Testiranje nove Korse: "Autoban", elektroškovi i -30C

Šesta generacija popularnog gradskog automobila stiže na leto. Od 1982. Opel Korsa je prodata u više od 13,6 miliona primeraka.

Od januara, Opelovi ekspertski inženjeri za šasiju, pogonske jedinice, elektroniku, osvetljenje i ostale sisteme koriste dugu polarnu zimu na samom severu Evrope za intenzivna testiranja na vrlo niskim temperaturama kako bi vozili predprukcijsku verziju Opel Korse šeste generacije.

Kamuflirana Korsa se vozi po zamrznutim jezerima i putevima prekrivenim snegom, pri temperaturama od -30C. Cilj ovih ekstremnih testova jeste provera svih kontrolnih sistema vozila, bez obzira pod točkovima led, sneg, lapavica ili asfalt.

A Opelovi inženjeri tamo kalibrišu šasiju, kako bi fino podesili granicu gde "zabava u vožnji" treba da prestane, a počne kontrola stabilnosti.

Duge polarne noći takođe su obezbedile detaljno testiranje adaptivne IntelliLux LED tehnologije koja će, nakon što je nakon Astre i Insignije, sada biti po prvi put dostupna i u Korsi.

Šta sve znamo o novoj Korsi

Pored toga, automobili trenutno obilaze i krugove na stazama u Dudenhofen test centru. Dugački pravci su služili da se nova generacija spremi za vožnju na autobanu. Upravljanje koje zavisi od brzine je podešeno za optimalnu preciznost, progresivni rast sile potrebne za upravljanje i dobar odziv. Amortizeri su dizajnirani da u istom trenutku reaguju prilikom nailaska na najmanju neravninu na putu ili kod promene pravca.

Predprodukcijski automobili koji se koriste za sve ove testove takođe su morali da ispune visoke standarde za prelazak u drugu voznu traku i stabilnost prilikom kočenja. Nova Corsa mora ostati upravljiva čak i pri brzinama višim od 140 km/h, a preupravljanje prilikom kočenja je zabranjeno. Karoserija je takođe testirana kada se automobil kretao velikim brzinama po ovalnoj stazi. Tada nijedan deo ne sme da se pomera, vibrira ili proizvodi naporan zvuk.

Paralelno sa test vožnjama, Korsa prolazi i rigorozne laboratorijske analize u središtu kompanije u Riselshajmu. Testovi elektromagnetne kompatibilnosti (EMC), na primer, odvijaju se tokom razvoja. Oni osiguravaju da razni elektronski sistemi nisu osetljivi na smetnje.

U prošlosti to je bilo bitno samo kako bi se sprečilo pucketanje prilikom slušanja radija koje su uzrokovali alternator, paljenje motora, brisači vetrobranskog stakla ili slični sistemi.

U današnje vreme ovaj zadatak je mnogo kompleksniji jer elektronskih sistema ima "bezbroj". Tu spadaju bezbednosni sistemi kao što je ESP, brojni sistemi asistencije, poput matrix prednjih svetala, ali i ceo info-zabavni sistem.

U komori unutar EMC laboratorije u Riselshajmu specijalno napravljenoj za ova testiranja, Opelov tim isprobava imunost elektronskih sistema automobila na elektromagnetno zračenje. Ovo se može izvoditi putem kablova unutar električne instalacije ili kroz vazduh. Testirani automobil je izložen zračenju u širokom rasponu frekvencija. Specijalni apsorberi na zidovima "upijaju" emitovano zračenje, pa inženjeri na ovaj način dobijaju jasne i pouzdane podatke. Automobil dobija zeleno svetlo tek kada su svi njegovi sistemi pokazali imunost na elektromagnetno zračenje.

Nova Korsa je već položila svoj ispit – elektronika je optimalno zaštićena od smetnji, saopštio je ovaj nemački proizvođač.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Od januara, Opelovi ekspertski inženjeri za šasiju, pogonske jedinice, elektroniku, osvetljenje i ostale sisteme koriste dugu polarnu zimu na samom severu Evrope za intenzivna testiranja na vrlo niskim temperaturama kako bi vozili predprukcijsku verziju Opel Korse šeste generacije.

Kamuflirana Korsa se vozi po zamrznutim jezerima i putevima prekrivenim snegom, pri temperaturama od -30C. Cilj ovih ekstremnih testova jeste provera svih kontrolnih sistema vozila, bez obzira pod točkovima led, sneg, lapavica ili asfalt.

A Opelovi inženjeri tamo kalibrišu šasiju, kako bi fino podesili granicu gde "zabava u vožnji" treba da prestane, a počne kontrola stabilnosti.

Duge polarne noći takođe su obezbedile detaljno testiranje adaptivne IntelliLux LED tehnologije koja će, nakon što je nakon Astre i Insignije, sada biti po prvi put dostupna i u Korsi.

Šta sve znamo o novoj Korsi

Pored toga, automobili trenutno obilaze i krugove na stazama u Dudenhofen test centru. Dugački pravci su služili da se nova generacija spremi za vožnju na autobanu. Upravljanje koje zavisi od brzine je podešeno za optimalnu preciznost, progresivni rast sile potrebne za upravljanje i dobar odziv. Amortizeri su dizajnirani da u istom trenutku reaguju prilikom nailaska na najmanju neravninu na putu ili kod promene pravca.

