Zimska guma ili guma za sve sezone, koja je bolja?

Vožnja po snegu ili ledu može biti problematična. Da li izbor guma može pomoći

Guma za sve sezone ("all-season") predstavlja univerzalno rešenje. Ne morate ih menjati prvog novembra i prvog aprila, a u poređenju sa zimskim, ove gume smanjuju potrošnju goriva, donose tišu vožnju i odlične su za suve i vlažene puteve, kao i deonice s malo snega.

Međutim, na zaleđenim ili debljim slojem snega pokrivenim putevima, "univerzalke" nisu baš praktične.

Američki automobilski portal edmunds.com je uporedio zimske sa "all-season" pneumaticima. Testovi su rađeni na "hondi sivik Si" u zimskim ulovima (putevi pod snegom i ledom).

Vršena su dva testa – koliko je vremena potrebno vozilu da stigne od 0 do 65 km/h (40 milja na sat) i koliko će mu trebati da skroz ukoči pri brzini od 96 km/h (60 milja na sat).

Kratki saveti za zimsku vožnju

Sa zimskim gumama, "siviku" je trebalo da 11,7 sekundi da stigne do 65 km/h, a čak 41,7 sekundi sa gumama za sve sezone. Razlog za toliku razliku – šare na zimskoj varijanti bolje "hvataju" sneg i led.

Test sa kočenjem je svakako bio bitniji. I ovde se zimska varijanta pokazala boljom. Pri brzini od 96 km/h, "sivik" opremljen zimskim gumama se zaustavio nakon 110 metara, a sa "all-season" – nakon 128 metara.

Zaključak ovog portala je da su gume za sve sezone odlična opcija za vožnju u područjima u kojima nema mnogo snega i leda.

Ako pak živite u regionu sa ekstremnijim vremenskim uslovima, zimske gume su i više nego preporučljiva opcija.

M+S

Mnogi pneumatici imaju oznaku "M+S" što je skraćenica engleskih reči "mud" (blato) i "snow" (sneg) i logično, namenjeni su za vožnju i po blatu, odnosno snegu. Međutim, ona ne garantuje da se radi o zimskoj gumi, jer ima i pneumatika za sva godišnja doba sa ovom oznakom. Da biste bili sigurni da je reč o zimskom pneumatiku, pored "M+S" stoji simbol pahuljice i planine.

Opremite se za snežnu vožnju

Pored načina kako treba voziti zimi, evo i spiska šta bi trebalo imati u kolima kada krenete put planina, a znate da čekaju ne tako prijateljski uslovi na putu.

Pored osnovne opreme (prva pomoć, "trougao" i PP aparat), mesta treba naći i za: kablove za paljenje, manju lopatu, kvalitetan kanap za vuču, baterijsku lampu, toplu odeću, ćebe, nekoliko flašica vode, slane grickalice, napunjen mobilni telefon, kao i eksterna baterija.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Guma za sve sezone ("all-season") predstavlja univerzalno rešenje. Ne morate ih menjati prvog novembra i prvog aprila, a u poređenju sa zimskim, ove gume smanjuju potrošnju goriva, donose tišu vožnju i odlične su za suve i vlažene puteve, kao i deonice s malo snega.

Međutim, na zaleđenim ili debljim slojem snega pokrivenim putevima, "univerzalke" nisu baš praktične.

Američki automobilski portal edmunds.com je uporedio zimske sa "all-season" pneumaticima. Testovi su rađeni na "hondi sivik Si" u zimskim ulovima (putevi pod snegom i ledom).

Vršena su dva testa – koliko je vremena potrebno vozilu da stigne od 0 do 65 km/h (40 milja na sat) i koliko će mu trebati da skroz ukoči pri brzini od 96 km/h (60 milja na sat).

Kratki saveti za zimsku vožnju

Sa zimskim gumama, "siviku" je trebalo da 11,7 sekundi da stigne do 65 km/h, a čak 41,7 sekundi sa gumama za sve sezone. Razlog za toliku razliku – šare na zimskoj varijanti bolje "hvataju" sneg i led.

