Na ulicama sve više novih automobila, ali i krševa

U prva tri meseca uvezeno više polovnjaka starijih od 17 godina nego što je kupljeno novih automobila

U martu u Srbiji su registrovana 2.952 nova putnička i laka komercijalna vozila, što predstavlja rast od neverovatnih 75 odsto u odnosu na februar kada ih je prodato 1.685.

Ovi podaci idu u korist organizatora nedavno završenog "BG kar šoua", kao očiglednog okidača za kupovinu novih automobila u Srbiji. Međutim, prodaja prošlog meseca je bolja i od marta prošle godine kada je održan Međunarodni salon automobila u Beogradu, manifestacije koja traje vikend duže. Tada je kupljeno 2.611 novih vozila, što znači da je ovogodišnji rast čak 11 odsto.

Skok prodaje novih modela u 2017.

Pravi rezultat uticaja ovogodišnjeg sajma automobila, na kome je prodato oko 3.000 automobila, biće poznat nakon brojki iz aprila i maja, jer sajamske akcije traju i nekoliko nedelja nakon završetka sajma.

Sajamske akcije su ove godine bile brojne, poput značajnih popusta, povoljnih kredita, kao i "poklona" u vidu dodatnog seta točkova, produžene garancije i drugih pogodnosti.

Inače, kvartal za nama je najuspešniji još od 2011. godine.

Prema podacima analitičarske kuće "Cube Team", u prva tri meseca ove godine je prvi put registrovano 6.306 novih vozila, što je rast u odnosu na isti period 2017. od čak 14 odsto!

Prošlogodišnji šampion Škoda je i dalje najpopularniji brend u Srbiji u kategoriji putničkih vozila. Od početka godine prodato je skoro hiljadu novih modela češkog proizvođača – tačno 956. Slede "fijat" sa 543 i "folksvagen" sa 420 jedinica.

Sve više i (starih) polovnjaka

Koliko god da su ove brojke dobar pokazatelj, treba pogledati i "drugu stranu medalje", a to su polovni automobili.

Trošimo stotine miliona evra na polovnjake

Prema podacima Asocijacije uvoznika vozila i delova, koja prati tržišta i novih i polovnih automobila, raste uvoz i ove kategorije. Za prva tri meseca zabeležen je rast od 17 odsto u poređenju sa prvim kvartalom prošle godine. Ukupno je 31.309 polovnih vozila po prvi put registrovano u Srbiji.

Ono što je alarmantno jeste uvoz modela sa EURO 3 motorima. Ovih modela je od početka godine uvezeno preko 17 hiljada, od čega starijih od 17 godina ima više nego novih kupljenih u Srbiji – 3.136 naspram 2.952!

Ova asocijacija podseća da modeli sa EURO 3 motorima, koji čine preko 50 odsto svih uvezenih polovnjaka, imaju jako veliku emisiju štetnih izduvnih gasova, kao i da su nebezbedni. Njihov radni vek je na samom kraju i umesto da budu reciklirana u zemljama porekla ona se bez bilo kakvog opterećenja uvoze u Srbiju.

Testovi sigurnosti polovnjaka

U Asocijaciji se nadaju da će se stvari pokrenuti sa mrtve tačke nakon obećanja koje je dao ministar zaštite životne sredine Goran Trivan, otvarajući protekli Sajam automobila u Beogradu, da će država na razne načine ograničiti uvoz tih vozila i od svih, bez razlike, naplatiti ekološku taksu.

U ovom trenutku eko taksu, koja se naplaćuje po toni vozila, ne plaćaju fizička lica koja samostalno uvoze polovne automobile. Zbog tog propisa, država nije prihodovala više od 8 miliona evra prošle godine.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

U martu u Srbiji su registrovana 2.952 nova putnička i laka komercijalna vozila, što predstavlja rast od neverovatnih 75 odsto u odnosu na februar kada ih je prodato 1.685.

Ovi podaci idu u korist organizatora nedavno završenog "BG kar šoua", kao očiglednog okidača za kupovinu novih automobila u Srbiji. Međutim, prodaja prošlog meseca je bolja i od marta prošle godine kada je održan Međunarodni salon automobila u Beogradu, manifestacije koja traje vikend duže. Tada je kupljeno 2.611 novih vozila, što znači da je ovogodišnji rast čak 11 odsto.

Skok prodaje novih modela u 2017.

Pravi rezultat uticaja ovogodišnjeg sajma automobila, na kome je prodato oko 3.000 automobila, biće poznat nakon brojki iz aprila i maja, jer sajamske akcije traju i nekoliko nedelja nakon završetka sajma.

Sajamske akcije su ove godine bile brojne, poput značajnih popusta, povoljnih kredita, kao i "poklona" u vidu dodatnog seta točkova, produžene garancije i drugih pogodnosti.

Inače, kvartal za nama je najuspešniji još od 2011. godine.

Prema podacima analitičarske kuće "Cube Team", u prva tri meseca ove godine je prvi put registrovano 6.306 novih vozila, što je rast u odnosu na isti period 2017. od čak 14 odsto!

Prošlogodišnji šampion Škoda je i dalje najpopularniji brend u Srbiji u kategoriji putničkih vozila. Od početka godine prodato je skoro hiljadu novih modela češkog proizvođača – tačno 956. Slede "fijat" sa 543 i "folksvagen" sa 420 jedinica.

