Počelo je i nastavlja se bez automobilskog ključa

Nakon stotinak godina upotrebe automobilski ključ odlazi u istoriju

Okreni ključ i odvezi se? Ne, u prvim automobilima s početka 20. veka.Startovanje vozila tada je bio kompleksan proces koji je obuhvatao oko deset različitih koraka koje su tada mogli da usavrše samo dobro utrenirani šoferi.

Startovanje motora obrtnim prekidačem je bio samo jedan od navedenih koraka, što znači da su lopovi morali da budu posebno pripremljeni.

Ključ se pojavio 1910. a tada je počela borba sa lopovima. Ključevi su korišćeni za prekidanje i blokiranje električnog kola paljenja, ali su vozači i dalje morali da startuju motor pomoću kurble.

Dvadesetih godina prošlog veka ljudi su počeli da zaključavaju vrata svojih automobila, i to posebnim ključem. Prekidač za startovanje vozila je takođe postao standard, kojim se nije samo prekidalo električno kolo, već se i pokretao starter. Kada bi se ključ izvukao iz brave, upravljač vozila bi se zaključavao. Ovo danas predstavlja normalnu stvar, ali je tada bilo poslednja reč tehnologije.

Tokom šezdesetih godina, veliki broj automobila je imao dva ključa: jedan za otključavanje vrata i drugi za startovanje. Tada, jedan ključ za vrata i startovanje polako postaje standard, osim ako pričamo o Zastavinim modelima, tu je bio i dodatni ključ za rezervoar.

Ključevi dobijaju prepoznatljiviji oblik, koji je potrajao sve do kraja veka, pa i duže.

Sredinom devedesetih se pojavljuje sistem centralnog zaključavanja. Od tada, vozači više nisu morali da idu oko vozila otključavajući svaka vrata pojedinačno.

Prvi ključevi s bežičnom daljinskom kontrolom učinili su zaključavanje vozila još lakšim. Jedan klik i sva vrata su otključana. Ukoliko vozač zaboravi gde je tačno parkirao svoj automobil, bežična daljinska kontrola mu pomaže da ga pronađe.

Krajem veka se pojavio napredni sistem zaključavanja bez ključa u serijski proizvedenim automobilima. On omogućava vozaču ne samo da otključa i zaključa vrata vozila, već i da startuje motor pritiskom na dugme. Ključ je sada "sakriven" u ključ kartici i koristi se samo u vanrednim situacijama, ako se potroši baterija, kvar ključ kartice, na primer.

Sistemi otvaranja vozila i startovanja motora bez ključa rade po principu komunikacije ključ kartice sa automobilom korišćenjem radio signala niske frekvencije ili ultra-visoke frekvencije (UHF). Kako bi se zaštitili od krađe, automobilska industrija konstantno unapređuje postojeće sisteme, što je u osnovi dugogodišnja borba sa lopovima.

Nova tehnologija je poslednjih godina uticala na povećan broj krađa automobila, jer su se lopovi takođe opremili naprednim "gedžetima" za lako presretanje signala. Uz trošak od oko 100 evra, oni sad mogu ukrasti automobil vredan 100.000 evra za dvadesetak sekundi.

Bitan test koji nije prošlo 99 odsto automobila!

I ključ-kartice odlaze u istoriju. Pametni telefoni su i njima "došli glave". Sistem kompanije Boš za ulazak bez ključa radi sa virtuelnim ključem koji se nalazi u pametnom telefonu. Senzor ugrađen u automobil prepoznaje telefon vlasnika, a za komunikaciju koristi sigurni Bluetooth signal. Upravljanje digitalnim ključem povezuje aplikaciju i vozilo putem tehnologije u "oblaku". Osim osnovnih funkcija, pomoću telefona je moguće, recimo, vremenski ogrančiti korišćenje vozila.

Ovu novost će pozdraviti većina vozača, jer je u jednom istraživanju čak 76 odsto nemačkih vozača reklo da im klasični ključevi prave probleme. Najčešće se navode dva problema – gde odložiti ključ (45 odsto ispitanih) i "gde sam ga odložio" (44 odsto). Više od trećine je reklo da je barem jednom izgubilo ključ.

Ključ u telefonu je naročito primamljiv ljudima koji godišnje prelaze više od 15.000 kilometara (49 odsto).