Test sa kočenjem je svakako bio bitniji. I ovde se zimska varijanta pokazala boljom. Pri brzini od 96 km/h, "sivik" opremljen zimskim gumama se zaustavio nakon 110 metara, a sa "all-season" – nakon 128 metara.

Zaključak ovog portala je da su gume za sve sezone odlična opcija za vožnju u područjima u kojima nema mnogo snega i leda.

Ako pak živite u regionu sa ekstremnijim vremenskim uslovima, zimske gume su i više nego preporučljiva opcija.

M+S

Mnogi pneumatici imaju oznaku "M+S" što je skraćenica engleskih reči "mud" (blato) i "snow" (sneg) i logično, namenjeni su za vožnju i po blatu, odnosno snegu. Međutim, ona ne garantuje da se radi o zimskoj gumi, jer ima i pneumatika za sva godišnja doba sa ovom oznakom. Da biste bili sigurni da je reč o zimskom pneumatiku, pored "M+S" stoji simbol pahuljice i planine.

Opremite se za snežnu vožnju

Pored načina kako treba voziti zimi, evo i spiska šta bi trebalo imati u kolima kada krenete put planina, a znate da čekaju ne tako prijateljski uslovi na putu.

Pored osnovne opreme (prva pomoć, "trougao" i PP aparat), mesta treba naći i za: kablove za paljenje, manju lopatu, kvalitetan kanap za vuču, baterijsku lampu, toplu odeću, ćebe, nekoliko flašica vode, slane grickalice, napunjen mobilni telefon, kao i eksterna baterija.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Guma za sve sezone ("all-season") predstavlja univerzalno rešenje. Ne morate ih menjati prvog novembra i prvog aprila, a u poređenju sa zimskim, ove gume smanjuju potrošnju goriva, donose tišu vožnju i odlične su za suve i vlažene puteve, kao i deonice s malo snega.

Međutim, na zaleđenim ili debljim slojem snega pokrivenim putevima, "univerzalke" nisu baš praktične.

Američki automobilski portal edmunds.com je uporedio zimske sa "all-season" pneumaticima. Testovi su rađeni na "hondi sivik Si" u zimskim ulovima (putevi pod snegom i ledom).

Vršena su dva testa – koliko je vremena potrebno vozilu da stigne od 0 do 65 km/h (40 milja na sat) i koliko će mu trebati da skroz ukoči pri brzini od 96 km/h (60 milja na sat).

Kratki saveti za zimsku vožnju

Sa zimskim gumama, "siviku" je trebalo da 11,7 sekundi da stigne do 65 km/h, a čak 41,7 sekundi sa gumama za sve sezone. Razlog za toliku razliku – šare na zimskoj varijanti bolje "hvataju" sneg i led.

Test sa kočenjem je svakako bio bitniji. I ovde se zimska varijanta pokazala boljom. Pri brzini od 96 km/h, "sivik" opremljen zimskim gumama se zaustavio nakon 110 metara, a sa "all-season" – nakon 128 metara.

Zaključak ovog portala je da su gume za sve sezone odlična opcija za vožnju u područjima u kojima nema mnogo snega i leda.

Ako pak živite u regionu sa ekstremnijim vremenskim uslovima, zimske gume su i više nego preporučljiva opcija.

M+S

Mnogi pneumatici imaju oznaku "M+S" što je skraćenica engleskih reči "mud" (blato) i "snow" (sneg) i logično, namenjeni su za vožnju i po blatu, odnosno snegu. Međutim, ona ne garantuje da se radi o zimskoj gumi, jer ima i pneumatika za sva godišnja doba sa ovom oznakom. Da biste bili sigurni da je reč o zimskom pneumatiku, pored "M+S" stoji simbol pahuljice i planine.

Opremite se za snežnu vožnju

Pored načina kako treba voziti zimi, evo i spiska šta bi trebalo imati u kolima kada krenete put planina, a znate da čekaju ne tako prijateljski uslovi na putu.

Pored osnovne opreme (prva pomoć, "trougao" i PP aparat), mesta treba naći i za: kablove za paljenje, manju lopatu, kvalitetan kanap za vuču, baterijsku lampu, toplu odeću, ćebe, nekoliko flašica vode, slane grickalice, napunjen mobilni telefon, kao i eksterna baterija.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.