U hali 5 se nalaze neki od najluksuznijih modela na ovogodišnjem sajmu automobila. Kad prođete između izloženih Audija i Folksvagena nalećete na novi Porše 911 i Bentli Kontinental GT, koji se nalaze iza staklene ograde, pa im ne mogu prići svi posetioci sajma.
Prvo sam obišao novog Poršea, koji me je impresionirao svojom istovremeno jednostavnom i moćnom pojavom. S druge strane zida se nalazi Bentli.
Uh... - bila je prva, ne baš pozitivna, reakcija kad sam frontalno "napao" Bentlija. On je sušta suprotnost svedenom Poršeu. Kontinental GT deluje veoma moćno ali kao da je na nekim lošim steroidima. (Ima li dobrih steroida?) Nekako je sve predimenzionisano. Uz to, u farovima se nalaze neki a-la kristalni elementi koji reflektuju plavičast odsjaj. Ali ako vam to zvuči kičasto...
Dolazimo do prednje rešetke, odnosno nekoliko njih. Velikih su dimenzija i na prvi pogled, onako hromirane, deluju moćno i retro, i čini se kako mu dobro stoje. Međutim, kada sam kucnuo jednu, sve je zazvečalo jer je napravljena od plastike koja kao da je skinuta sa neke ne preterano skupe igračke.
Zanimljiv je još jedan detalj. Negde na sredini najveće rešetke umetnuta je kamera, koja deluje kao da ju je vlasnik nakon kupovine tu "ubudžio". Doduše, taj tehničko-dizajnerski problem sa kamerama imaju mnogi proizvođači.
A onda sam seo unutra i sve prethodno viđeno i doživljeno sam zaboravio u trenu. Neverovatan je osećaj sedeti u jednom ovakvom automobilu. Vozačko sedište je neverovatno udobno i moguće je električno pomerati svaki njegov delić, a ono što vozača okružuje ostavlja bez teksta.
Kontinental je širok skoro dva metra, pa između sedišta ima oko pola metra. To je omogućilo da se smesti čitav niz tastera, kojih ima mnogo, ali ne i previše. Sve je logično raspoređeno, oko predivne ručice osmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom, koji snagu 635 "konja" iz šestolitarske W12 motorčine prenosi na sva četiri točka. Pored ručice menjača, nalaze fantastično izrađeni kružni tasteri, kojima se kontrolišu info-zabavni sistem i selektuju modovi vožnje.
Centralni ekran info-zabavnog sistema se otkriva startovanjem automobila. Dijagonale je 12,3 inča i visoke rezolucije. Sam sistem je priličnom jednostavno kontrolisati, pogotovo kada se pogleda koliko ima opcija.
Jedna od zanimljivijih opcija koju sam probao je termalna kamera, čije se prikaz pojavljuje na digitalnoj instrument tabli.
Uključio sam, na kratko, i audio sistem snage 650 vati. I dobro grmi!
Naravno, osim sedišta, sve ostalo je izvedeno u najfinijoj koži, koja dodatno diže nivo luksuza.
Iza prednjih sedišta, nalaze i dva zadnja, ali ona su skoro pa u potpunosti neupotrebljiva. Ne zna baš čemu ona služe, osim da se stavi neka ženska torba ili nešto tome slično.
Nakon, dvadesetak minuta provedenih u druženju sa Bentlijem Kontinental GT jasno mi je zašto je ovaj automobil omiljeni izbor vrhunskih svetskih fudbalera.
Njima cifra od 270.000 evra ne predstavlja neki izdatak, a za onu prednju "kinesku" rešetku ih baš briga.
P.S. Da je rešetka hladnjaka metalna, koliko bi ovom Benliju trebalo do "stotke" u odnosu na 3,7 sekundi koliko mu treba sa "plastikancem"? 3,72 ili 3,73 sekunde?
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.