Ključ od pola miliona evra

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Okreni ključ i odvezi se? Ne, u prvim automobilima s početka 20. veka.Startovanje vozila tada je bio kompleksan proces koji je obuhvatao oko deset različitih koraka koje su tada mogli da usavrše samo dobro utrenirani šoferi.

Startovanje motora obrtnim prekidačem je bio samo jedan od navedenih koraka, što znači da su lopovi morali da budu posebno pripremljeni.

Ključ se pojavio 1910. a tada je počela borba sa lopovima. Ključevi su korišćeni za prekidanje i blokiranje električnog kola paljenja, ali su vozači i dalje morali da startuju motor pomoću kurble.

Dvadesetih godina prošlog veka ljudi su počeli da zaključavaju vrata svojih automobila, i to posebnim ključem. Prekidač za startovanje vozila je takođe postao standard, kojim se nije samo prekidalo električno kolo, već se i pokretao starter. Kada bi se ključ izvukao iz brave, upravljač vozila bi se zaključavao. Ovo danas predstavlja normalnu stvar, ali je tada bilo poslednja reč tehnologije.

Tokom šezdesetih godina, veliki broj automobila je imao dva ključa: jedan za otključavanje vrata i drugi za startovanje. Tada, jedan ključ za vrata i startovanje polako postaje standard, osim ako pričamo o Zastavinim modelima, tu je bio i dodatni ključ za rezervoar.

Ključevi dobijaju prepoznatljiviji oblik, koji je potrajao sve do kraja veka, pa i duže.

Sredinom devedesetih se pojavljuje sistem centralnog zaključavanja. Od tada, vozači više nisu morali da idu oko vozila otključavajući svaka vrata pojedinačno.

Prvi ključevi s bežičnom daljinskom kontrolom učinili su zaključavanje vozila još lakšim. Jedan klik i sva vrata su otključana. Ukoliko vozač zaboravi gde je tačno parkirao svoj automobil, bežična daljinska kontrola mu pomaže da ga pronađe.

Krajem veka se pojavio napredni sistem zaključavanja bez ključa u serijski proizvedenim automobilima. On omogućava vozaču ne samo da otključa i zaključa vrata vozila, već i da startuje motor pritiskom na dugme. Ključ je sada "sakriven" u ključ kartici i koristi se samo u vanrednim situacijama, ako se potroši baterija, kvar ključ kartice, na primer.

Sistemi otvaranja vozila i startovanja motora bez ključa rade po principu komunikacije ključ kartice sa automobilom korišćenjem radio signala niske frekvencije ili ultra-visoke frekvencije (UHF). Kako bi se zaštitili od krađe, automobilska industrija konstantno unapređuje postojeće sisteme, što je u osnovi dugogodišnja borba sa lopovima.

Nova tehnologija je poslednjih godina uticala na povećan broj krađa automobila, jer su se lopovi takođe opremili naprednim "gedžetima" za lako presretanje signala. Uz trošak od oko 100 evra, oni sad mogu ukrasti automobil vredan 100.000 evra za dvadesetak sekundi.

Bitan test koji nije prošlo 99 odsto automobila!

I ključ-kartice odlaze u istoriju. Pametni telefoni su i njima "došli glave". Sistem kompanije Boš za ulazak bez ključa radi sa virtuelnim ključem koji se nalazi u pametnom telefonu. Senzor ugrađen u automobil prepoznaje telefon vlasnika, a za komunikaciju koristi sigurni Bluetooth signal. Upravljanje digitalnim ključem povezuje aplikaciju i vozilo putem tehnologije u "oblaku". Osim osnovnih funkcija, pomoću telefona je moguće, recimo, vremenski ogrančiti korišćenje vozila.

Ovu novost će pozdraviti većina vozača, jer je u jednom istraživanju čak 76 odsto nemačkih vozača reklo da im klasični ključevi prave probleme. Najčešće se navode dva problema – gde odložiti ključ (45 odsto ispitanih) i "gde sam ga odložio" (44 odsto). Više od trećine je reklo da je barem jednom izgubilo ključ.

Ključ u telefonu je naročito primamljiv ljudima koji godišnje prelaze više od 15.000 kilometara (49 odsto).