Predprodukcijski automobili koji se koriste za sve ove testove takođe su morali da ispune visoke standarde za prelazak u drugu voznu traku i stabilnost prilikom kočenja. Nova Corsa mora ostati upravljiva čak i pri brzinama višim od 140 km/h, a preupravljanje prilikom kočenja je zabranjeno. Karoserija je takođe testirana kada se automobil kretao velikim brzinama po ovalnoj stazi. Tada nijedan deo ne sme da se pomera, vibrira ili proizvodi naporan zvuk.

Paralelno sa test vožnjama, Korsa prolazi i rigorozne laboratorijske analize u središtu kompanije u Riselshajmu. Testovi elektromagnetne kompatibilnosti (EMC), na primer, odvijaju se tokom razvoja. Oni osiguravaju da razni elektronski sistemi nisu osetljivi na smetnje.

U prošlosti to je bilo bitno samo kako bi se sprečilo pucketanje prilikom slušanja radija koje su uzrokovali alternator, paljenje motora, brisači vetrobranskog stakla ili slični sistemi.

U današnje vreme ovaj zadatak je mnogo kompleksniji jer elektronskih sistema ima "bezbroj". Tu spadaju bezbednosni sistemi kao što je ESP, brojni sistemi asistencije, poput matrix prednjih svetala, ali i ceo info-zabavni sistem.

U komori unutar EMC laboratorije u Riselshajmu specijalno napravljenoj za ova testiranja, Opelov tim isprobava imunost elektronskih sistema automobila na elektromagnetno zračenje. Ovo se može izvoditi putem kablova unutar električne instalacije ili kroz vazduh. Testirani automobil je izložen zračenju u širokom rasponu frekvencija. Specijalni apsorberi na zidovima "upijaju" emitovano zračenje, pa inženjeri na ovaj način dobijaju jasne i pouzdane podatke. Automobil dobija zeleno svetlo tek kada su svi njegovi sistemi pokazali imunost na elektromagnetno zračenje.

Nova Korsa je već položila svoj ispit – elektronika je optimalno zaštićena od smetnji, saopštio je ovaj nemački proizvođač.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Od januara, Opelovi ekspertski inženjeri za šasiju, pogonske jedinice, elektroniku, osvetljenje i ostale sisteme koriste dugu polarnu zimu na samom severu Evrope za intenzivna testiranja na vrlo niskim temperaturama kako bi vozili predprukcijsku verziju Opel Korse šeste generacije.

Kamuflirana Korsa se vozi po zamrznutim jezerima i putevima prekrivenim snegom, pri temperaturama od -30C. Cilj ovih ekstremnih testova jeste provera svih kontrolnih sistema vozila, bez obzira pod točkovima led, sneg, lapavica ili asfalt.

A Opelovi inženjeri tamo kalibrišu šasiju, kako bi fino podesili granicu gde "zabava u vožnji" treba da prestane, a počne kontrola stabilnosti.

Duge polarne noći takođe su obezbedile detaljno testiranje adaptivne IntelliLux LED tehnologije koja će, nakon što je nakon Astre i Insignije, sada biti po prvi put dostupna i u Korsi.

Šta sve znamo o novoj Korsi

Pored toga, automobili trenutno obilaze i krugove na stazama u Dudenhofen test centru. Dugački pravci su služili da se nova generacija spremi za vožnju na autobanu. Upravljanje koje zavisi od brzine je podešeno za optimalnu preciznost, progresivni rast sile potrebne za upravljanje i dobar odziv. Amortizeri su dizajnirani da u istom trenutku reaguju prilikom nailaska na najmanju neravninu na putu ili kod promene pravca.

Predprodukcijski automobili koji se koriste za sve ove testove takođe su morali da ispune visoke standarde za prelazak u drugu voznu traku i stabilnost prilikom kočenja. Nova Corsa mora ostati upravljiva čak i pri brzinama višim od 140 km/h, a preupravljanje prilikom kočenja je zabranjeno. Karoserija je takođe testirana kada se automobil kretao velikim brzinama po ovalnoj stazi. Tada nijedan deo ne sme da se pomera, vibrira ili proizvodi naporan zvuk.

Paralelno sa test vožnjama, Korsa prolazi i rigorozne laboratorijske analize u središtu kompanije u Riselshajmu. Testovi elektromagnetne kompatibilnosti (EMC), na primer, odvijaju se tokom razvoja. Oni osiguravaju da razni elektronski sistemi nisu osetljivi na smetnje.

U prošlosti to je bilo bitno samo kako bi se sprečilo pucketanje prilikom slušanja radija koje su uzrokovali alternator, paljenje motora, brisači vetrobranskog stakla ili slični sistemi.

U današnje vreme ovaj zadatak je mnogo kompleksniji jer elektronskih sistema ima "bezbroj". Tu spadaju bezbednosni sistemi kao što je ESP, brojni sistemi asistencije, poput matrix prednjih svetala, ali i ceo info-zabavni sistem.

U komori unutar EMC laboratorije u Riselshajmu specijalno napravljenoj za ova testiranja, Opelov tim isprobava imunost elektronskih sistema automobila na elektromagnetno zračenje. Ovo se može izvoditi putem kablova unutar električne instalacije ili kroz vazduh. Testirani automobil je izložen zračenju u širokom rasponu frekvencija. Specijalni apsorberi na zidovima "upijaju" emitovano zračenje, pa inženjeri na ovaj način dobijaju jasne i pouzdane podatke. Automobil dobija zeleno svetlo tek kada su svi njegovi sistemi pokazali imunost na elektromagnetno zračenje.

Nova Korsa je već položila svoj ispit – elektronika je optimalno zaštićena od smetnji, saopštio je ovaj nemački proizvođač.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.