Događa se mnogo češće nego što mislimo, i neretko završava saobraćajnom nesrećom. U pitanju je mikrosekunda – kratak period u kom mozak vozača bukvalno zaspi. Istraživanja su pokazala da za samo tri sekunde sna, pri brzini od 100 km/h, automobil pređe više od 83 metara. Prema statistici Agencije za bezbednost saobraćaja Republike Srbije, čak 3.791 saobraćajna nezgoda godišnje desi se upravo zbog skretanja automobila sa kolovozne trake. U Nemačkoj 17 odsto nezgoda nastaje sletanjem sa puta, dok u Sjedinjenim Američkim Državama ta brojka dostiže čak do 55 odsto.
Svesni ozbiljnosti posledica koje nastaju pri takvim nesrećama, EU je propisala ugradnju sistema (Lane Departure Warning ili LDW) za sva teretna vozila teža od 3,5 tone i autobuse sa više od osam putnika, koji uz pomoć videokamere ili infracrvenih senzora upozoravaju na nenamerni izlazak sa kolovoza.
Proizvođači automobila na svojim modelima kao dodatnu opremu nude, međutim, daleko napredniju pomoć u zadržavanju unutar saobraćajnih traka (Lane Keeping Assist ili LKA). LKA koristi kameru za detekciju odstupanja automobila od linije na putu i aktivira obrtni moment u slučaju potrebe, značajno umanjujući opterećenje automobila, a u isto vreme povećavajući sigurnost. Pritom, ako vozač nije migavcem naznačio svoje skretanje, LKA zvučnim signalima, i podrhtavanjem volana i sedišta, upozorava na opasnost. U koliko i tada izostane reakcija, sistem će lagano okrenuti upravljač i tako sprečiti sletanje sa puta.
Continental je sada otišao i korak dalje, i razvija novi sistem Road Departure Protection ili RDP koji će vozaču obezbediti neuporedivo više vremena za reakciju. RDP se, pre svega, oslanja na ESC sistem, kako bi pratio poziciju volana i pravac kretanja. U isto vreme, koristi senzore pokreta na šasiji kako bi odredio da li postoji opasnost da vozilo skrene sa puta. Ako se to dogodi, sistem reaguje kroz ESC tako što koči, i vraća automobil na kolovoz. U isto vreme, vozaču daje signale i smanjuje brzinu kretanja.
Ovaj inovativni sistem koristiće napredniju kameru i radar velikog dometa da bi imao bolji pregled nad situacijom na putu i "video" da li postoji opasnost od sudara, bilo u druge automobile, bilo u prepreke pored puta kao što su ograde i slično. U kombinaciji sa GPS, može da identifikuje probleme i nakon okuke koja sledi na putu, ili da uspori ukoliko proceni da vozač prebrzo ulazi u krivinu, a automobil u tom trenutku skreće sa puta. Cilj je da sistem na kvalitetan način pomaže vozaču da izbegne udes, čak i kada ne postoji horizontalna signalizacija na putu, poput belih linija koje razdvajaju kolvozne trake. Na taj način biće moguće znatno ublažiti posledice saobraćajnih nesreća, ako ne i potpuno ih izbeći.
Continental je posvećen tome da putevi postanu bezbednije mesto i uz pomoć poslovne strategije Vision Zero. Sa njom Continental, jedini proizvođač guma sa stručnošću za automobile, od pedala na kočnici do jedinog kontakta sa površinom po kojoj se vozi, ima za cilj da smanji smrtne slučajeve, povrede i nesreće preko inovacija i tehnoloških unapređenja. Uz informacione sisteme i adekvatne pneumatike, vaša bezbednost na putu je zagarantovana.