedinica.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.