Volksvagen Up GTI koji sam imao u Francuskoj prošlog leta bio je kao san. Imao 17-inčne felne i niskoprofilne gume. Ali kada sam prešao preko jednog naizgled bezazlenog kamena… Znao sam da nešto nije u redu narednih 10 sekundi, piše autor teksta na portalu Jalopnik.
Niskoprofilne gume danas se uglavnom montiraju zbog estetike, jer proizvođači valjda žele njima da pokažu performanse svojih automobila... ili šta već. Ali većini ljudi, čak i onima koji misle da imaju modele super-hiper-ultra performansi ne trebaju ovi komadići smeća od gume.
Naravno, ove gume možda daju neku prednost na trkačkoj stazi, ali većina ljudi ne provodi tamo svaki dan. Većina ljudi vozi automobile po putevima, u kojima se pojavljuju rupe, smrtonosne za gume niskog profila. Da li uživate u stresu dok vozite automobila sa niskoprofilnim gumama koje bi vas mogle otpasti svake sekunde kada pređete preko neke naizgled bezazlene prepreke, pita se autor i predlaže da se ove gume ZABRANE.
Gume sa većim bočnim zidovima mogu se daleko više "zloupotrebljavati", a i, prema autoru, izgledaju bolje.
Navodi se i primer Džejsona Fenskea sa YouTube kanala Engineering Explained koji naleteo jednom prilikom na "ne najgoru na svetu" udarnu rupu na putu, dok je vozio Teslu Model 3.
Rezultat – probušene dve niskoprofilne gume i oštećenje dve alu-felne, i trošak od 2.600 dolara (oko 2.400 evra).
Zašto je došlo do svega ovoga? Niskoprofilna guma nema tu moć upijanja udaraca, a i samo ogibljenje je podešeno za sportsku vožnju, odnosno kruće je, što takođe smanjuje apsorbovanje. Uz to, Teslin model je težak više od 1.800 kilograma.
Ovo nije Teslin problem ili, s početka priče, Folksvagenov problem, već je problem bilo kog automobila sa niskoprofilnim gumama, a posebno luksuznih modela, koji su svakim danom sve teži.
Inače, autor je na pomenutom VW Up GTI-ju hteo da promeni probušenu gumu, ali je umesto rezervne pronašao samo lepak u boci pod pritiskom za popravku guma, koji se ispostavilo da uopšte nije radio.
Zbog svega ovoga, autor moli proizvođače da "uklone ove stvari iz naših života".
Koje je vaše mišljenje o niskoprofilnim gumama?
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.