Titulu "Autobest 2018" za automobil sa najboljim odnosom cene i kvaliteta u Evropi osvojio je "sitroen C3 erkros" (Citroën C3 Aircross).
Novi "sitroen", koji je imao srpsku premijeru na Sajmu automobila u Novom Sadu, dobio je od novinara 1423 boda, čak 121 više od drugoplasiranog "opela grendlend X". Treće mesto je osvojio "folksvagen T-Roc", koga slede "seat ibica", "ford fiesta" i "honda sivik".
I ovim izborom je potvrđena ovogodišnja dominacija krosover/SUV modela (tri prvoplasirana).
U ekskluzivnom razgovoru za MONDO, Mladen Alvirović, urednik revije SAT Plus i član žirija Autobest nam je pojasnio šta ovaj izbor predstavlja .
"Budući da je žiri Autobest prava evropska reprezentacija automobilskih novinara jer svaku od 31 zemlje predstavlja po jedna predstavnik pa i glas male zemlje vredi jednako kao glas velike, titula Autobest je, bez sumnje, otišla u prave ruke. Pri tom, za razliku od praktično svih drugih titula evropskog nivoa ovde nije reč o nagradi za najlepši ili najnapredniji automobil već onaj koji ima najbolji balans svega u čak 13 kategorija od čega cena, raspoloživost delova i stanje servisne mreže nose čitavih 40 odsto od ukupnog broja bodova", rekao je Alvirović.
"Svaki od ovogodišnjih šest finalista, što je jedan više nego inače, mogao je da bude pobednik. 'Honda sivik' je ubedljivo najdinamičnija, 'fiesta' najokretnija, 'ibica' nudi najbolji paket, 't-rok' je možda najinovativniji, a 'grandland X' sasvim sigurno najsvestraniji. Ali je 'C3 erkros' ponudio najbolju kombinaciju svega što kupcu zaista treba. Istina, 'Opelov' SUV imao je veliku šansu za pobedu ali je, kako cena nosi ogroman broj bodova, prevagu ipak odneo dosta pristupačniji 'sitroen'. Naglašavam, ovde nije reč o direktnom uporednom testu već od analizi koji od automobla predstavlja najbolju kupovinu za prosečnog kupca u Evropi. To što smo i po mnogo čemu daleko od Evrope je nažalost samo naš problem", izjavio je za MONDO Mladen Alvirović.
Pored glavne nagrade, "Autobest" je proglasio i najbolje u drugim kategorijama.
"Manbest 2017" je osvojio Li Šufu, osnivač i predsednik kineske kompanije "Džili Holding Grup", koja je sada vlasnik ne samo nekin kineskih automobilskih brendova, već i "Volvoa", "Polstara", "Protona", "Lotusa" i čuvenog londonskog taksija. "Džili" je nedavno završio akviziciju kompanije "Terafuđa", startapa posvećenog letećim automobilima. Žiri je ocenio da je Šufu pravi primer vizionara u automobilskoj industriji koji dokazuje kako se može uspeti uz pravu strategiju i odlučnost.
Nagrada "Companybest 2017" je pripala "Jaguar Lend Roveru". Nakon što ju je preuzeo indijski "Tata Motors", ova kompanija je predstavila vrhunske proizvode "Jaguara", "Lend Rovera" i "Rejndž Rovera". Osim što je uspela da preokrene svoje finansijske rezultate, JLR je postala merilo u autoindustriji po pitanju profitabilnosti po jedinici.
Fric Encinger, potpredsednik tima "Porše LMP1", osvajač je nagrade “Sportbest 2017”. Ovaj Austrijanac je već dobro poznat i cenjen menadžer u moto-sportu. Pre nego što ga je 2011. godine "Porše" pozvao da razvije program "Le Mans Prototype", Encinger je imao iskustvo u "formuli 1" u timovima "Wiliams-BMW" i "Sauber-BMW".
Pod njegovim vođstvom, "porše 919 hibrid" je razvijen i nastupio je na Svetskom prvenstvu izdržljivosti (WEC) 2014. pobedivši u poslednjoj trci sezone u Sao Paolu. Nakon te prve WEC sezone, "Porše" je dominirao u narednim, a posebno su impresivne tri pobede na "24 časa Le Mana" 2015., 2016. i 2017. godine. Encingerov tim je osvojio 20 polpozicija, 17 pobeda (sedam dvostrukih) i šest titula u samo 34 trke modela "919".
I ove godine žiri nije dodelio nagradu "Technobest". "Ovo je druga godina zaredom da su članovi žirija odlučili da ne dodele najvažniju nagradu za tradicionalne automobilske tehnologije. Ne vidimo da dolaze neke "prelomne" tehnologije, već se industrija sve više okreće IT-u", objasnio je Vardie.
Kako vi komentarišete ovaj "Autobestov" izbor? Pišite nam u komentarima…