O letećim kolima se priča decenijama unazad. Čak se pojavljuju i prototipovi nastali u garažama entuzijasta. Međutim, kada se u priču uključe inženjeri sa nekog prestižnog univerziteta, cela stvar postaje realnija.
Tako je pet MIT inženjera 2006. godine pokrenulo startap "Terafuđa" (Terrafugia, u slobodnom prevodu sa latinskog "pobeći sa zemlje") i krenula da radi na svom prvom letećem automobilu pod imenom "Tranzišn" (Transition). Tri godine kasnije ovaj model se odvaja prvi put od zemlje, a 2016. je bila prekretnica u celoj priči. Prošle godine "Tranzišn" dobija sertifikat od strane američke uprave za avijaciju kao zvanična "laka sportska letelica".
Sledeći veliki korak se desio ove nedelje. Vlasnik "Volvoa" i "Lotusa", kineski proizvođač automobila "Džili" (Geely) je objavio da je postao vlasnik i "Terafuđe".
Ova promena je svakako dodatni vetar u leđa ekipi iz Masačuseca, koji su najavili dolazak modela "Tranzišn" kao serijskog letećeg automobila 2019. godine.
Ime aviona je ujedno i njegova glavna karakteristika - tranzicija iz automobila u avion jednostavnim širenjem krila. Ovaj model može da leti maksimalnom brzinom od 165km/h i ima dolet od oko 650 kilometara. U kabini ima mesta za dve osobe, a vozač, odnosno pilot mora imati dozvolu za letenje. Na putu, leteći automobil može ići do 110 na sat. Očekivana cena – 280 hiljada dolara.
Pored ovog prototipa, "Terafuđa" ima u planu i jedan ambiciozniji projekat pod imenom TF-X. U pitanju je atraktivniji model sa parom rotirajućih motora koji će omogućavati vertikalno uzletanje. Imaće hibridni pogon sa mogućnošću punjenja baterija u letu. Takođe, TF-X će imati mogućnost potpuno autonomnog leta maksimalnom brzinom od preko 300 km/h i doletom od preko 800 kilometara. TF-X bi trebalo da se pojavi i na nebu i na zemlji 2023. godine.
Šta mislite o ovakvim projektima? Koliko su ovi leteći automobili realnost? Pišite nam u komentarima…