Sve više i (starih) polovnjaka

Koliko god da su ove brojke dobar pokazatelj, treba pogledati i "drugu stranu medalje", a to su polovni automobili.

Trošimo stotine miliona evra na polovnjake

Prema podacima Asocijacije uvoznika vozila i delova, koja prati tržišta i novih i polovnih automobila, raste uvoz i ove kategorije. Za prva tri meseca zabeležen je rast od 17 odsto u poređenju sa prvim kvartalom prošle godine. Ukupno je 31.309 polovnih vozila po prvi put registrovano u Srbiji.

Ono što je alarmantno jeste uvoz modela sa EURO 3 motorima. Ovih modela je od početka godine uvezeno preko 17 hiljada, od čega starijih od 17 godina ima više nego novih kupljenih u Srbiji – 3.136 naspram 2.952!

Ova asocijacija podseća da modeli sa EURO 3 motorima, koji čine preko 50 odsto svih uvezenih polovnjaka, imaju jako veliku emisiju štetnih izduvnih gasova, kao i da su nebezbedni. Njihov radni vek je na samom kraju i umesto da budu reciklirana u zemljama porekla ona se bez bilo kakvog opterećenja uvoze u Srbiju.

Testovi sigurnosti polovnjaka

U Asocijaciji se nadaju da će se stvari pokrenuti sa mrtve tačke nakon obećanja koje je dao ministar zaštite životne sredine Goran Trivan, otvarajući protekli Sajam automobila u Beogradu, da će država na razne načine ograničiti uvoz tih vozila i od svih, bez razlike, naplatiti ekološku taksu.

U ovom trenutku eko taksu, koja se naplaćuje po toni vozila, ne plaćaju fizička lica koja samostalno uvoze polovne automobile. Zbog tog propisa, država nije prihodovala više od 8 miliona evra prošle godine.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

U martu u Srbiji su registrovana 2.952 nova putnička i laka komercijalna vozila, što predstavlja rast od neverovatnih 75 odsto u odnosu na februar kada ih je prodato 1.685.

Ovi podaci idu u korist organizatora nedavno završenog "BG kar šoua", kao očiglednog okidača za kupovinu novih automobila u Srbiji. Međutim, prodaja prošlog meseca je bolja i od marta prošle godine kada je održan Međunarodni salon automobila u Beogradu, manifestacije koja traje vikend duže. Tada je kupljeno 2.611 novih vozila, što znači da je ovogodišnji rast čak 11 odsto.

Skok prodaje novih modela u 2017.

Pravi rezultat uticaja ovogodišnjeg sajma automobila, na kome je prodato oko 3.000 automobila, biće poznat nakon brojki iz aprila i maja, jer sajamske akcije traju i nekoliko nedelja nakon završetka sajma.

Sajamske akcije su ove godine bile brojne, poput značajnih popusta, povoljnih kredita, kao i "poklona" u vidu dodatnog seta točkova, produžene garancije i drugih pogodnosti.

Inače, kvartal za nama je najuspešniji još od 2011. godine.

Prema podacima analitičarske kuće "Cube Team", u prva tri meseca ove godine je prvi put registrovano 6.306 novih vozila, što je rast u odnosu na isti period 2017. od čak 14 odsto!

Prošlogodišnji šampion Škoda je i dalje najpopularniji brend u Srbiji u kategoriji putničkih vozila. Od početka godine prodato je skoro hiljadu novih modela češkog proizvođača – tačno 956. Slede "fijat" sa 543 i "folksvagen" sa 420 jedinica.

Sve više i (starih) polovnjaka

Koliko god da su ove brojke dobar pokazatelj, treba pogledati i "drugu stranu medalje", a to su polovni automobili.

Trošimo stotine miliona evra na polovnjake

Prema podacima Asocijacije uvoznika vozila i delova, koja prati tržišta i novih i polovnih automobila, raste uvoz i ove kategorije. Za prva tri meseca zabeležen je rast od 17 odsto u poređenju sa prvim kvartalom prošle godine. Ukupno je 31.309 polovnih vozila po prvi put registrovano u Srbiji.

Ono što je alarmantno jeste uvoz modela sa EURO 3 motorima. Ovih modela je od početka godine uvezeno preko 17 hiljada, od čega starijih od 17 godina ima više nego novih kupljenih u Srbiji – 3.136 naspram 2.952!

Ova asocijacija podseća da modeli sa EURO 3 motorima, koji čine preko 50 odsto svih uvezenih polovnjaka, imaju jako veliku emisiju štetnih izduvnih gasova, kao i da su nebezbedni. Njihov radni vek je na samom kraju i umesto da budu reciklirana u zemljama porekla ona se bez bilo kakvog opterećenja uvoze u Srbiju.

Testovi sigurnosti polovnjaka

U Asocijaciji se nadaju da će se stvari pokrenuti sa mrtve tačke nakon obećanja koje je dao ministar zaštite životne sredine Goran Trivan, otvarajući protekli Sajam automobila u Beogradu, da će država na razne načine ograničiti uvoz tih vozila i od svih, bez razlike, naplatiti ekološku taksu.

U ovom trenutku eko taksu, koja se naplaćuje po toni vozila, ne plaćaju fizička lica koja samostalno uvoze polovne automobile. Zbog tog propisa, država nije prihodovala više od 8 miliona evra prošle godine.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.