Ključ od pola miliona evra

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Okreni ključ i odvezi se? Ne, u prvim automobilima s početka 20. veka.Startovanje vozila tada je bio kompleksan proces koji je obuhvatao oko deset različitih koraka koje su tada mogli da usavrše samo dobro utrenirani šoferi.

Startovanje motora obrtnim prekidačem je bio samo jedan od navedenih koraka, što znači da su lopovi morali da budu posebno pripremljeni.

Ključ se pojavio 1910. a tada je počela borba sa lopovima. Ključevi su korišćeni za prekidanje i blokiranje električnog kola paljenja, ali su vozači i dalje morali da startuju motor pomoću kurble.

Dvadesetih godina prošlog veka ljudi su počeli da zaključavaju vrata svojih automobila, i to posebnim ključem. Prekidač za startovanje vozila je takođe postao standard, kojim se nije samo prekidalo električno kolo, već se i pokretao starter. Kada bi se ključ izvukao iz brave, upravljač vozila bi se zaključavao. Ovo danas predstavlja normalnu stvar, ali je tada bilo poslednja reč tehnologije.

Tokom šezdesetih godina, veliki broj automobila je imao dva ključa: jedan za otključavanje vrata i drugi za startovanje. Tada, jedan ključ za vrata i startovanje polako postaje standard, osim ako pričamo o Zastavinim modelima, tu je bio i dodatni ključ za rezervoar.

Ključevi dobijaju prepoznatljiviji oblik, koji je potrajao sve do kraja veka, pa i duže.

Sredinom devedesetih se pojavljuje sistem centralnog zaključavanja. Od tada, vozači više nisu morali da idu oko vozila otključavajući svaka vrata pojedinačno.

Prvi ključevi s bežičnom daljinskom kontrolom učinili su zaključavanje vozila još lakšim. Jedan klik i sva vrata su otključana. Ukoliko vozač zaboravi gde je tačno parkirao svoj automobil, bežična daljinska kontrola mu pomaže da ga pronađe.

Krajem veka se pojavio napredni sistem zaključavanja bez ključa u serijski proizvedenim automobilima. On omogućava vozaču ne samo da otključa i zaključa vrata vozila, već i da startuje motor pritiskom na dugme. Ključ je sada "sakriven" u ključ kartici i koristi se samo u vanrednim situacijama, ako se potroši baterija, kvar ključ kartice, na primer.

Sistemi otvaranja vozila i startovanja motora bez ključa rade po principu komunikacije ključ kartice sa automobilom korišćenjem radio signala niske frekvencije ili ultra-visoke frekvencije (UHF). Kako bi se zaštitili od krađe, automobilska industrija konstantno unapređuje postojeće sisteme, što je u osnovi dugogodišnja borba sa lopovima.

Nova tehnologija je poslednjih godina uticala na povećan broj krađa automobila, jer su se lopovi takođe opremili naprednim "gedžetima" za lako presretanje signala. Uz trošak od oko 100 evra, oni sad mogu ukrasti automobil vredan 100.000 evra za dvadesetak sekundi.

Bitan test koji nije prošlo 99 odsto automobila!

I ključ-kartice odlaze u istoriju. Pametni telefoni su i njima "došli glave". Sistem kompanije Boš za ulazak bez ključa radi sa virtuelnim ključem koji se nalazi u pametnom telefonu. Senzor ugrađen u automobil prepoznaje telefon vlasnika, a za komunikaciju koristi sigurni Bluetooth signal. Upravljanje digitalnim ključem povezuje aplikaciju i vozilo putem tehnologije u "oblaku". Osim osnovnih funkcija, pomoću telefona je moguće, recimo, vremenski ogrančiti korišćenje vozila.

Ovu novost će pozdraviti većina vozača, jer je u jednom istraživanju čak 76 odsto nemačkih vozača reklo da im klasični ključevi prave probleme. Najčešće se navode dva problema – gde odložiti ključ (45 odsto ispitanih) i "gde sam ga odložio" (44 odsto). Više od trećine je reklo da je barem jednom izgubilo ključ.

Ključ u telefonu je naročito primamljiv ljudima koji godišnje prelaze više od 15.000 kilometara (49 odsto).

Ključ od pola miliona evra

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.